Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Malin wiper - 12 december 2015 19:00

 


Det blir världspremiär på Star Wars The Force Awakens på vårt Folkets Hus Bio. Ingen förbokning men kassan öppnar en timme före filmen börjar.

 

 


Det visas tre föreställningar:


Onsdag 16/12  kl 18.00

 

Fredag 18/12 kl 19.00

 

Söndag 20/12 kl 18.00

 

Biljettpriset är 80 kr              

  

 


 

Best animations

 

 #Folkets #Wars

Av Malin wiper - 12 december 2015 14:00

 

Förskrivet tidsinställt inlägg



Sist A-G och jag var till Gym Plus så promenerar vi omkring lite i centrum och här ser man att den nya stenbeläggningen ovanför torget snart är helt klar och det kommer att finnas plats för både bilar, cyklar och gående. Jag antar att det kommer till planteringar och några bänkar också.


Vi träffade dessa tre killar som varit med och arbetat med stenbeläggningen. Alla tre kommer från Karlstad i Värmland. Dom har jobbat på bra och var jättetrevliga. Min man och jag träffades i Hällefors i början på 1990-talet och då åkte vi ofta till Karlstad. Vi förlovade oss där också på ett Café som hette King Creole och som var lite annorlunda. Vi satt vid ett bord och fikade med levande ljus och det var rätt dämpad belysning där. Sen tog vi på oss ringarna och kände oss jättelyckliga


 


En gammal grävskopa från Åkerman 375 stod efter en väg min man och jag åkte på. Vi blev supernostalgiska för vi har ju sett såna förr i arbete men nu är dom ett minne blott. Klicka här för att läsa om Åkermans historia och se fler grävskopor

 


 


På samma ställe stod denna gamla fina lastbil

 


 


En bit ifrån dök denna lååååååååånga limousine upp alldeles vintervit. Jag har aldrig åkt i en sån men man har ju sett såna på TV och då även invändigt. Klicka här för att se lite olika limousiner. Klicka här för att se en limousine på närmare håll och inuti

 

 

                         


#Stenbeläggning #Karlstad #Grävskopa #Lastbil #Limousin

Av Malin wiper - 12 december 2015 08:00

 

Amazon


     I dag skulle Frank Sinatra fyllt 100 år om han fortfarande levt. Han har en stämma som man känner igen direkt, så njutbar, tidlös och snygg. Han dog 1998 i en ålder av 82 år. Han föddes i Hoboken i New Jersey, han var både sångare och skådespelare. Han räknas som en av dom främsta genom tiderna. Han har fått en Oscars för bästa manliga biroll i filmen "From Here to Eternity" (1953). Klicka här för att läsa lite mer om honom på Kultur. Klicka här för att komma in på hans hemsida

 

Frank Sinatra 100 years from today 


 

Klicka här för att se ett klipp där Alicia Keys och Frank Sinatra sjunger. Där dom tagit en gammal inspelning med honom och Alicia Keys i nutid och satt ihop. Kom inte ihåg vad sånt heter så om ni läsare vet så kan ni skriva en kommentar

 

Frank Sinatra med "For Once In my Life". Jag gillar detta klipp och hans röst är otroligt bra, vilken stil och klass. Härligt att man kan fortsätta att njuta av hans musik tills man själv lägger sig raklång

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 #Frank #Hoboken #Fyller #Tidlös #Oscars #Alicia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards