Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Malin wiper - 14 oktober 2011 17:39


I dag blir det en extra önskelåt eftersom min bloggvän Skrivmoster har såna minnen till just denna låt "Love Letters in the sand" med Pat Boone. Jag är också uppvuxen med Pat Boone och man tyckte ju även att han var så snygg...  . Skrivmoster bor långt uppe i norr och har skrivit några böcker och även i tidningar. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Jag har träffat henne när hon var ner hit till Småland med sin man för att träffa barn och barnbarn. Vi kommer att träffas nästa gång dom kommer ner och det ser både jag och Mr T fram emot. Jag önskar dig och Mr E en härlig fredagskväll och njut nu av Pat Boones sammetslena stämma...  


 


Klicka här för att komma in på Pat Boones hemsida. Han föddes 1934 och är en amerikansk sångare, skådespelare och författare. Han har varit en framgångsrik popsångare i USA under 1950 och början av 1960-talet.

  

Vi kommer inte att kunna åka iväg på "Berättarkvällen" i Stockaryd eftersom min man går på penicillin för sin "Divertikulit" ( inflammerade tarmfickor) Han har varit bra nu i några år men till slut så händer nåt och om han inte går till läkaren i tid så blir det sjukhusvistelse och dropp. Han törs inte åka så långt eftersom penicillinet har påverkat hans mage så toaletten bör vara nära...  


Nu önskar jag er alla en härlig fredagskväll...    

Av Malin wiper - 14 oktober 2011 07:30

 


Jag är snart klar med rensning på vinden och har fått bort massor. När man håller på med sånt här så går man verkligen på minnenas allé. Man blir ibland bara stående och kollar på gamla saker och, vykort och foton. Hittade en bit tyg som ni ser ovan som jag sydde gardiner av när vi bodde i Katrineholm. Dom hängde i vardagsrummet och det var ett jättedyrt tyg som det bara fanns prover på och sen skickade dom efter tyget på butiken.


  


Som av en händelse hittade jag ett kort i ett album hur det såg ut när dom var färdiga. Vi bodde i en lägenhet med högt i tak och djupa fönster så man kunde ställa rätt mycket i fönstret. På kortet ser man bara halva fönstret för man var inte nåt vidare på att fota på den tiden. Vi trivdes väldigt bra i den lägenheten och det var ett gammalt avlångt stenhus med charmiga lägenheter. Min man sitter i vår nyinköpta skinnsoffa som var den dyraste soffan vi nånsin köpt men då arbetade vi båda skift och hade råd. Min son sitter bredvid men kom tydligen inte med helt på denna bild. Köket i den lägenheten var enormt stort.  Min man och jag har bott i 4 lägenheter och ett hus sen vi träffades 1990. I denna lägenhet bodde vi i slutet av 90-talet.


       


Hittade en bild på mig själv som jag såg ut när jag bodde i det huset. Jag cyklade alltid till arbetet för det var rätt nära från bostaden. Brukar inte ha inne så här många nostalgibilder men det dyker upp nåt hela tiden när jag håller på och rensar.


  


Sen hittade jag min mans studentmössa...   som var på tok för liten nu. I Katrineholm gick han på KTS och tog ytterligare en studentexamen och sen högskola men valde bort mössa då. Han ser ju mer ut som ett mjölkbud i mössan numera... (min man hade inget emot att jag skrev detta) Det var lite med glimten i ögat. Han är så go....  


  


Inte nog med det utan jag hittade vårdskolebrosch som tillhör Mr T. Hör och häpna han gick i vårdbiträdesutbildning i 36 veckor 1973 och jobbade inom vården i 2 år...  

  


  

Ett halsband från 80-talet dök också upp. Jag undrar om det inte snart är modernt igen. Nu känns det lite kul att man ändå sparat lite gamla saker så man har några minnen kvar.


       


Här en bild från början av 80-talet då jag arbetade inom arbetsterapi. Vi hade ofta fester och kul med dom äldre och det kom alltid musiker och även kändisar som uppträdde och då fick jag ta emot dom. Kolla in modet som jag nu tycker såg jättesnyggt ut. Nu skall jag gå tillbaka och rensa lite mer och fastna till i lite mer minnen... 

 

  

Den här låten med Herman´s Hermits passar bra till min mans studentmössa   

No milk today. Dom är en engelsk beat (eller pop) band som bildades i Manchester 1963. Gruppens skivproducent var Mickie flesta. Klicka här för att läsa mer


   

Klicka här för att komma in på deras hemsida



Jag önksar er en minnesrik och givande fredag...


Ps. Jag har skrivit till bloggplatsen för några dagar sen men inte hört nåt från dom ang att bloggen blivit låst fast den inte är det. Får skriva till dom igen för om nån vill låna en bild när jag har tävlingar eller annat så går det ju inte....  


Av Malin wiper - 14 oktober 2011 06:45

Husen bakom stationshuset    

Då var det fredag igen och dags för min punkt "Önska så spelar jag". Denna gång är det Marianne från Stockaryds Stationscafé som står på tur. Klicka här för att se vem som önskade förra fredagen.


 


Marianne är född i Valbo i Gästrikland. Jag har själv bott i Gävle i 5 år och arbetat inom arbetsterapi så jag vet vart Valbo ligger. Marianne har arbetat inom blombranschen och med Catering i sammanlagt 40 år. Nu bor hon i Stockaryd sen en tid tillbaka.


    

Hon har önskat en låt med ett band som heter Pantera. Jag har själv aldrig hört talas om dom. Vad jag kunde se så var det ett hårdrocksband. Hon valde inte låt så jag sätter in denna som är mer en rockballad. Klicka här för att komma in på deras hemsida



Pantera var ett amerikanskt groove/thrash metal-band från Arlington i Texas. Bandet bildades 1981 och nådde framgång samtidigt som Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax. Dom var en viktig del i utvecklingen av subgrenren US groove metal.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards