Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Malin wiper - 22 december 2015 14:00


Jag fick lite nostalgikänslor när jag hörde denna låt med Limahl från filmen The Never ending story från 1984. Jag såg den med min son som gillade den till tusen. Han var då 11 år gammal och jag tyckte också filmen var magisk och sevärd. Klicka här för att höra Limahl med samma låt 2014


 

Bild från filmen


Filmen är en episk fantasy film baserad på romanen med samma namn av Michael Ende, om en pojke som läser en magisk bok som berättar en historia om en ung krigare vars uppgift är att stoppa en mörk storm. Director av filmen är Wolfgang Petersen


  

Sångaren som sjunger ledmotivet till filmen är känd under artistnamnet Limahl. Han var först sångare i Popgruppen Kajagoogoo och därefter gjorde han solokarriär

 

   

Limahl i den då så typiska 1980-talsfrisyren. Klicka här för att komma in på Tekniska museet och läsa om datorer på 1980-talet. Klicka här för att läsa och se lite mer vad gällande 1980-talet. Limahl dyker upp ibland och sist när jag satt och sappade framför tv:n så dök han upp i ett allsångsprogram från Norge.        

                                

 


#Never #Michael #Wolfgang #Limahl #Kasettband

 

Av Malin wiper - 22 december 2015 08:30

  

Min väninnas ena barnbarn sålde jultidningar för ett tag sen och vi satt upp oss på två saker. Jag en "Retro kalender" som syns på bilden. Den är jättefin och jag kommer att visa bild ur den för varje månad 2016 


  

Vi hade en plats ledig i vardagsrummet ovanför tidningsstället. Där passade den bra                                     

  

Min man valde en "Vägkarta över Sverige" att ha i bilen. Jag är inte förvånad för han gillar kartor

 

                                                        


  

I förrgår åkte min man till Jul-Ljus Butik & Café i Hok för jag har kollat in denna fina julflicka länge nu och dom hade bara 2 st kvar. Jag har dom på min julheader. Jag blev förvånad när han kom hem med dom två julprydnaderna för jag hade för mig att dom var mindre, men dom var rätt stora och hade tyngd i sig, det var ett plus.   


  

Jag hittade ett omslagspapper i ett överskåp som hade fullt med tomteansikten. Kom inte ihåg att jag köpt detta papper så det måste vara ett tag sen, men nu blev det använt i alla fall

 

I dag tisdag: Jag sätter in några förskrivna inlägg för jag kan inte sitta så länge nu eftersom ländryggen krånglar så mycket igen, jag hade nästan glömt bort hur jäkligt det var. Jag har aldrig blivit helt bra men så pass så man kan leva med detta men nu är det så jobbigt så psyket blir påverkat. Jag överväger att gå till läkare för att begära röntgen (har fått avslag förut) och även få starkare värktabletter som man kan testa först och ta en halv av. Alvedon och Iprem tar bara bort udden av den obehagliga värken. Det är så tråkigt att gnälla men vad gör man? Det var nu nästan ett år sedan detta elände började. Ha nu en skön tisdag kära läsare. Tack för att ni tittar in. 

   


#Retro #Almanacka #Vägkarta #Ljus #Julflicka #Tomtepapper #Ländryggen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards