Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2017

Second hand och lite Chris Kläfford

Av Malin wiper - 2 december 2017 16:45



  


Min man köpte denna bok för ett tag sen på Myrornas second hand i Västerås för 25 kr och den var helt ny och oläst. Sen googlade jag boken och denna är inbunden och då kostar den 255 kr att köpa på Adlibris. Den  är skriven av författaren David Lagerkrantz  Millennium 4 "Det som inte dödar". Det går verkligen att göra fynd på second hand

 

        

Bokstöd från Grossisten

 

 

En liten fin färgstark leksaksbil jag såg hos Stadsmissionens second hand. Vi köper inte så mycket numera som förr utan tänker efter lite före

 

 

I en hög stol på ett podie såg jag en Kålungedocka eller Cabbage Patch Kids

 

Kålungar eller Cabbage Patch Kids är en serie dockor som blev populära under 1980-talet. De kunde adopteras och varje docka sas vara unik, inga var exakt lika, utan de hade olika ögonfärg, ansiktsdrag, hårfärg eller klädsel. Jag kom ihåg att många förfasade sig över dessa dockor

 


Inte en gunghäst utan en gunghare dök sen upp bland diverse saker på Stadsmissionen. Priset på den är 290 kr.               

 

 

 

Samma bil som vår fast en Opel (vår en suzuki) stod på parkeringen och då passade vi på att ställa oss bredvid för det ser så kul ut. Vår är den till vänster och som synes måste vi in på tvätt med bilen.

 

 

Minnesbild från Ellen Nybergs promenad i Vaggeryd i mars 2013. Dom senaste åren har ju snön inte kommit förrens efter julen och det känns tråkigt. Vi var ofta ute och promenerade på denna vackra promenad. Klicka här för att se hur det såg ut där 2012. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från Ellen Nybergs promenad. Tyvärr så är alla mina filmklipp jag satt in här i bloggen borta. Det blev fel på den funktionen så jag kan inte bearbeta filmklipp här längre och det hjälper inte att jag skrivit till bloggplatsen. Jag får sätta in allt på Youtube och det är ju onödigt när det är korta filmsekvenser. Klicka här för att se lite fler minnen från Ingelund

 


Chris Kläfford med Heaven. På grund av honom har jag kollat Idol och nu är han i final. En del tidningar skriver att han inte tillför nåt nytt då är alla i så fall gammal skåpmat för dom andra har inte tillfört nåt nytt som man inte sett förut. Skillanden är att Chris Kläfford sjunger så bra så jag får rysningar och gåshud. Dessutom behöver han inte ta i för att det skall låta bra utan det rösten flyter ut så naturligt och han kan både sjunga rock, pop och visor. Gillar även att dom inte har kunnat göra om honom och stöpa honom i samma ram som alla andra. Han är jättesnygg och passar ypperligt i sin stil

 

  



#Myrornas #David #Millennium #Leksaksbil #Cabbage #Walldorfdocka #Gunghare #Minnesbild #Chris



 
 
Hebbe

Hebbe

2 december 2017 17:07

Ja det är ju ofta så att det gamla återkommer,så även namnbruket..Hade inte en susning att Opel och Suzuki,var exakt lika,snopen verkligen..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 december 2017 17:30

Precis så är det. Dom ser nästan exakt lika ut.

Ha en fin kväll
kram

 
Hebbe

Hebbe

2 december 2017 17:11

Jag använder wen lina som kallas Paracord,finns i olika grovlekar,,knyttekniken är liknande Makramé..Ganska kul att knyta armbanden,går att variera i många olika mönster och färger..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 december 2017 17:31

Makramé har jag också lärt mig knyta då jag arbetade inom terapi. Fast det du gjorde hade en extra knorr. Det såg verkligen häftigt ut.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards