Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Malin wiper - 5 december 2015 14:00

  

För ett tag sen så orkade vi inte laga mat och då drogs vi till vårt eminenta Spis Restaurang. Där blir man alltid nöjd och tillfreds för maten är suveränt god och vällagad med ypperliga råvaror.


  

Nu har dom ändrat om till juldukning och jag gillar kombinationen vitt, svart och rött. Vi tog plats i den numera inbyggda uteplatsen           


  

Först åt vi av den supergoda salladen med den läckra dressingen


Black Is black med Los Bravos. Kolla in deras rörelsemönster..  rätt kul nu men då var det tidsenligt. Los Bravos är en spansk popgrupp som bildades 1965. Bandets gitarrist Germán Pérez blev 1980 känd i Sverige genom sin roll som Jose i filmen Sällskapsresan med Lasse Åberg 


  

Min man tog rårakor med stekt fläsk och lingonsylt. Mr T sa att det var så gott det någonsin kan bli. Hans smaklökar dansade av glädje


  

Jag själv tog tagliatelli med köttfärssås och en hyvlad ost på toppen. Tagliatellin var så god så det kändes som den nyss kommit ur pastamaskinen och direkt ner i kastrullen, mums! säger jag bara. Även såsen var en smakrik upplevelse  


    

Här ser ni en av dom trevliga servitriserna. Synd att jag inte fick en bättre bild för det såg så häftigt ut när hon gjorde fredstecken vid bordet och jag fick fota


  

Vi satt så pass länge så vi blev ensamma därute men sen orienterade sig Eva Eliasson in i lokalen för att äta. Hon var förut en välkänd orienterare. Numera åker hon "Vasaloppet" och har en kondition som få.

 

 

 

#Spis #Juldukning #Los #Sallad #Rårakor #Tagliatelli #Servitriserna #Eva #Orientering 

 

Av Malin wiper - 5 december 2015 07:31

  

God morgon kära läsare, hoppas natten varit sömnrik. I går träffade min man sin fd arbetskamrat Jennie på stan och hon överräckte en flaska fin glögg till honom i en julig tygförpackning. Hon är en fin och gullig tjej, även jag får njuta av denna glögg till julen, så vi tackar dig så mycket Jennie..  Hon är en ung tjej som nu gått vidare och har ett nytt arbete där hon också trivs jättebra. 

 

   

Nu står glöggen i sin fina förpackning på vårt tillfälliga barbord och lyser upp.      

  

   

Vi har även fått vårt första julkort men har inte skickat några än själva. Kortet är så sött så man smälter. Det är från min första nätvän Petra som jag nu kännt i 10 år. Vi var med i Tasteline som är en matsajt som finns än. Där hade man en egen sida där man delade med sig av recept och även tog till sig Tastelines recept. Fast det blev så mycket mer för man lärde känna folk där också. Petra har förut haft en blogg så jag har kunnat följa henne där också. Nu finns hon på fb och det känns skönt så man inte tappar kontakten. Hon är en fin och härlig person som jag uppskattar mycket. Tack goa Petra...                          

 

   

Jag funderade på i går hur det gick med att få dit stenbeläggningen i centrum för det både regnade och stormade. Fast nu på morgonen känns det så lugnt och stilla. Nu har min yrsel försvunnit för jag tog det lugnt i går och bara slappade. Längtar tills måndag då jag skall till gymmet igen, jag hade ingen aning om att jag skulle tycka det var så kul. Hade jag inte haft några skador så hade jag kört hårdare men man får vara nöjd med det man kan göra, det gör nytta det också. Ha nu en skön lördag och sköt om er. Tack för att ni tittar in...  

 

 

 

 

 

#Jennie #Glögg #Rudenstams #Arbetskamrat #Julkort #Petra #Stenbeläggningen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards