Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 december 2018

Av Malin wiper - 17 december 2018 08:00


 

Vi kommer inte att baka pepparkakor och det har vi inte gjort på flera år. Vi har köpt Nyåkers pepparkakor som vi tycker är dom godaste. Jag kommer att baka andra kakor som jag sen skall dekorera med choklad och då skall jag testa ett hjälpmedel som jag köpte 2017 och inte använt än. Det heter Lékué sprits 


Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev ang detta 29 december 2017. Klicka här för att se vilken deg jag skall använda. Då kan jag spritsa namn och även snygga mönster

 

      

 

Det blir dessa formar jag skall stansa ur degen. Dom köpte jag då vi var med Inger på second hand i Enköping. Klicka här för att kolla in det inlägget. Jag skall baka nåt mer också men vet inte vad än. Min man kommer som vanligt att lägga in sill och grava lax

 

        

 

Klicka här för att få ett recept på en morotskaka jag brukade baka varje jul förr. Den känns väldigt julig i smaken. Klicka här för att komma in på Madam Edith där jag hämtat en del recept under åre och dom har blivit väldigt lyckade. Hon bor i min förra hemkommun och var representerad på Vaggerydstorget precis som mig. Vi är kvar där än   

 

I går kom jag inte utanför dörren alls men jag fick jättemycket gjort hemma och det känns lättande. Önskar er en härlig måndag med hopp om att ni inte behöver stressa utan kan ta lite vilopausar mellan allt stök och bök. 

 

 

En bild som blev över då jag skrev om Gröna Drömmar

 

Ett julklappstips från mig är saker från Teddy Post. Dom är pålitliga, är trevliga och har snabb leverans. Dessutom fina produkter. Klicka här för att se en tävling jag hade med pris från Teddy post          


     

Här kommer en favorit i repris som är en riktig rysare. Patti Labelle med Friends. Hennes ena körsångerska Debbie Henry sjunger från början och hon är så fantastisk så man sitter med gåshud över hela kroppen. Pattie är också helt otroligt bra sångerska. Dom sjunger med känsla och hjärta. Jag hade denna låt inne några år från 2009 och hittade den nu igen. Klicka här för att höra Debbie Henry sjunga en låt själv och vilka röstresurser wow!. Skandal att det knappt finns nåt att läsa på nätet om Debbie Henry

 

                    

Jag blir tvungen att ta en bloggfri dag efter detta inlägg för vi har ju julafton inte på söndag som jag skrev utan måndag som syrran berättade. Hip Hurra! vad glad jag blir, en extra dag. Det betyder mycket..  . Nu är man väl bra vimsig..  

 

 

#Pepparkakor #Sprits #Formar #Gröna #Teddy #Patti #Debbie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards