Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Gym Plus, en fika på Ritz och några hundar

Av Malin wiper - 29 november 2016 07:45

        

Ja då var man tillbaka på Gym Plus igen i går för ett träningspass. A-G tog bilden på mig och det gjorde hon jättebra. Jag klarade mer än jag trodde än om jag tog det lite försiktigare och lugnare. Det var så underbart att vara tillbaka på gymmet efter förkylning och ryggont än om ryggen inte är helt bra än utan jag fortsätter med värktabletter, promenader kommer jag aldrig att sluta med. Det känns som ett andra hem och man mår så bra efter ett pass. Dessutom har vi lärt känna så många trevliga människor där som vi pratar med, så man förenar nytta med nöje. Denna gång var gymägaren Mikael Andersson där och han är ett riktigt kvicksilver och så vältränad.  

 

 

Här filmade jag Mikael då han visar hur en rätt ny träningsmaskin fungerar. Jag vet inte om jag kan använda den men skall testa och bara göra några gånger och inte ha nån tyngd. Han är jättebra som personlig tränare för han förklarar så tydligt och bra och har stort tålamod               

 

   

A-G visade mig en övning som man kan göra på "stepbrändan" från sidan

 

   

Det finna massor av olika varianter när det gäller vattenflaskor men denna variant som jag såg i omklädningsrummet var nåt nytt..  Undrar vart man får tag på en sån       

 

   

Vi delade på en avlång smörgås med skinka, ost och en underbar fyllning. Den var försvinnande god. Sen satt vi och myste där en stund  innan vi gick in ett ärende på People Kläder. Det skriver jag om i ett annat inlägg

 

   

 Dessa ljuvliga marsipanbakelser i disken såg ut som dansande klänningar, lite ballerina    


  

När A-G och jag sen promenerade hemåt så träffade vi Jutta och hennes man. Dom hade två fina hundar med sig och dom är duktiga på att föda upp hundar. Jag har fått fota en kull med hundar hos dom för några år sedan och dom bor så fint till vid vatten. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2012 då jag fick fota fina valpar hos Jutta på deras tomt.


 

 

 #Gym #Mikael #Stepbrädan #Mofas #Ritz #Smörgås #Marsipanbakelser #Jutta

 

 
 
Morsan

Morsan

29 november 2016 11:40

Va skönt att du är tillbaka på banan. Hoppas du får fortsätta att bara må bättre och att inga bakslag kommer din väg, så du kan fortsätta att njuta lite av livets goda.
Ha en härlig dag!
Kramisar ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

29 november 2016 12:28

Tack för din underbara kommentar, du är för gullig ;)

Jag är delvis tillbaka på banan och det känns jätteskönt. Numera är det lika bra att njuta av nuet och i det lilla. Bakslag verkar komma hela tiden men inget som tagit livet av mig än, tack och lov

Ha en härlig dag själv
kramar från
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 november 2016 20:33

Flaskan får man tydligen om man köper tillräckligt många liter mjölk i perioder. Enligt kollega som hade en. Köper inte arla mjölk men hade gärna haft sådan flaska.

Malin wiper

30 november 2016 08:28

Tack för att du talade om detta. Man kan även köpa flaskan för 40 kr har en bloggvän berättat.

http://www.arlawebbshop.se/product/sportflaska

Jag skall ha den antingen till gymmet eller när vi åker ut och man behöver ha vatten med sig

Ha det bra

 
Annelie

Annelie

30 november 2016 09:40

Jättefin bild på dig vännen, du är alltid så glad.
Härligt att du kunde / orkade komma iväg till gymmet.
Roligt att ha den social biten också.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 november 2016 10:40

Kul att du tycker det. Det var min väninna A-G som tog bilden så bra. Annars ser jag inte klok ut på bilder och en av 100 blir bra

Det gick jättebra på gymmet men jag tog inte i så mycket som jag brukade utan startar mjukt

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards