Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Malin wiper - 1 augusti 2012 16:30

  

Kulturhuset Pigalle i Nässjö ligger vägg i vägg med Princess Konditori. Vi gick in på kulturhuset för att kolla hur det såg ut när vi ändå var i krokarna           


Klicka här för att komma in på Kulturhusets hemsida


  

Här står min man utanför dörren till Kulturhuset.


   


Kulturhuset är renoverat men dom har behållit den lite gamla 50-talsstilen och det var jättesnyggt med marmorgolv och passande möblemang


  


Här ser man garderoben som används då det är evenemang där           


    


In til teatersalongen

           


Det är Nässjö Bygg AB som restaurerat huset. Här en minnestavla från dom


     


Vid den spiralformade trappen står en gigantisk skulptur som reser sig under trappen och högt upp. jag glömde att gå upp i trappen och fota uppifrån och ner. Det är Hans Fredlund som är skapare av denna skulptur. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på en sida där han håller på med ljusdesign och ljussättning. Han verkar vara en mångfacetterad person. Klicka här för att läsa en biografi över konstnären



         


Bakom skulpturen ser man detta fönster dekorerat med noter      



   


Ljussättningen var fantastisk och skulpturen skiftade i olika färger        



  

Liten annan vinkel            



         


Går man vidare en trappa ner så finns ett stort fint bibliotek


       


Här ser ni min man som vandrar iväg från kulturhuset i regnet medans jag tar en bild på honom  



         


Kulturhuset på håll med Konditoriet bakom


I dag regnar det i alla fall inte utan solen breder ut sina strålar och värmen är konstant. Vi har varit ner och kollat på vår nya affär "Gretas Butik" och det ser helt annorlunda ut än Mimmis Magasin.  Jag tog en massa bilder och vi köpte lite också för det var 50-70% nedsatta priser på många varor. Skriver om detta i ett senare inlägg. 16.30 skall jag till frissan för nu är jag så vildvuxen i håret, hade tänkt spara det längre men jag ser att det inte passar mig längre.  Ha en fin kväll...........  

   

Av Malin wiper - 1 augusti 2012 11:45

I går öppnade Ritz Konditori  igen efter två stängda semesterveckor. På torget är det rätt vildvuxet efter allt regn. Det är tyvärr rätt folktomt nu när dom lagt ner spelbutiken. Det märks verkligen en enorm skillnad motför det folkliv som var förut. Då fick man se lite hundar också och lite folk som satt på bänkarna. En barnklädesbutik ville öppna där spelbutiken varit eftersom det är stor efterfrågan på barnkläder och det föds många barn i kommunen. Det blev avslag och istället skall ett försäkringskontor starta där. Fattar dom inte i kommunen hur detta påverkar all handel och folkliv?. Klicka här för att komma in på Ritz Konditori på facebook

 

  

  

Det var bara vi som satt och fikade just då i detta rum. Dom har ett till med andra möbler och storbilds tv


  


Min man tog en smörgås med ost och skinka och jag en med bara skinka. 


om hade en jätteläcker citrongul tårta som dom nu sålde för halva priset    



  



Dessa rosa underverk såg jättefin ut. Tänk att jag har inget sötsug längre men njuter av att kolla in läckerheter i alla fall. På köpet har jag gått ner några kilon så jag nu får upp alla byxor till midjan och måste använda skärp....  men det är många kilon kvar så det kommer att ta lite tid men det gör inget


Av Malin wiper - 1 augusti 2012 08:45


Klicka här för att se och höra Ove Thörnqvist (svt play)  som höll igång så det riktigt gungade på Lotta på Liseberg. Han spelade munspel också så det svängde rejält. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är 83 år gammal men det kan man inte tro när man ser honom uppträda i toppform. Ålder verkar inte ha nån betydelse om man får vara frisk och klar i huvudet för det är han verkligen.  Jag brukar sällan kolla på det programmet men nu kunde jag inte låta bli för han var helt suverän. Såg ett program för ett tag sen från hans krogshow och det gick inte att slita sig för han höll igång och var som en iller på scenen och verkade ha hur mycket energi som helst. Han har skrivit så många oförglömliga låtar.


       


Jag blir så glad och uppåt när jag ser honom uppträda och skulle inte ha nåt emot att se honom live. Får kolla upp om han kommer till våra trakter. Här ser ni en lite yngre Ove


 


I dag skall jag gå ner till samhället för en ny butik slår upp portarna efter att Mimmis Magasin lagts ner. Den nya butiken heter "Gretas Butik" och öppnar i dag 09.30 Önskar er alla en skön dag

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards