Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 december 2019

Opeth och en kommande skivbutik hos Haga Vintage Bernshammar

Av Malin wiper - 15 december 2019 13:00

 

I går då vi var på Haga Vintage i Bernshammar så fick vi en visning i deras kommande skivbutik som har fått ett eget rum i huset. Det är hyllor med vinylskivor först och främst

 

Klicka här för att komma in på förra inlägget från Haga Vintage. Det är berikande att hitta nya ställen och träffa intressanta människor. Det är aldrig för sent att lära nytt, utvecklas och njuta av livet, så länge man kan. 

 

             

 

Lite musikalisk utsmyckning i form av elpiano med dubbel klaviatur. Jag skall skaffa en extra fotobelysning för ibland räcker inte blixten till även om jag arbetar med bilderna i photoshop. Jag skall försöka få lite bättre och fler bilder från butiken nästa gång vi åker dit. Så småningom måste jag skaffa ytterligare en kamera och då en systemkamera för då är det lättare att få extra belysning och med "Ringblixt"

 

                                        

 

 

Filmrullehållare hängde på en vägg, så läckert. Dom har dom fått tag på i Stockholm

 

 

Häftigt i ett av skivfacken gällande Deep Purple.

 

 

Här visar Nathalie Lorichs upp den nya skivan som gruppen Opeth spelat in. Nathalies man Martin Axenrot spelar trummor i bandet. Klicka här för att se honom i ett inlägg när vi besökte Rosa Huset sist. Det är en samlingsskiva som bara getts ut i 1000 ex och vi fick ett av dom. I skivfodralet fanns en digital kod med mp3 filer så man slipper spela vinylskivan. Vinylskivan heter Horn galge sombrio gavcho. Skivan skall jag sätta in i en LP ram. Jag gillar verkligen fodralet som är väldigt konstnärligt och annorlunda. Klicka här för att se vad Aftonbladet skrev 27/9 2019 om deras album "In Cauda Venenum"

 

                                                    animated-painter-image-0040 

 

 

Till skivan har dom beställt minifigurer av bandets medlemmar. Tyvärr så var detta den enda visningsbara bilden. Jag fotade massor men blixten räckte inte till

 

 

På en vägg hänger en lite tavlor med utmärkelser dom fått. Glömde ta med block och penna så jag kom inte ihåg vad jag fick reda på om dessa. Det tar jag reda på nästa gång vi åker dit

 

 

Opeth Live Nation

 

Opeth är ett progressivt death metal-band från Sverige. Opeth lägger till progressiva element i sin musik, med klassisk gitarr och influenser av jazz och akustisk musik. Namnet Opeth kommer från månstaden Opet i Wilbur Smiths bok Solfågeln (1972). Debutalbumet Orchid gavs ut 1995 och 2016 släpptes Sorceress som blev bandets tolfte studioalbum

 

     

Opeth  Med Burden hos TV4 live 2009. Deras musik är väldigt variernade från rockballader till hårdare metalltoner

 

                      


                                                             Ape Rags

 

Hoppas ni får en rockig decemberdag mina häftiga besökare..  

 


 #Vintage #Opeth #Filrullehållare #Martin #Horn 

 
 
Åke

Åke

15 december 2019 14:24

Himla läckert reportage. Fränt med alla vinyler och bara filmrullarna. Exakt ett sånt där elpiano hade min mor i det hus som brann ned till grunden... jag klinkade alltid på det vid jular... minnen väckes.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

16 december 2019 08:24

Kul att du tycker det. Det är verkligen fränt och i verkligheten mycket fränare ;) det var ett ord jag nästan glömt bort. Tack!

Vad kul att din mor hade ett sånt elpianom men så sorgligt att huset brann ner. Hoppas ingen skadades.

Ja du av vissa saker väcks minnen

Ha en fin början på veckan Åke
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards