Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 december 2018

Av Malin wiper - 20 december 2018 15:00

  

Här kommer fortsättning på vårt beök hos Restaurang Djuphamnen i Västerås. Lite detaljbilder i den fina retromöblerade lokalen. Flamingos har också fått julutstyrsel        


 

Några häftiga retroburkar i ett fönster


 

Vad påhittiga dom är så måna om sina matgäster. En låda där man kan skriva och lägga i önskemål på maträtter. Min man skrev rotmos med rimmat oxbringa..  .  Jag hade fullt upp med att fota så jag fyller i nästa gång


  

På fönsterbrädorna kan man skåde lite häftiga veteran modellbilar


 

Ytterligare en skönhet

 

  

På en vägg hänger en trälåda med lite nostalgiburkar. Elvis till vänster och Corn Flakes till höger. Corn flakes 

 

       

En av burkarna ovan pryds av Elvis och vad passar väl inte bättre då än med en låt med honom. Blue Christmas

 

 

Mimmi Pigg och Musse Pigg. Desa figurer har nog innehållit godis. 

 

  

Vem gör inte det?...  . Det finns hur mycket som helst att lägga blicken på Restaurangen. 

 

Jag har blivit så frusen och det har pågått några veckor så jag trodde det var nåt fel på min hormonbalans men min man fryser också. Det är istället nåt fel på värmen på elementen så det skall förhoppningsvis fixas innan julafton. Vi är inte ensamma om detta. Händerna och fötterna är som isbitar och det känns dragit och kallt på golven. Förra vintern hade vi normal och behaglig värme. Önskar er alla en fortsatt fin dag 

 

    

Galt MacDermot med Coffe Cold. Galt MacDermot föddes 1928 och gick ur tiden 2018. Han var en kanadensisk-amerikansk kompositor, pianist och författare av miskteater. Han vann en Grammy Award för sången African Waltz 1960. Hans mest framgångsrika musikaler är Hair (1967, dess gjutna album vann också en Grammy), och Two Gentlemen of Verona (1971. MacDermot komponerade också musik för filmljudspår, jazz och funkalbum, och klassisk musik. Hans musik har samplats i hit hiphop-låtar och album. Han är mest känd för sitt arbete med Hair. I klippet ser man Steve McQueen och Faye Dunaway                         

 

 

#Djuphamnen #Flamingos #Retroburkar #Önskemål #Veteran #Elvis #Mimmi #Galt

Av Malin wiper - 20 december 2018 11:15

 

Istället för en fika i går då vi var ute och handlade julmat så åt vi på Restaurang Djuphamnen. Vi var så pass tidiga så för första gången kunde jag fota halva lokalen. Det är så häftigt där och trivsamt           


 

Vi åt Janssons frestelse som var så magiskt god och annorlunda än vi ätit förut. Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit.


  

Här ser ni Micke som är kocken där och receptet på Janssons frestelse kommer från hans mormor. Jag tog mig friheten att montera på honom en tomtemössa för han är så spontan, trevlig, skojfrisk och en mästerkock.  

 

  

Han skickade sen in gulliga Sofie med en smakbit till oss bestående av en köttfärslimpa, lingonsylt och en sås som var så god så man kan nästan äta den som soppa. Köpttfärslimpan tog mig tillbaka i tiden då mamma och pappa lagade till såna. Mickes var lika god så vi njöt av att få smaka av 


 
Sen var det dags för kaffe, paj och pepparkaka. Dessutom bjöd dom sina matgälster på flera sorters godis och frukt. Det är inte dyrt att äta där och fräsch fin sallad ingår


 

Vi tog en bit hallonpaj, vaniljsås och en pepparkaka till kaffet och satt ett tag till och njöt

 

                                                


 

Sen fick jag äntligen träffa Marie som driver Restaurang Djuphamnen. Hon var så gullig för hon kramade om mig och tackade för det jag skrivit om dom i bloggen. Fin driftig tjej som ordnar allt till det bästa för sina matgäster och dom har även andra evenemang ibland. Sen har hon ju lyckats få sån bra personal också. Hon var så trevlig att prata med och jag önskade att jag haft block och penna med mig så jag hade kunnat ställa lite frågor men dom kom jag på efterråt. Jag gillar även hennes häftiga glasögon. Kul att det finns såna här retroställen som livar upp och ger känsla. 1950-1960-talet var tider det.                     


  

Sen har vi dom proffiga tjejerna Linnea och Sofie som lyser upp stället. Maten där är alltid god och vällagad så man återkommer med jämna mellanrum. Förstår att dom får många matgäster både från folk på arbetsplatser runtomkring men även andra lite mer långväga                



Fortsättning följer med del 2....................................

 

 

Vi har fullt upp härhemma så jag har inte hunnit komma ut förrens nu. Jag har sparat ut mitt hår lite längre men nu stod jag inte ut för det blir för bulligt och svårskött i och med att jag har självfall. Jag fick tid hos frissan 16.30 i dag. I morgon skall jag baka några sorters bröd och i dag fixar min man med inläggning av sitt och gravning av lax. Nu blir jag tvungen att gå för att få nåt gjort. Hoppas ni får en jättefin dag kära läsare. Julkram från Malin  

 

      

Chuck Berry med Run Rudolph Run

 

 

#Djuphamnen #Janssons #Kocken #Hallonpaj #Marie #Tjejerna #Chuck 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards