Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 december 2019

Hallsta Café & Restaurang pannkaka, blandat och Simon Brehm

Av Malin wiper - 10 december 2019 15:00

  

I dag har vi både haft sol, lite kyligare och snö. Tyvärr höll min man på att halka igen på en hal fläck så nu måste vi skaffa halkskydd. Jag blir lika rädd varje gång för det var så hemskt när han halkade förra året och fick gå igenom en operation i axeln. Han blir nog aldrig riktigt återställd i efter den skadan än om han nu har tränat i över ett år. Jag tog tag i hans jacka och hann dra upp honom innan han ramlade. Förra året köpte vi dyra kvalitetskängor men det räcker inte när det är så halt som nu

 

                              


Detta är ett halkskydd från Sievi som min man säger skall vara jättebra 

 

 

Vi blev så skärrade så vi åt pannkaka på Hallsta Café & Restaurang..  . Det finns alltid nåt att skylla på för att få festa lite. Gott så in i norden. I eftermiddag äter vi bara risgrynsgröt och en skinksmörgås

 

                 

Så här ser en av våra stekspadar ut och den har vi haft i flera år och den är superbra till både pannkakor och annat. Den finns fortfarande så klicka här för att se. Fast vi betalade inte så mycket för den som på Åhlens 

 

 

Så här ser det ut i dom flesta cykelställ i området. Hoppas att bostadsbolaget ordnar cykelställ under tak så småningom. Tyvärr så står eller ligger cyklar där år ut och år in och ingen verkar vara rädda om dom. Det kostar ju rätt mycket att köpa en bra cykel och dom flesta är jättefina men inte omskötta. Det finns ett ställe i området där man kan ställa in cyklar under tak men jag tror det tillhör just det huset. Det har blivit bra mycket slarvigare i samhället nu för jag är van från min uppväxt att det var väldigt noga med att vara rädd om sina saker. 

 

 

Såg ett par läckra vantar med rosa tumme i skylten hos Stilmark och vår Skobutik Expo skor

 

 

Stilmark hade en herrskjorta i skylten som minner mig om 1970-talet då indiskt medaljong/kaos mönster. Allt kommer tillbaka men i ny tappning. På 1970-talet så var det inte nåt märkligt att en man hade rosa skjorta, slips eller blommig skjorta. 

 

   

 

Vi var in till ICA Supermarket Matkassen och där såg jag detta pepparkakshus dom tillverkat. På taket står det "Matkassen" och jag har nog aldrig sett en sån mängd juldekorationer som hos vårt ICA. Massor av tomtar och annat. Nu skall vi dricka en kopp kaffe med en riktig julig smörgås så jag önskar er en fortsatt fin dag

 

                                

 

     

Simon Brehm med låten Risgrynsgröt med russin. Den skivan hade mina föräldrar då jag var barn och varje jul snurrade den på skivtallriken. Den är rätt rolig. Simon Brehm var en svensk kontrabassist och, senare i livet skivproducent. Han var ägare till Karusell Records och chef för sångerskan Lill-Babs. Han var även ledare för orkestern som spelade i tv-serien Hylands hörna från 1962. Simon Brehm dog 1967 i en ålder av endast 45 år

 

 

Minnesbild från 5 januari 2017 då vi åkte förbi Molidens Nostalgimack. Den saknar jag att åka till. Samma år 34 februari så gick flyttlasset till Hallstahammar 

 

#Kyligare #Hallsta #Cykelställ #Stilmark #Matkassen #Simon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards