Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Ländryggssmärta, promenadbilder och Christie

Av Malin wiper - 21 november 2016 08:15

           


Jag har haft ett helsike med min ländrygg och fått promenera 3 gånger/dag efter att febern gått ner. Jag var bättre än på länge innan förkylningen slog till och det tog nästan 5 dagar innan ländryggen gav sig tillkänna och eftersom  jag hade feber så kunde jag varken gå på gym eller promenera. Jag tog den starkare värktabletten i går men inget hände och jag hade lika ont så gråten bara forsade ut av smärtan. Min man har fått hjälpa mig på med kläderna på underkroppen för det smärtar så fort jag böjer mig det minsta ner. 

 

Efter ett tag med kylgelépåsar så lättade smärtan lite så jag kunde uträtta några småsaker hemma mellan promenaderna. När det lättar lite så känns det som livet kommer åter och man får en paus från värken. Det kommer emellertid att ta lite tid att få ner inflammationen.

 

  

Min man min längst ut på en brygga när vi gick på Strandpromenaden. Det duggregnade för fullt.

 


Christie med Yellow River. Christie är ett engelskt popband som bildades i slutet av 1960-talet. De är bäst ihågkommna för denna låt som släpptes 1970. Dom var aktiva mellan 1969-1976, sen återkom dom 1990 och är aktiva än i dag 

 

Det har varit rätt grått, trist och regntungt på våra promenader men inget kan hindra mig nu för jag vill bara bli värkfri. Min man följer med varje gång så han får också en stor dos motion

 

   

 

Cykeln som stod lutad mot ett staket häromdan ligger nu söndersparkad på marken med däck som är helt vinda..  

 

   

Det nya gul/vita huset är snart inflyttningsklart. Dom som kommer att bo där får väldigt nära till centrum. Vad jag hört så är lägenheterna väldigt fina och välplanerade

 

   

Fin utsmyckning på en trätrappa 

 

 

Jag vet inte hur ofta jag kan komma ut på bloggen framöver eftersom promenaderna tar sin tid men det visar sig. Sen kan jag bara sitta 15 minuter åt gången. Jag hoppas ni haft en fin helg med varierande inslag. Ha nu en skön början på en ny oskriven vecka. Tack för att ni tittade in..  

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad som händer i vår kommun. Jag är så glad att den sajten finns för den är till stor hjälp för mitt bloggande och Goran Dzalto 

som driver Vaggerydstorget är supertrevlig, nu såg jag att dom är två och den andra killen heter Toni Dzalto. Klicka här för att läsa om syften med sidan.       

 

 

 

#Ländrygg #Kylgelépåse #Christie #Vaggerydstorget

 

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

21 november 2016 17:58

Hoppas att du snart är "fit for fight" igen och att dina bekymmer ska ge med sig. Paketet från dig har kommit till affären men jag har inte hunnit hämta det än. Ska göra det imorgon. Tack vännen!

Kram

Malin wiper

22 november 2016 08:00

Jag gör allt jag kan och det börjar lätta lite. Jag kan inte åka ut i bilen än.

Bra att paketet kommit och det är ingen brådska att hämta ut för det ligger bra där hos krysset

Ha en fin tisdag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

22 november 2016 13:18

Vad duktiga ni är som går både i regn och rusk, men jag förstår ju att du MÅSTE för att hålla smärtan i schack.
Denna gris du har tatt en bild på, undras om det inte är en hundleksak,, sådan hade vi till vår hund, i munnen så satt det en pipa som ljöd varje gång hon bet i denna.
Men, det är lite svårt att se storleken på denna gris du tatt en bild på.

Försök att ha en sådan fin tisdag som du kan.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 november 2016 14:10

Jag är tvungen annars blir jag inte bättre. Du har säkert rätt, det är nog en hundleksak ;) bravo! Grisen är i sån storlek så en hund kan ta den i käften

Tack snälla du. Ha en fin tisdag själv
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards