Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 december 2015

Av Malin wiper - 31 december 2015 17:15

  

I morse åkte vi ner till centrum för att handla lite som fattades inför nyårsafton. Vi är så pass risiga så vi kommer inte att göra nån stor affär av dagen men vi vill ändå äta nåt gott och bara mysa. Vi gick först in på Ritz Konditori för att få oss en kopp kaffe och nåt gott till. Dom har gjort om i ena cafélokalen, förut var det runda bord på denna sida men nu är dom avlånga och det blev mycket luftigare och mysigare


  

Vi träffade Lennart Charlie karlsson som bland annat är Vänsterpartiets representant i Landstinget. Han hade skadat ett revben så han hade svårt att röra sig. Kan tänka mig att sånt gör ont, det är en trevlig och vänlig man. Klicka här för att läsa vad dom skriver om Lennart Charlie Karlsson i JP

 

   

En fin nyårstårta   

 

   

I dag hade vi inga restriktioner så jag tog en fin nyårsbakelse. Jag får lite känsla av böljande finklänning eller baletten svansjön. Det var en princessbakelse och otroligt god      

 

En rolig parodi på baletten Svansjön

 

   

Min mans bakelse var också fantastiskt fin och han sa att den var supergod. Den ser lite "Skulptural" ut med dom spretiga chokladbitarna på toppen. Vi satt där ett bra tag och pratade om det snart utgångna 2015 som man vill lägga bakom sig.       

 

   

Här följer lite blomster från Acleja Blomsterhandel dit vi gick in för ett ärende.   

 

                

                         

 

       

 

 

#Ritz # #Charlie Tårta #Bakelse #Acleja

Av Malin wiper - 31 december 2015 07:15

               

Nu har vi inte långt kvar tills tolvslaget då vi har ett nytt år att se fram emot som jag hoppas blir lite bättre än det vi haft nu. Jag är själv glad att jag står stadigt trots turbulenta upplevelser men man är starkare än man tror. Vi skulle alla behöva ha ett bättre år där man kan se fram emot mer förståelse, acceptans och en fredligare och miljövänligare värld. 

 

 

När man börjar leta om det fanns några positiva upplevelser personligen under året så hittar jag en del. Att jag börjat på gym, att vi nu bott in oss i nya lägenheten än om jag inte tror att detta är det sista stället vi bor på. Att flytta verkar vara mitt liv i ett nötskal. Ser man positivt på det så får man vara med om mycket och se många städer och ha fått pröva på många olika yrken på olika arbetsplatser. 

 

 

 

                          

 

 

Tre härliga och roliga jular med sonen och min mans bror. Jag kommer inte att ge nåt nyårslöfte i år för sånt funkar inte. Det är bara att leva på och försöka göra det bästa av livet. Jag är så glad att jag började blogga för det har gett så mycket. Bara det att få lära känna så många som man aldrig hade stött på annars är helt fantastiskt. Jag började blogga 2005 så det har runnit lite vatten under broarna som det så fint heter. Fyrverkerier känns det som man kan vara utan för samhället har förändrats och vi har fått sämre miljö som även påverkas av dessa fyrverkerier, för att inte tala om alla djur som far illa. Förr så var fyrverkeriena mindre och under kortare tid men nu kan man höra både smällare och fyrverkeri flera dagar innan nyårsafton och även efter.  Kram på er alla härliga därute..        

 

 

Stive Morgan "In My Dreams". Klicka här för att se ett annat magiskt klipp av Stive Morgan. Klicka här för att se klippet "In Space"

 

 

 #Tolvslaget #Fredligare #Roliga #Blogga #Stive

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards