Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Sun Fot och Fred Edqvist i stationsbyggnaden.

Av Malin wiper - 7 december 2015 07:15



  

Innan vi gick in till samhället för att kolla på Julmarknaden så tog vi en sväng förbi vår fina stationsbyggnad. Till vänster håller Edqvist It till  och till höger Sun Fot. Hon har alltid så fint och pyntat utanför sin dörr. 

 

Leona Lewis med Fire under my feet 


  

Utanför Edqvist hade dom satt en hel hög med tomtar som Sun tillverkat så snyggt med känsla och humor 


  

Fint utsmyckad utanför Sun Fot 

 

 

 

Sen gick vi över till Jonssons Konditori för att värma oss en stund innan vi gick ut i centrum och kollade lite på julmarknaden. Det regnade och blåste hela tiden så paraply var inte att tänka på. Vi satt där ett tag och myste men det skriver jag om i nästa inlägg. Helt plötsligt kom jag på att jag hade lagt ner kvitton i en låda på scenen. Det skulle bli utlottning och jag hade ett kvitto där jag handlat för 500 kr på Salong Hon & Han Frisör Interiör för ett tag sen. Jag sa till min man att det är bäst att vi går ut och kollar på utlottningen för blir man dragen så får man tillbaka sina pengar i form av presentkort. Jag öppnade konditoridörren och hörde helt plötsligt mannen på scenen säga mitt namn.  

 

     

Helt plötsligt var jag 500 kr rikare. Kvittot från Hon & Han gav mig alltså 500 kr i presentkort. Jag blev otroligt glad. Jag hade lagt fler kvitton i lådan men dom var på drygt 200 kr.                 

 

 

Fortsättning följer från Julmarknaden... 

 

     

 

 

#Stationsbyggnaden #Sun #Edqvist #Fotvård #Jonssons #Salong #Presentkort #Leona

 
 
helga

helga

7 december 2015 10:03

Åh vad roligt att du vann! Man blir ju bara såå glad!

Fina tomtar också. Exakt en sån har min grannfru gjort själv.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2015 10:37

Tack snälla du. Jag kände på mig nåt därför gick jag ut från fiket. Det känns som lite extra klirr i kassan till julen

Vad kul att din grannfru gjort såna också. Kan inte vara lätt att få till dom så snyggt

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

7 december 2015 13:16

GRATTIS till din härliga vinst.. 😃😃😃

Är det presentkort som går överallt eller måste du använda de på salongen...???
Vilket fall som helst....roligt att vinna.

Jättefina tomtar...precis min smak.

Ha nu en jättefin fortsättning på denna måndag.
Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 december 2015 14:44

Tack snälla du. Det är presentkort som går att använda här i Vaggeryds Kommun på vilken butik som helst. Det var jätteroligt att vinna

Kul att du gillar tomtarna

Ha en jättefin måndag
kramar

 
Maya

Maya

7 december 2015 14:56

Grattis till vinsten! Så himla roligt! :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

8 december 2015 07:39

Jag är superglad. Tusen tack
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards