Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2018

Minneskort, Hallstahammar och Adele

Av Malin wiper - 7 december 2018 17:00


                        


Vi var in till Media Markt på Erikslund i dag för att få reda på varför min nya kamera inte visar alla bilder jag tagit. Vi blev hänvisade till en kunnig man som löste mysteriet. Vi hade tagit minneskortet från förra kameran och satt in i min nya och det funkade inte. Därför fick jag köpa ett nytt för 300 kr. Han sa att det gamla inte var korrekt formaterat fast vi hade gjort det. Nåt var ändå galet med minneskortet. Nu funkar det jättebra

 

Minneskortet är 4K Sun Disk Extreme SDHC UHS-1 Card. Det är mycket snabb överföring av data och det märktes direkt då jag tog in bilderna. 90 MB per sekund. Speciellt för filmning snabb bildtagning

 

 

När vi kom tillbaka till Hallstahammar så var klockan över 15.00 och det var nästan mörkt ute. Jag hade tänkt fota granen på torget men den lyste inte så jag fick fota lådorna nedtill som skall föreställa julpaket. Det ser ljust ut på sidorna men det var mörkt. Antingen tänder dom den senare eller också hade det blivit nåt fel

 

 

Vi var in till Garnstugan som hade halva priset på uppstickade alster. Jag skriver om detta lite senare för jag hinner inte nu. Bredvid Garnstugan har vi Systembolaget och dom gånger jag varit dit så är dom väldigt trevliga och hjälpsamma så man går därifrån med antingen ett fint vin eller ett gott öl

 

                                          

Clip Art Library 

 

Här på torget ser man gamla Coop där nu skylten är borta och man ser att det jobbas inne i byggnaden. Matpiraten öppnar där under våren 2019 men dom kan inte säga exakt tidpunkt än.

 

      

Ett av soundtracken till filmen Pirates of the Caribbean framförs här av Auckland Symphony Orchestra


 

Affärsgatan i Hallstahammar är rätt lång och vi har många butiker

 

 

Än har vi inte besökt Hammarteatern och jag är så nyfiken på hur det ser ut inuti. Det blir till att gå dit och se teater efter nyår.  

 

 

En snygg cykel utanför en av loppisarna i samhället. Kan det vara en elcykel tro?

 

 

Guldiga tomtar på Åsby Hem & Trädgård                

 

 

En skottkärra stod så ensam en bit från ett hus utefter gamla vägen

 

Vi tog en tur in till Ohlsons Tyger på Erikslund men jag varken fotade eller köpte nåt denna gång               

 

I butiken hördes ett högt ljud som från en dammsugare som tappat greppet. Min man gick fram till två expediter och frågade om ljudet. Då sa dom att nån höll på att rensa ledningar utfrån. Min man sa då: Jaha! jag trodde det var en ny mobiltelefonsignal. Då skrattade dom och en av kvinnorna sa: Då får dom svara snabbt...   

 

     

Adele med When Were Young. Nu är jag så trött så det blir bara häng framför laptopen med nån film eller serie. Ha nu en skön avslappnad kväll kära ni

 

                                

 

#Media #Minneskort #Granen #Systembolaget #Matpiraten #Auckland #Hammarteatern #Åsby #Adele 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards