Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2018

Pizzeria Skeppet, Madrugada och Santa Clones

Av Malin wiper - 8 december 2018 10:45


  

Vi var in och åt på Pizzeria Skeppet för ett tag sen för vi var så trötta och orkade inte laga mat. Det är ett fint ställe med fräsch god mat och trevlig personal.


 

Hade då gamla kameran och hade kommit åt en knapp ovanpå så jag fick extremt färgmättade bilder men jag fixade lite i fotoprogrammet. 

 

                                        


Pizzaslicer i form av en cykel från Malmö Teknikompani


 

Så passande så står det ett skepp (segelbåt) på en hylla

 

     

Madrugada med Sail Away. Har aldrig hört talas om bandet förut. Madrugada är ett norskt rockband som bildades 1993 i Stokmarknes. Dom har bytt medlemmar några gånger  


 

Jag valde tagliatelli med kyckling och currysås. Den  är supergod både vad gäller kyckling och sås. Man får vänta en stund och det har jag inget emot för då får man det helt nylagat. Min man tog tagliatelli med köttfärssås och han sa att det också var supergott

 

                                     


Pastaslev med parmesanrivare från Royal Design 

 

Här önskade jag att jag filmat för pizzabagaren var suverän med pizzadegen. Han snurrade den så snyggt, fixade och trixade så man blev imponerad. Det är en konstart i sig och han hade sån vänlig utstrålning

 

                                                             animated-pizza-image-0003


 

Här kan man sitta i soffor och kolla ut men denna gång satt vi på stolar vid bord längre in

 

 

När vi åker på gamla vägen mot Västerås så ser man denna gamla byggnad som dom har hållit på att riva i flera veckor nu. Hade inne en bild förut hur det såg ut. Nu har dom rivit skorstenen och en vägg

 

  

I går när vi åkte förbi så såg jag att det verkar som en del av byggnaden skall vara kvar som en stomme till ett nytt hus. Till höger har dom byggt upp en stomme så det skall bli spännande att se vad som komma skall 

 

                       

 

Vi som för det mesta brukar vakna 07.00 vaknar nu minst två timmar senare. Antingen sover vi dåligt eller också beror det på att vi är vakna längre. Min man brukar fixa morgonfika medans jag skriver ett inlägg. Nu är kaffet klart så jag avslutar med att säga: Ha en fin och upplevelserik lördag även med en gnutta vila fast vi har julmarknadstider

 

     

Här kommer ett häftigt animerat crazy klipp där man får se Santa dansa olika dansstilar till julmusik. Santa Clones..  

 

  

 

#Skeppet #Madrugada #Tagliatelli #Pizzabagaren #Byggnad #Santa

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

8 december 2018 12:52

Hela havet stormar.Freja seglar igen på Tv!
Ska vi ses på tisdag?Ny kod till porten.3789.och bra tid,klockan 12-1.då äer det ljust.Tammerfors kondis är det ok?
Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

8 december 2018 12:58

hej!Idag tycks det vara krångel.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

8 december 2018 14:04

Det är inget krångel här men jag skall godkänna kommentarerna innan jag publicerar dom. Din portkod vill jag inte visa upp här så den har jag skrivit upp nu.

Ha en fin lördag
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

8 december 2018 12:59

hej.tänkte på tisdag.Koden i porten är 3789.kram

http://Chintohs blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards