Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Julmarknad i Vaggeryd, och Chuck Berry

Av Malin wiper - 6 december 2016 14:00


  

Efter att vi varit till Jul-Ljus i Hok i söndags så åkte vi ner en tur till vår Julmarknad. Tyvärr mådde jag inte bra efter att ha sovit dåligt på natten. Vi gick därför bara en tur runt centrum men besökte inga butiker. Det var inte lika mycket folk som det brukade vara men det beror nog på att snön lyste med sin frånvaro. Här ser ni grantomtar som är tillverade av "Sun Fot" Hon har fotvård i stationsbyggnaden. 

 

Klicka här för att läsa lite mer om årets Julmarknad, därifrån kan man klicka sig vidare till JP  


  

I inhägnaden på torget bredvid granen så grillades det för fullt            


  

Julförsäljningen i torgstånden var i full gång

           

 


  

Lite mer  försäljning och man kan även få sig en korv och glögg              


                   


 

Här i detta hörn säljs det granar varje julmarknad     


  

Som synes så var det lite regn på gång


  

Utanför Koola Kidz hade dom även en fiskdamm för barnen

 

 

                                



  

På scenen höll dom på med en utlottning. Senare blev det andra evenemang från scenen.                


 

Två fina julgranar utanför People kläder                 


  

Här rusar min man förbi på den lite större butiksgatan 

 


Jag är lite låg just nu för jag sover inte bra och vaknar flera gånger/natt. Har konstiga och jobbiga drömmar som påverkar mycket så jag vaknar med ångest. Det kan bero på så mycket bland annat det att man inte kan flytta som förut kan vara en orsak. Nu har vi stått i kö rätt länge men vi har inte fått gå på nån visning än. Min generation är vana med att det alltid funnits bostäder så det känns lite jobbigt. Kan tyckas vara en petitess när man har tak över huvudet men man måste få känna det man känner. I dag har jag tagit en långpromenad, först ner till samhället och sen har jag gått lite runtomkring. Det känns lite mer positivt efter att man rört sig och det är vindstilla, några kallgrader och frost på bilarna. Luften kändes härlig att andas in. Hoppas ni har det bra..  

 

 


Chuck Berry med Run  Rudolph Run 

                      

 


#Julmarknad #Grantomtar #Grillades #Torgstånden #Granar #Ritz #Regn #Koola #Scenen #Granar #Butiksgatan #Chuck

  

 
 
Annelie

Annelie

6 december 2016 22:59

Undras vad socialdemokraterna har på en julmarknad att göra, eller sålde de också något..??

Visst får du känna som du gör,,, du och jag är nog väldigt lika,, har vi bestämt oss för något, så ska det hända NU, helst igår,,, och det är väl så du känner för er bostadsletande.
Men, jag är helt övertygad om att ni kommer att få napp.

Sköt om dig vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2016 09:40

Dom och en del andra partier brukar ha ett eget stånd och dom pratar väl med folk och propagerar för sitt.

Tror inte dom säljer nåt.

Då är vi väldigt lika för allt skall gå snabbt ;) kan vara jobbigt ibland så jag får göra avslappningsövningar

Tack för att du sa dom orden att få napp ;) det känns hoppgivande

Sköt om dig du också
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards