Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2021

Hallsta Café & Restaurang bakelse, Kråka, Kaja och Frank Sinatra

Av Malin wiper - 25 mars 2021 08:15


 
En bild på min man då vi en solig dag promenerade ner mot centrum. I dag opereras han kl 11.00 och operationen tar 3-4 timmar. Vi har skickat hur många mms som helst till varandra och även ringt varandra stup i kvarten. Han har svårt att prata så det har inte blivit så långa samtal. Vi saknar varandra redan och vi är varandras trygghet och stora kärlek så det är svårt att vara ifrån varandra. Det är fullt upp för honom nu på morgonen före op för dom skall ta fler röntgenbilder och han skall få prata med läkare. Jag skall ringa 15.30 för att höra hur operationen gått sen ringa min mans bror och till min mans brors fru uppe i norrland och min son för att tala om hur det gått. Medans jag väntar så skall jag göra mig iordning för en längre promenad. Det ser ut att bli toppenväder i dag och solen är redan framme. 


 

I går tog min man och jag en fika på Hallsta Café & Restaurang. Fikar vi så gör vi det när dom öppnar för då är det antingen tomt där eller bara några få som sitter och det med långa avstånd


 

Dom hade fixat såna här läckra bakelser i glas. Dom består av vaniljkräm, sockerkaka, chokladpudding, grädde och bär


      

Min man valde en sån för den var lätt att äta men det tog lång tid innan han fick i sig den. Han tyckte i alla fall att den var fantastiskt god så han njöt verkligen


 

Jag valde deras egengjorda bananbakelse som var den godaste jag ätit för den var inte så söt och allt smakade fantastiskt. Jag har inte ätit bananbakelse på många år.


 

Sen tog vi en promenad och jag fotade en kaja som satte sig på en parkeringsskylt

 

        


Fågelbad


 

När vi senare promenerade hem så träffade jag på kråkan som ofta ligger och myser i gräset. Den är van vid att jag fotar den nu.


 

Här har den rest sig upp och kollar lite förstrött på mig

 

  

Avslutar med en bild jag tog 25 mars 2020. Nu hoppas jag att ni alla får en fin torsdag. Var rädda om er och njut i det lilla. Kram från Malin

 

                                    

 

 

       

Frank Sinatra med Younger than springtime från 1967. Franks dotter Nancy Sinatra är också med i klippet

 

#Bananbakelse #Kaja #Fågelbad #Kråka #Frank

 
 
Ingen bild

Paola Svensson

25 mars 2021 16:24

Så mumsigt fika de verkar ha på Hallsta Café.

Malin wiper

25 mars 2021 16:54

Det är ett jättefint och bra café och tar bara 5 minuter att promenera ner dit.

Tack för dina kommentarer

 
Ingen bild

Paola Svensson

25 mars 2021 17:14

Vore kul att ta en fika där tillsammans när pandemin är över och Hallsta cruising är igång igen. =D

Malin wiper

25 mars 2021 20:49

Det hade verkligen varit jättekul. Det ser jag fram emot

Ha det bra

 
Amisa

Amisa

25 mars 2021 18:30

Härligt att ni fick en fin dag tillsammans innan din man skulle åka iväg!

Vilken kul fågelkompis du har, kråkfåglar är väldigt intelligenta djur som gärna studerar oss människor och så härmar det dom ser oss göra.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 mars 2021 20:59

Det var en härlig dag. Kråkfåglar är som du säger intelligenta och jag har fått lite kontakt med kråkan och det känns häftigt


Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards