Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin wiper - 29 augusti 2012 08:30

  

I måndags var jag till frissan för att klippa upp mitt hår lite till. Jag hade tänkt ha lite mer jämnlångt men känner att det blev för tungt och svårskött. Här ser ni Sandra som driver Salong Hon & Han. Hon är en av tre som brukar fixa mitt hår. Jag blir alltid nöjd. 


  

Det såg så läckert ut när denna bukett hängde upp och ner 


  

Jag är barnsligt förtjust i dessa stolar dom har där i rummet där man väntar på sin tur


  

På Vaggerydsdagen var vi även ner till Butik Ingelund. Allt på detta bord är nedsatt med 50%

      


Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida 


  

Det finns även lite julsaker där. Tiden går fort så det dröjer inte länge nu förrens butikerna börjar sätta ut julsaker 


  

Vi köpte denna löpare som vi har själva och är jättenöjd med. Jag brukar ha den som ombyte på matsalsbordet. Den är lika fin efter varje tvätt. Denna skall vi ge bort. 


  

Min man gillar denna Havtornsn natursaft till tusen så han brukar alltid köpa en flaska varje gång vi går dit. Klicka här för att se hur man gör sina egna havtornsprodukter


  

I går började det regna igen på eftermiddagen och man blir så trött och trög i huvudet av detta varierande väder. Jag tog i alla fall en promenad och det var jätteskönt. Tv:n kom tillbaka i går och det känns toppen. Fast jag hyrde tre filmer i går för vi visste ju inte hur länge det skulle dröja. Nu är det telefon och nätet som skall fixas så vi hoppas det går igång snart. Hoppas ni får en jättefin dag


Havtornsbär


Av Malin wiper - 28 augusti 2012 16:00

    

När vi var till min son förrförra helgen så gick vi omkring och strosade i några småbåtshamnar och det är en lisa för själen. Här kommer lite bilder jag tog           


  

Min son och hans styvfar i Västerås stora småbåtshamn 


  


Min son skulle föra över mina bilder till sin data men han fick nästan backa för jag hade fotat 700 bilder på bara några dagar...  Jag blir själv lite förvirrad när jag skall välja ut foton så nu börjar jag alltid med att rensa bort och skall försöka hålla fotandet tillbaka lite så jag får kontroll på detta


    

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa seglarskor. Jag köpte nåt likande själv på second hand för några år sedan men hittar dom inte nu. Dom är antagligen i källaren och där är det som att leta efter en nål i en höstack...       



    


 


   


     


  



Detta var en lite äventyrligare båttur som man kunde åka men man fick inte ha nackskada eller ryggbesvär. Det gick rätt snabbt när dom körde igång. Alla fick skyddsoveraller.   

 


 


Vi såg detta hus som nästan ser ut som en husbåt på land  


Av Malin wiper - 28 augusti 2012 09:00


Här kommer The Rolling Stones med låten "Time is on my side" (på den tiden var den det) ;). Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 


 



Rolig animering

Av Malin wiper - 28 augusti 2012 08:15

  

Mr T och jag tog en sväng till Wahlbergs Ur & Guld också på Vaggerydsdagen.  Dom har alltid ballonger och lite lövat utanför när det vankas fest i samhället. Det uppskattas


  

Jag hittade ett armbandsur som var stort, läckert och lite tufft. Gillar hur siffrorna var satta. Jag har lagt undan pengar för att köpa mig en ny klocka. Har inte använt klocka på ett tag för man har ju mobilen men jag saknar att ha en på armen. Denna är från Tajms. 


Klicka här för att komma in på deras hemsida 


  

Den finns även i guldfärg och lila. Jag ville ha den i silver för den passar till allt


Jag har så smala handleder så den ser rätt stor ut men det är en sån jag vill ha men jag får klippa bort en bit av bandet som jag har på innersta hålet. 



  

  

Såg även detta armband som jag tyckte var snyggt men jag kan bara köpa en sak i taget 


  

Dom här klassiska modellerna av väckarklockor har blivit på modet igen.


Roliga klockor

Av Malin wiper - 27 augusti 2012 18:00

  

Det såldes en del på Vaggerydsdagen i går och här ser ni ni två kvinnor som jag träffat på Mimmis stickcafé. Det är dom två till vänster som är mamma och dotter. Dom hade ett bord fullt med Aloe Vera produkter. Tjejen längst till höger vet jag inte vem det är. Klicka här för att läsa om Aloe Vera  


Jag köpte en kräm för ansiktet för att testa. Jag har några torra partier som jag får lite eksem på ibland. 


  

Dom har även lite av varje från parfym, måltidsersättning, smink och smycken mm.


  

Sen träffade jag på mina frissor Sandra som driver Salong Hon & Han frisering och Bella som arbetar hos henne. Dom sålde ut produkter för halva priset. Klicka här för att komma in på deras facebook 


  

Jag köpte Wellas värmeskydd som även gör håret lite stadigare och glansigt. 


  

Var även in till Gretas Butik en sväng. Det var så mycket folk på alla butiker så man fick knö sig in. 


  

Martina som driver butiken hade en T-shirt på sig som det står butiksnamnet på 


  

Här en bild på Mimmi där man ser tröjan bättre. Helena fick jag inte tag på så jag kunde inte fota henne. Dom hade fullt upp och det är jättekul.


  

  

Luta er tillbaka och ha en fin kväll. 


Av Malin wiper - 27 augusti 2012 14:45

  

Här ser ni min mans nya arbetsplats fr.o.m 1/9 2012. Det är Museieföreningens hus "Magnisastugan".  Vi gick även ner dit på Vaggerydsdagen och det var fullt med folk där 


  

Här satt många utanför under partytält och fikade. Det hade tydligen varit underhållning också och det missade vi tyvärr.


 

Jag tror att detta är en bastuba.  


  

  

Som ni ser så var det en strid ström av folk som tog sin tillflykt till den fina Magnisastugan som även är ett museum.


  

Vi tog en massa lotter och vann både sylt och vinbärsgelé. Annars brukar vi inte ha sån tur.



Här kommer lite bastub med David Uber. Klicka här för att läsa om David Uber

Av Malin wiper - 27 augusti 2012 13:45

 


Så här såg det ut innan blixtnedslaget. Himlens alla portar öppnade sig och sen kom en knall och blixt som heter duga. Både min man och jag hoppade rakt upp ur våra stolar och trodde nästan tredje världskriget börjat...  Min man har nu kopplat in ett mobilt bredband till mig tillfälligt en vecka. Åskan slog ner i vårt hus och vi kan få vänta upp till en vecka innan vi får tillbaka nätet, telefonen och tv:n. En hel station har tydligen slagits ut helt. Dom ringer innan dom kommer hit och vi står nu på kö. Det är tydligen fler hus som också drabbats och därför tar det tid. Nu är jag så arg på mig själv för att jag inte lärt mig surfa på mobilen....  Det mobila bredbandet går lite långsammare.



 


Stort tack till min vän Pisan som satt in ett inlägg och det har hon gjort med stor humor.... Du är för härlig vännen. Lyckat att hon hittade en kobild jag som gillar kor till tusen...   


 

En cyberblomma till dig kära Pisan


Jag har inte fått in alla inlägg ang Vaggerydsdagen än men dom kommer. Det känns väldigt konstigt att varken ha tv eller nätet. Tur att man har mobil en sån här gång. Jag kollar på filmer istället och det är tur att det funkar så annars blev man väl tokig så databesatt som man blivit. En sak är positiv och det är att vi fått mycket mer gjort hemma. Vi har städat upp datarummet och rensat nu så det blir lättare att tapetsera och allt är fint när vi skall återställa rummet igen. Hoppas ni haft en fin helg, här har det varit toppenväder på Vaggerydsdagen och nu är det sol igen. 


 


Ha en fortsatt fin dag och tack för era kommentarer som väntade mig här.



Av Malin wiper - 26 augusti 2012 14:15

.... men inga magiska under...  Hej på er! Pisan här. Wiper ringde mig precis. Åskan har ställt till det för de boende i Vaggeryd. Wiper och hennes man behöver nytt modem och det lär ju ta ett par dagar innan det kommer. Så hon bad mig meddela att hon är tillbaka här igen så fort ny utrustning är på plats. Ha det gott!   Muuu!   


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards