Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 januari 2021

Tandläkare, blandade bilder, Gånarps Bed & Breakfast och Rita Coolidge

Av Malin wiper - 20 januari 2021 14:15

 

Vi var ute på en promenad rätt tidigt i dag efter att min man varit till tandläkaren igen . Det kommer att gå på 15.000 men som tur så träder en försäkring i kraft så det skulle bli 8000 kr men det läggs på 2000 till i och med att han redan lagat en sprucken tand så det slutar med 10.000 kr och det räcker ju till. 

 

                       animated-dentist-image-0050                                           animated-dentist-image-0050

 

Ute är det töväder men blåser lite i dag och är lite gråare väder än i går. Vi siktar på ytterligare en promenad men det är fläckvis halt så man får gå försiktigt. Det finns inte mycket att fota ute nu för jag har nog sett det mesta här. Skönt att vi har lite pengar på bilkontot så vi kan åka till min son på lördag. Då kan jag fota lite till bloggen så det flyter på. Längtar till våren så man kan ta med sig termos och smörgås ut och sätta sig vid nån sluss och njuta. 

 

 

Detta är tredje dan i rad som jag ser en barnvante. Denna hängde på ledstången framför Hallstahammars Livs. Bra ändå att dom som hittar vantar på marken hänger upp den/dom. Denna rosa barnvante hade en fin rosett framtill

 

 

Detta är en minnesbild på min man och mig från 2006 då vi var på resa till Skåne. På bilden befann vi oss vid hamnen i Helsingborg och satt på en skultur i form av en hand. Vi hade jättetrevligt och åkte omkring lite överallt och vi bodde på Gånarps Bed & Breakfast  . Dom hade höns och tuppar där så man fick färska ägg på morgonen och paret som hyrde ut var supertrevliga

 

 

Så här såg det ut 2006 och man kunde sitta ute och fika eller äta frukost. Den gula bilen ni ser på bilden var vår första Suzuki wagon R+ och den köpte vi helt ny. 

 

 

Avslutar med en knallgul husvagn som jag fotade i augusti 2020. Har aldrig sett en sån gul husvagn förut och den var så snygg och välskött. Hoppas ni får en ljus och fin eftermiddag och kväll

 

     

Här kommer en gammal favorit i repris med Kris Kristofferson and Rita Coolidge. Låten heter Help me make It through the night. Det är nog det mest sensuella klipp man kan få se. Vackert, kärleksfullt och lyriskt, som en smekning. Rita och Kris var gifta med varandra under några år. 

 

      

Här sjunger Rita Coolidge We're All Alone från 1978. Hon har en jättefin röst

 

Klicka här för att höra henne sjunga ledmotivet till James Bond filmen Octopussy 1983.  

 

                                   animated-squid-and-cuttlefish-image-0006

 

#Tandläkaren #Barnvante #Minnesbild #Gårnarps #Suzuki #Husvagn #Kris #Rita

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 januari 2021 19:07

Bra att maken vet vad som skall hända med tänderna och 10,000kr räcker väl till, inte billigt inte.
Den fina snön töar nu bort lite trist nu när dom spolar skridskobanorna.Så tänka på fikakorg gör att man lever upp för kaffet smakar bra ute i det fria.
Fin bild på dig du är så snygg hur kommer det sig att du är ljus nu tröttnade du på färgen, du passar i båda så bra.
Vilken duo så sensuellt och vilken röst hon har.
God kväll eller godmorgon från mig!
Kram!

Malin wiper

20 januari 2021 20:33

Det känns skönt att vi nu vet vad som händer. Som du säger så smakar fika ännu bättre utomhus. När jag började bli gråhårig så blev det inte snyggt när jag tonade det mörkt för jag har blivit så mycket blekare i ansiktet och är inte mycket för att sola. Därför testade jag hos frissan i Vaggeryd att få ljusare hår och då var det helt blont men nu lite mörkare med lite rött i. Jag hade ju aldrig förut under livet färgat eller tonat håret.Det är kul att ändra sig lite. Det blev mjukare mot ansiktet. Nu tonar jag mest själv hemma för det funkar så bra. Tonar/färgar du håret?

Dom sjunger verkligen bra tillsammans och det finns mång fler klipp på Youtube. Hon har som du säger sån fin röst.

Då säger jag också God kväll ;) eftersom jag sitter vid datorn just nu.

kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

20 januari 2021 20:50

Hej igen!
Du har rätt i att det blir ljusare i ansiktet och många som färgar sitt hår svart får det till att bli hårt åt ansiktet.
Nej jag varken färgar eller tonar håret utan är cendré med vita
slingor om jag skall vara snäll annars blir det råttfärg.Har inget emot att färga men har inte börjat och nu går det bra ändå.
Men visst skulle man väl bli lite snyggare med färg.
Kram från mig!

Malin wiper

21 januari 2021 07:40

Det låter ju fint som du har håret och man skall göra som man känner själv. Jag säkert fin dom du är och jag trivs i mitt tonade hår men färga vill jag inte

I dag har vi över 2 grader varmt så snön lär nog smälta bort. Hoppas du haft en sömnrik natt.

Nu skall min man gå och ta varanprov och jag skall göra mig klar för dagen övningar

Ha en jättefin dag Gunilla
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

21 januari 2021 14:53

Åh vad jag längtar efter sommaren nu när jag ser dina somriga bilder! Jag tror att det är nyttigt att ibland få längta efter något – då uppskattar vi det desto mer då det så småningom kommer.

Vilken fin låt, den med Kris Kristofferson och Rita Coolidge, så vacker text som går rakt in i hjärtat!

Ta hand om dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2021 15:28

Så sant som du säger att man måste ha nåt att längta till för då njuter man desto mer. Ja du det är ett magiskt klipp. Det går verkligen rakt in i hjärtat

Ta hand om dig du också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards