Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 januari 2021

Gunnel Lindblom och Marie Bergman

Av Malin wiper - 25 januari 2021 14:00


 

Lånat bilden från Omni. Klicka här för att läsa mer där 


Gunnel Lindblom har gått ur tiden och det känns sorgligt. Jag som växte upp med både radioteater och TV teater har även följt henne genom åren. Hon var en suverät bra skådespelare och senare också regissör. Hon hade en magisk utstrålning och var som klippt och skuren för teater och film. Hon föddes i Johannesberg i Göteborg 1931.

 

       

Klicka här för att se vad det står skrivet om henne. Håller verkligen med om att hon hade stor integritet och sånt uppskattade jag verkligen. Det skall vara lite mystik över det hela så man fokuserar på deras konst. Jag förstår att hon kommer att bli saknad av andra skådespelare för hon beskrivs så så fint av många. Det börjar bli tomt i leden känns det som. 

 

       

Ett ganska färskt klipp med Gunnel Lindblom 

 

 

Vila i frid Gunnel Lindblom

 

              

Klicka här för att se ett K-special på SVT play som handlar om Gunnel Lindblom och heter: Ut ur tystnaden

 

        

Marie Bergman med Varje människa bär en historia. 

 

Vi har varit ute och promenerat två gånger i dag och ganska långt. I dag var luften så frisk och skön att andas in så jag mådde toppen. Nu kan man gå utan att vara livrädd för att halka och dom har faktiskt sandat rätt bra nu. Nu ropade min man från köket att det snöar igen, det var synd för då får vi halkan tillbaka. Annars händer inte mycket här i dessa tider och bilen hyr vi inte förrens på lördag igen. Då siktar vi på att träffa min mans bror i Västerås för det var rätt länge sen sist nu. Hoppas ni har det bra och får vara friska.  

 

Salutations de Malin betyder hälsning från Malin på franska 

 

#Gunnel #Marie 

 
 
Ingen bild

Gunilla

25 januari 2021 15:07

En enastående skådespelare som funnits med och nu försvinner
som många av de äldre.
Tänk all radioteater man lyssnat på så spännande när man satt framför radion hela familjen.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

25 januari 2021 17:21

Håller med dig fullständigt. Det är trist att ens äldre idoler nu försvinner och man själv tillhör det äldre gardet.

Vad kul att du också lyssnade på radioteater. Kul att hela din familj var med och lyssnade.

Ha det gott själ och sköt om dig
kram

 
wiolettan

wiolettan

25 januari 2021 17:06

Håller med dig om Gunnel Lindblom. En stor skådespelare har lämnat detta jordeliv, saknad av många.

Vi har haft barmark här några dagar men nu snöar och blåser det för fullt, det är alldeles vitt ut, så risken att det ska vara halt är stor.
Trevligt att ni kan åka ut och träffa din mans bror.
Sköt om dig och det är fint att ni är rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2021 17:23

Det är verkligen sorglig. Då har vi samma väder som hos er. Då blir det halt igen och man kan inte gå så långa promenader.

Till helgen hoppas vi kunna åka till min mans bror som bor i Västerås men vi skall inte hem till honom utan träffas ute.

Sköt om dig du också och var rädda om er ni båda.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards