Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin wiper - 6 augusti 2012 09:15


<brFree Orkut and My Space happy birth day Graphics Glitters
click to get Orkut Myspace happybirthday Comments & Graphics


I dag fyller min son Charlie 39 år och jag fattar inte vart tiden tagit vägen. Grattis min son på födelsedagen, hoppas din dag blir jättebra. Synd att vi inte kunde vara där och fira dig och ha lite kul. Kram från oss 



 

 



 

Av Malin wiper - 6 augusti 2012 08:00


Jag har sett en riktigt härlig feel good-film som heter "Hotell Marigold" Kul att få se en film som handlar om lite äldre personer för såna kryllar det inte av. Det är en hel arsenal av fantastiska skådespelare och jag blir alltid imponerad av härliga Maggie Smith, trots sin roll som motsträvig och lite satmara så frambringar hon en humor som är så befriande. Det är en del yngre skådespelare med också. Man fick ta del av många vackra Indiska miljöer och folkliv. Jag gillade även fotot och färgen i filmen.

 



                        


 

Den hade premiär 23 mars 2012, för regin står John Madden. I rollerna ser vi: Maggie Smith, Judi Dench, Tom Wilkinson, Bill Nighy, Dev Patel, Celia Imrie, Ronald Pickup, Penelope Wilton mfl. 


  

Dev Patel som spelade rollen som den Indiske hotellägaren där pensionärerna skulle bo. Han är född 1990 och är en brittisk skådespelare, mest känd för sin roll som Jamal i filmen "Slumdog Millionaire" och för sin roll  som Anwar i tv-serien Skins. Han gjorde även en härlig rolltolkning i denna film



HANDLINGEN 


En grupp brittiska pensionärer med olika bakgrund får ett fantastiskt erbjudande: att spendera resten av sina liv på ett nyrestaurerat lyxhotell i Indien, Marigold hotell i Jaipur. Inget blir som de har tänkt, men de får alla uppleva olika sidor av Indien, och av hur det är att vara gammal. Baserad på romanen "These Foolish Things" av Deborah Moggach från år 2004.


   


Klicka här för att läsa om filmen på "Filmtajm" Jag kan skriva under på den recensionen som jag tycker stämmer till punkt och pricka 



               


 

Eftersom filmen utspelade sig mesta tiden i Indien så får filmen 3 Indiska mynt av 5 i betyg. Jag vacklade mellan 3-4 eftersom skådespelet är så bra. 



Trailern till filmen



Av Malin wiper - 5 augusti 2012 17:00

  

Vi åkte vidare på vår upptäcksfärd i går efter att vi njutit ett tag på Sandsjöbadens badplats. Vi åkte in till Rastads Fritidsby. När man åkte omkring där så slogs man av hur vackert det var med alla olika byggnader och dess utsmyckning och jag tänkte: Detta måste vara paradiset för många än om jag själv är en för orolig själ för att ha ett lantställe,  jag åker hellre ut och upptäcker saker. När vi hade bättre hälsa och större inkomst så åkte vi oftare ut och låg på hotel, vandrarhem hotell & Breakfast och roade oss så ofta vi kunde. Det känns som man behöver både naturens och kulturens kraft      


  

Klicka här för att komma in på Rastads Fritidsbys hemsida


  

Jag måste åka tillbaka till denna by och bara ta detaljbilder för det var så många vackra, snygga och läckra detaljer på varje hus och i trädgårdarna.


  

En sån här bild säger inte allt men om man tar en närbild så ser man dom vackra detaljerna men det blev inte av nu men nästa gång


  


  

  


Det bästa är ju att dom har sjön Fängen dit dom kan gå ner och njuta av.


Om ni visste hur vackert det är i verkligheten med som åar med förtöjda ekor. Där kan man sitta och bara gå in i mindfulness.  


 



              


   


  

Här fortsätter skönhetsupplevelsen.


Till vänster skymtar ett modernt rätt nybyggt hus så det är en salig blandning. 


  

Tänk att sitta här vid vattnet och bara insupa den härliga atmosfären. 



  

  

  

Hoppas ni haft lika fint väder som vi har haft här. Det kom nån regnskur men det är mest sol och lagomt varmt. Vi håller på att sätta in filter i alla ventiler i lägenheten för det kommer in så mycket damm från vägen. Vi har även rengjort dom så nu blir det fräscht.  Jag hoppas min Lap top kommit i morgon så vi får fixa till i datarummet för nu vill vi snart börja med tapetsering. Vi hade tänkt ta köket före men det är värst i datarummet

 


Ha en skön söndagskväll

Av Malin wiper - 5 augusti 2012 11:15

     

Då var det snart dags för Vaggerydsdagen ingen. Förra året var det rekord vad gäller besökare och man kunde nästan tro att det var en storstad man bodde i.  I år blir det uppträdande av Anna Sahlene och gruppen Timotej.



Klicka här för att läsa mer i Skillingaryd.nu 


  

Här en bild från Vaggerydsdagen 29/8 2011 och som ni ser så var det otroligt med folk i vårt lilla samhälle. Det var även hemvändardagar så det kom en del bussar också. Detta evenemang verkar bli större för varje år.


Detta är den låt jag tycker om med Anna Sahlene. Den är från Melodifestivalen 2006. Den heter "This Woman"




Av Malin wiper - 5 augusti 2012 09:00


I går åkte vi ut en sväng med bilen och hamnade på en badplats som heter Sandsjöbadet och där har vi aldrig varit förut. Det var helt folktomt och det enda som hördes var ett gäng kanadagäss som levde om och lite båtar som låg och kluckade. Det var helt ljuvligt och man kommer in i ett avslappnat sinnestillstånd som känns behagligt.


Klicka här för att läsa lite om Sandsjöbadet


Vi tog våra stolar med oss och satt oss alldeles intill vattnet, en sjö som är rätt stor och vacker. Vi hade med oss kaffe och smörgåsar med skinka. När vi kom var det rätt mörka oroväckande moln men inget regn dök upp utan solen kom tillbaka igen.


    


En insekt antagligen (geting) hade satt sig på mitt stolshandtag och såg inte ut att vilja flyga iväg så jag fick mota bort den rackaren...   Tänk om insekterna vore lika stora som oss människor, vilken mardröm


  

  



  

Vi satt ett bra tag och bara insöp det vackra framför oss och dom små vågskvalpen. Det var verkligen avslappnande och rogivande för själen


  

Dom hade även en liten toalett där som min man besökte.



Gick man vidare på en liten väg från stranden så fanns det massor av båtar som låg och skvalpade. Det såg så fint ut


  


   



  

Klicka på bilderna så blir dom större



         

Det var så rent och fint överallt utom i skogsbrynet bredvid parkeringen där nån dumpat skrot. Tänk att dom inte kan åka iväg till en skrot och lämpa av detta, det är verkligen botten

  

Av Malin wiper - 4 augusti 2012 20:00

  

I går åkte vi in till Skillingaryd för att gå in på Röda Korsets second hand som ligger vid torget


  

Dom har gjort om lite så bänkarna är placerade framför blomplanteringar på två sidor. Det såg mycket bättre ut


  

Jag fick tag på ett halsband som bara kostade 10 kr. Jag tror att det är ett designhalsband som kostat en del för det var en härlig tyngd och det var signerat med "PD" Har sett ett sånt på en butik för ett tag sen.


Nu vet jag vad PD står för, nämligen "Premier Designs" Klicka här för att komma in på deras hemsida. Företaget har hållit på sen 1985



    



   


Vi hade sån otrolig tur för vi gjorde ett fynd. Denna stol sålde dom för 75 kr, den är som ny och är tillverkad på Kinnarps möbler. Den är ergonomiskt utfromad och jättebekväm med ett tyg som känns som tunn mocca. Det sitter blixtlås så man kan ta av och tvätta. Det är en sån offentlig stol som det även finns bord till. När jag kollar på nätet så får man ge 900-1.500 för en begagnad sån och dom går att köpa nya fortfarande till offentliga miljöer. Stolen hade lite biostol över sig när man ser den i verkligheten.


Klicka här för att komma in på Kinnarps möblers hemsida och kolla stolen som finns i 5 utföranden. Vår är nr 5 men det står inga priser men den kostar mycket mer ny.



Här bär min man iväg den till bilen. Vi kommer att ha den som extrastol mot en vägg i

vardagsrummet. Den är inte så knallröd som det ser ut på bilden. stolen verkar vara stapelbar också 


  

Så här ser en hel grupp ut med 4 stolar och bord. Fast dessa stolar har ingen karm under som på vår men den tillhör samma serie 


  

En gigantisk nalle var utsatt på en soffa och lyste upp     



En lite ovanlig skål med en ljushållare på ena sidan. Den var signerad men det gick inte att utläsa namnet. Jag stod emot att köpa utan köper bara när jag ser nåt vi kan ha användning av och är ett stort fynd. 


 

Sunburst Gold Glitter Line Divider

  


I dag har vi haft en toppendag och åkt omkring på småvägar och besökt en badstrand dit vi aldrig varit förut. Skriver om det i morgon. Ha en toppenkväll ni härliga läsare som kommer in på min blogg


Av Malin wiper - 4 augusti 2012 14:00

  

Vi skulle åka till Jönköping i går för att hämta Lap topen vi bestämt oss för hos Elgiganten. Tyvärr så hade dom inte fått in den med dagens leverans trots att den var beställd redan och packades dan före. Nu hoppas dom att den kommer in tills på måndag. Det är så enerverande att man inte bara kan köpa med sig datan direkt utan måste vänta på den. Det var lite tunnsått där och jag fattar inte att dom hade datorer uppsatta fast dom hade allt inne. Det var flera som det inte stod varken pris eller andra uppgifter på så man fick jaga folk för att fråga och det är inte lätt i semestertider. Vi åkte istället ut lite på landet och myste och njöt på dom små vägarna.


  

  


Här kan man svänga av och komma till tomtens verkstad...   Det står nog för en tomt istället men skylten var rolig   


     


  


    


  

Vi åkte förbi en hel flock med kor som såg så välskötta och välnärda ut. När jag pratade lågmält till dom så kom dom fram allihopa och kollade nyfiket på mig. Synd att dom stod så illa till så jag måste fota mot solen annars hade jag kunna fått nån toppenbild. När jag började gå så vinkade jag och sa att dom skulle följa med, och tror ni inte att dom följde efter mig....  Sen ställde dom sig i bredd och bara stirrade på mig, det var en häftig känsla. Jag har alltid gillat kor och när vi bodde på landet på somrarna så promenerade jag till första bästa kohage och bara stod där och kollade in korna.    


     


Av Malin wiper - 4 augusti 2012 11:15

 



   



Det blev så lyckat på Stockaryds Bilträff sist så nu blir det en ny 9 september 2012 12.00 och det känns toppen för vi hade jättekul och det var rena rama folkfesten.  Arrangörer för träffen är: Stockaryds Stationscafé i samarbete med Saabentusiasterna Sibylla Gustavsson och Lasse Björk. Man blev alldeles tagen av alla tjusiga bilar och imponerad av allt det arbete som lagts ner av både arrangörer och bilägare. Annelie som driver Stationscafét har skapat dom fina annonserna dom har till sina evenemang. Hoppas det blir lika mycket folk och mer på denna bilträff.  Klicka här för att komma in på Stockaryds stationscafés facebook


  

Sibylla och Lasse framför sin snygga Saab på förra träffen 


Klicka här för att komma in på Sibylla och Lasses hemsida 


  

En av bilarna som vann pris på förra träffen 3/7 2012


    


Uteservering och scen utanför Stationscafét 3/7 2012. Klicka här för att se lite blandade bilar från förra träffen. I min högra menyrad i bloggen så har jag en bild på annonsen och klickar ni på den så kommer ni in på Stockaryds stationscafés hemsida.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards