Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Ritz Konditori och lite blomster från Acleja.

Av Malin wiper - 31 december 2015 17:15

  

I morse åkte vi ner till centrum för att handla lite som fattades inför nyårsafton. Vi är så pass risiga så vi kommer inte att göra nån stor affär av dagen men vi vill ändå äta nåt gott och bara mysa. Vi gick först in på Ritz Konditori för att få oss en kopp kaffe och nåt gott till. Dom har gjort om i ena cafélokalen, förut var det runda bord på denna sida men nu är dom avlånga och det blev mycket luftigare och mysigare


  

Vi träffade Lennart Charlie karlsson som bland annat är Vänsterpartiets representant i Landstinget. Han hade skadat ett revben så han hade svårt att röra sig. Kan tänka mig att sånt gör ont, det är en trevlig och vänlig man. Klicka här för att läsa vad dom skriver om Lennart Charlie Karlsson i JP

 

   

En fin nyårstårta   

 

   

I dag hade vi inga restriktioner så jag tog en fin nyårsbakelse. Jag får lite känsla av böljande finklänning eller baletten svansjön. Det var en princessbakelse och otroligt god      

 

En rolig parodi på baletten Svansjön

 

   

Min mans bakelse var också fantastiskt fin och han sa att den var supergod. Den ser lite "Skulptural" ut med dom spretiga chokladbitarna på toppen. Vi satt där ett bra tag och pratade om det snart utgångna 2015 som man vill lägga bakom sig.       

 

   

Här följer lite blomster från Acleja Blomsterhandel dit vi gick in för ett ärende.   

 

                

                         

 

       

 

 

#Ritz # #Charlie Tårta #Bakelse #Acleja

 
 
TantGlad

TantGlad

31 december 2015 18:47

Du har en riktig mumsig blogg vännen. Du och din Man är ute och fikar. på såna mysiga ställen alltid. Du visar alltid så härliga bilder av olika bakverk som ser så goda ut. Du frestar Värkligen fina läsare, och så gör du ju en jättefin reklam för alla fikaställen.
Tack för alla dina fina inlägg 2015. Jag har njuit av att titta på dina goda bilder. Tyvärr har tandvattnet runnit varje gång haha.

Önskar dig ett riktigt Gott nytt år min vän.

Varm kram från mig

http://tantglad.bloggo.nu

Malin wiper

31 december 2015 18:59

Du är för gullig vännen. Ja du vi njuter av allt möjligt ;) Kul att du gillar bilderna. Du har själv en jättefin blogg full av humor och upptåg ;)

Tack själv för alla dina fina inlägg under året som gått och tack för att jag får vara din bloggvän.

Önskar dig detsamma Gott Nytt År kära vän

kramar

 
Hebbe

Hebbe

31 december 2015 23:04

GOTT NYTT ÅR..
Vincent är familjens yngste medlem,han är inte mitt barnbarn utan min lillasysters tredje barnbarn..Ha nu en skön nyårsafton,vi höres nästa år..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

1 januari 2016 08:58

OK! då missförstod jag ;)

Ha en skön nyårsdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards