Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Malin wiper - 19 oktober 2011 18:10

    


 Jag har köpt ett svart halsband med hänge hos Pisans smycken. Jag fick tyvärr ingen bra bild men det är alltid svårt att fota svarta saker. Jag skall ha det till ett örhängen och armband i svart som jag köpt av henne förut

      


Klicka här för att komma in på Pisans smycken för att se bättre bilder på halsbandet


        

Klicka på bilderna så blir dom större.


Här kommer en gammal låt som heter "Black is black" med gruppen Los Bravos. Dom är en spansk beat grupp som bildades 1965. Dom är den första gruppen att sälja över en miljon skivor. Det var med denna låt dom sålde såna mängder med skivor.

 

Av Malin wiper - 19 oktober 2011 13:00

 


I går ett tag efter att vi varit till Stockaryd så ringde det på dörren. Jag hade klätt av mig och Mr T öppnade dörren. Därutanför stod Helena från Mimmis Magasin. Det var lite förargligt för jag kunde ju inte visa mig så när Mr T kom tillbaka så hade han en påse med sig.


 


Hon hade varit till Tallnäs stiftsgård på en försäljning med både konsthantverk och annat. Hon gav oss två påsar med Tallnäs knäckebröd....  Det var så gulligt och snällt gjort så jag blev riktigt rörd. Jag tycker så bra om denna tjej som är i samma ålder som min son....     


  


Brödet var bakat av ekologiska råvaror och det gillar jag verkligen. I morse tog jag två skivor av detta bröd och det var supergott. Det kom fram en massa härliga smaker ur brödet.


  


Min man testade denna sort och gillade det till tusen. Det roliga var att jag har arbetstränat på Tallnäs Stiftsgård för några år sedan och trivdes förträffligt både med stället och dess fantastiska personal.  Jag jag var lite överallt och hjälpte till både i receptionen, köket och i trädgården.


Klicka här för att komma in på Tallnäs Stiftsgårds hemsida



Av Malin wiper - 19 oktober 2011 08:30


  

  

  Nu har jag ytterligare en klädnypeklänning klar som skall gå till en flygvärdinna som heter Helga och är min bloggvän. Jag tyckte det passade så bra med ett karttyg. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Tyget är köpt hos Mimmis Magasin


  


 Jag har haft liggande ett brosch som jag köpt på second hand för länge sen. Det är rätt tungt och har inte passat på nåt annat tyg. Men till detta stadiga tyg satt det som en smäck och passar ypperligt.


  


 Upptill satt jag ett annat brosch som jag också inhandlat på second hand för nåt år sedan. Det är i form av en person som hoppar fallskärm..


Klicka här för att läsa om den nya tv serien Pan Am som visas i tv 3. När vi flyttar till nya lägenheten så får vi alla tänkbara kanaler som vi inte haft förut. Klicka här för att se och läsa mer om serien.


 


Pan Am är en TV-serie som kretsar kring den ikoniska flygbolaget Pan American World Airways under tidiga 1960-talet. Dramats författare är Jack Orman och regissören Thomas Sclamme (The West Wing). Berättelsen börjar 1963 och fokuserar på piloter och flygvärdinnor som arbetar dör det världsberömda flygbolaget.



  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

Av Malin wiper - 19 oktober 2011 08:15


 

Då var det dags för del två i mitt inlägg ang Stockaryds perrong, första spadtaget till ny perrong.

Klicka här för att komma in på svt play där dom visar från Stockaryds evenemang. Jag själv syns lite bakom barnen från början av klippet. Vi står två kvinnor där och jag är den till vänster.


  


Efter att vi fikade så promenerade vi till platsen där det skulle hållas tal inför första spadtaget. Det var rätt mycket folk men kunde har varit ännu fler. Vädret var inget vidare med regn, blåst och kyligt men vi trivdes och hade kul. Det jag saknade var lite musik som kunde ha höjt upp stämningen lite till.


  


 Här ser vi förste talaren Jens Möller från Trafikverket Syd.


Klicka här för att komma in på Trafikverkets sida och läsa lite mer om allt detta.


  


Andra talare var Monica Haider, regionförbundet Jönköping     


  


Tredje talare var Bengt Dahlquist, regionssstyrelsens ordförande


  


   


Sen var det dags för Ingvar Jarfjord att hålla sitt tal. Han är kommunalmäktiges ordförande och representant för näringslivet.


  


  


Bror Andersson som äger Stockaryds stationshus hade fixat så att den gamla orginalskylten från tidigt 20- tal (eller äldre) har blivit uppfräschad. Den satt nu på plats igen vid järnvägsspåret.


Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafées hemsida


 


  


Dom hade ordnat det lite annorlunda så en hel hög med barn var dom som skulle ta första spadtaget. Här står dom redo medans en person räknade till tre.


  


Då var det äntligen dags och barnen tog sin uppgift på stort allvar med en stor skopa jord som en del slängde över huvudet rakt upp i luften...  


 

  


När nu  fler folk kan stiga på och av vid stationen (när det är klart) så hoppas jag dom går in och tar sig en fika på det fina Stationscafét i en tidstypisk miljö som har fått behålla sin charm. Sen har dom gott fika där också.


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards