Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 januari 2021

Mel's Garage Enköping, fika kolla på bilar och Bobby Darin

Av Malin wiper - 25 januari 2021 08:45


 

Det första vi gjorde i lördags då vi träffade min son var att fika på Mel's Garage. Vi var där redan klockan 09.00 och då var bara cafét öppet och vi var ensamma där. Försäljning av bilar börjar 10.00 Min son bjöd oss på fikat


        

Här en bild som min son tog på oss båda där vi satt i den snygga retrosoffan. Jag tog ett foto på min son också men det blev inte bra. Det gäller att vara ute tidigt när man skall besöka ett café i och med corona.När vi går mot våren så skall vi ta med oss fika ut i naturen som vi brukar och även när vi hyr elbilen

 

                                                             

Magasin 11  

 

Läckert servettställ på bordet

 

       

Här ett klipp från Stockholm 1950-talet. Klicka här för att se 7 minuter nostalgi


 

Dessa möbelgrupper fanns inte förra gången vi var dit. Nu är fikaplatserna utspridda mer


 

Dessa soffor har jag inte heller sett förut där


 

Dessa möbler var framför cafédelen förut nu står dom mellan bilarna lite längre in i lokalen


  

Här har vi en riktig gammal goding i form av en BUICK 46 BUSINESS COUPE från 1937 


 

Så här ser den ut inuti


 

En bit av en lång bänk  där det på  bakstycket står Chevrolet och några tidstypiska kuddar


 

Detta är en CHEVROLET BEL-AIR från 1955 som stod inhägnad som en juvel. Klicka här för att se en lila Chevrolet Bel Air

 

       

Eftersom bilen är från 1955 så väljer jag en låt från 1958. Det är Bobby Darin med Dream lover. Bobby Darin var en amerikansk sångare, låtskrivare, musiker och skådespelare. Han dog redan 1973 i en ålder av endast 37 år. Klicka här för att läsa mer om honom. Hade han levt i dag så hade han varit 84 år.

 

                                 


En tvål i form av en mikrofon från O&L 

Jag har fler bilder jag tog hos Mel's Garage men dom kommer i ett annat inlägg. I dag sov vi till 08.00 och jag brukar bädda och snygga till medans min man fixar frukost. Nu är det nollgradigt och mindre snö så jag hoppas vi kan ta en längre promenad i dag. Hoppas ni får en fin början på denna nya vecka. 

 

Abrazo de Malin betyder Kram från Malin på Spanska

 

#Mel's #Son #Servettställ #Möbelgrupper #Buick #Chevrolet #Bobby

 
 
Ingen bild

Gunilla

25 januari 2021 15:04

Vilket härligt ställe som gjorda för er som tycker om bilar och så gott fika. Chevan vilken bil,oj,oj.
Tittade på klippet kände igen allt, där har man gått många gånger då jag är uppväxt i Stockholm och många gånger fikat vid kungstornen.Fint tid men nu skulle inte vilja bo där.
Ha en bra början på veckan!
Kram!

Malin wiper

25 januari 2021 17:19

Vi har besökt stället många gånger genom åren och innan vi flyttade hit så låg det på ett helt annat ställe. Dit var vi flera gånger så vi åkte från Vaggeryd för att träffa min son. Dom har verkligen fantastiska bilar där

När du är uppvuxen i Stockholm så förstår jag att du blev nostalgisk av klippet. Som du säger så skulle man inte vilja bo där nu. Vi var dit ofta när vi bodde i Katrinehom för det var så nära. Bodde på hotell och hade jättekul i Stockholm

Ha en bra början på veckan själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards