Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2021

The Longest Ride film från 2015

Av Malin wiper - 11 mars 2021 08:30



                               


 

Jag har sett en film på Disney Channel som heter The Longest Ride. Det är ett drama, romance från 2015. För regin står George Tillman och har manus skrivet av Craig Bolotin. I rollerna finns bland annat Scott Eastwood som är son till Clint Eastwood. Britt Robertson, Jack Huston, Oona Chaplin, Alan Alda mfl. Klicka här för att se vilka andra skådepelare som är med i filmen

 

                   

 

Handlingen:

 

Romantiken mellan en konststudent vid Duke University och tjurfäktaren hon möter på en lokal rodeo påverkas oväntat när de räddar livet på en äldre änkling och tvingar honom att återuppleva sitt kärleksfulla äktenskap från andra världskriget med en invandrarlärare som inspirerar honom att samla en anmärkningsvärd modern konstsamling som så småningom hjälper cowboy att rädda sin familjs ranch.

 

                         


 

Recension:

 

Den började lite fånigt men jag tycker den tog sig mer och mer och fick ett djup. Skådespelet gick inte att klaga på och den tog lite på känslosträngarna i vissa scener. Den känns som en feelgood film "Light" som passar bra när man vill han nåt lättsmält att vila ögonen på. Kul att få se Alan Alda igen som var med i kultserien Mash från 1972-1983


 

 

     

Jag ger filmen 3 cowboyboots av 5 möjliga i betyg

 

        

Trailern till filmen

 

I dag har vi nollgradigt och snön har inte börjat falla än när jag skriver detta. Ser inte ut som vi får nån sol utan det är lite dimmigt och grått. Vi skall ändå ut  en promenad för min man måste vara lite för det gör mycket att min man är i bättre form inför operationen. Han har inte gått ner nåt mer i vikt i och med att får i sig så ofta nu både soppa och näringsdrycker, välling och lite till. Han har två sorters bedövningsmedel han tar före maten. Nu har vi redan torsdag så veckan har gått jättefort. Hoppas ni mina besökare har det bra och får vara friska. Tack för att ni tittar in till mig. Ta hand om er och ha en så bra dag som möjligt

 

 

Den 11 mars 2020 såg jag denna snygga motorcykel i Köping. Klicka här för att komma in på inlägget där jag skrev om motorcykeln och se fler bilder

 

 

#Longest #Craig #Alan #Motorcykel

 
 
Hebbe

Hebbe

11 mars 2021 11:06

Jag känner några Egon,men ingen Edvin..Ja det är kul att ha ett stående inslag som uppskattas.Här var det nästan vår,när det slog om och vintern kom tillbaka,+2,0 just nu.Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

11 mars 2021 11:28

Det uppskattas verkligen och du är ensam om detta

Vi hade också nästan vår innan det började kännas vinter igen.

Ha en fin dag
kram

 
Hebbe

Hebbe

11 mars 2021 11:11

Jag tycker det är kul att fixa till något vid spisen,brukar säga att om man inke kan,då får man göra som man vill,ofta blir det bra,men det händer att det går åt pipan också..Jag gillar tallrikar som ser fina ut,man äter ju lite med ögat också..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

11 mars 2021 11:29

Ja du man lyckas inte alltid ;) Min man är bättre på matlagning än mig men jag älskar att äta den ;)

Som du säger så äter man med ögat också
kram

 
Hebbe

Hebbe

11 mars 2021 11:14

Merle Haggard,,han är ju en av de verkligt stora både som låtskrivare och artist..Han fick många utmärkelser,som.1970 Entertainer of the Year
1970 Top Male Vocalist,1972 Top Male Vocalist,,1974 Top Male Vocalist,1981 Top Male Vocalist,,1982 Song of the Year..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

11 mars 2021 11:27

Han har verkligen många utmärkelser ser jag. Han är ju en av dom stora. Det kommer in en låt i ett senare inlägg

Ha det bra
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards