Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Kafferepet i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 28 september 2011 08:00

 

Just nu har vi ett evenemang i Vaggeryd som heter "Kafferepet". Ni ser ju vad det står på bilden.  Dom hittar verkligen på saker här. Nu ser jag att det gäller kaffe och bulle. Det är förbjudet för oss så jag hoppas man får en smörgås istället


  

Jag fick mig själv ett rep hos frissan så nu har jag gratis fika på fredag nere i samhället...    . Vi skall passa på att köpa mat för över 100 kr så min man får sig lite fika också...   


 


Virkade kaffekoppar som jag såg på en virkblogg. Klicka här för att komma in på den bloggen


Här en låt med Tage Danielsson som heter "Kaffe med bulla". Klicka här för att läsa om Tage Danielsson



Ha nu en fin dag och sköt om er..... Jag kan inte kommentera hos dom som har blogger så jag ger upp tills det funkar på era bloggplatser igen. Så fort jag skrivit en kommentar och skall skicka iväg den så kommer en röd text upp att det måste finnas text och den fanns innan. Jag har testat flera gånger hos Stevie och Gilla men det funkar inte

 
 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

28 september 2011 09:11

SÅ himla trevligt med ett kafferep! Bra initiativ och det stärker ju också sammanhållningen när många träffas och trivs! Ni bor i en verkligt trevlig och framåt kommun!

Trist att det inte funkar med kommentarerna hos alla. Du får skicka ett mail och be supporten titta på det.

Kram och hoppas ni får ett fint väder när det blir kafferep!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2011 09:57

Ja du dom är påhittiga här ;) Det stärker verkligen sammanhållningen och det verkar som hela bygden är ute på torget på alla evenemang.

Ja du ibland så är det fel hos bloggplatserna.

Det är lite kallare i dag och ser ut som det skulle bli regn. Hoppas verkligen vädret är bra på fredag

Ha det bra i dag
kram

 
Pisan

Pisan

28 september 2011 09:14

Vad trevligt ni har det där i Vaggeryd. Här i Landvetter är det sällan det händer nåt kul... Rolig idé det där med kafferepet :-) Hoppas du kan få en smörgås istället, fast sockermässigt så är det ju rätt mkt socker i vanligt bröd också - om man inte äter surdegsbröd utan tillsatt socker vill säga... Det är dessutom väldigt gott :-) Ha en fin onsdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2011 09:59

Du har så rätt så Pisan och vi gillar surdegsbröd men det har dom nog inte på Ritz i form av sånt som säljs till kaffet men vi kan köpa ett där och dom gör iordning en smörgås. Tycker också det är gott och min mage tål surdegsbröd

Ha en fin dag själv goa du
kramar

 
helga

helga

28 september 2011 09:19

Det var en rolig idé med kafferep på det sättet ;)

Tage är underbar!

Kram kram!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2011 09:56

Ja du nåt sånt har jag aldrig hört att dom har i nån annan kommun. Håller med dig om Tage

Ha en fin dag
kram

 
ansepanse

ansepanse

28 september 2011 10:20

vad trevligt att få gratisfika om man handlar för över 100 kr och det gör man ju hur lätt som helst :)
vilka söta virkade kaffekoppar :)
en fin dag önskar jag dig och hoppas att bloggerstrulet ger med sig snart
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

28 september 2011 11:08

Ja du för varje hundralapp man handlar så kan man fika ;)) inte så bra för figuren precis ;)) Det går att virka mycket olika saker numera.

Ha en fin dag själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 september 2011 21:45

Hahaha... den var rolig! Jag tänkte på kafferep och inte på kaffe rep. Fyndigt av dem :) Kul påhitt också.
Hoppas ni kan äta där någon dag så Mr T får en repstump han också :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

28 september 2011 22:47

Ja du dom hittar på mycket här i kommunen. Vi har redan fått ytterligare en repstump ;)

kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 september 2011 22:07

Så trevligt de ordnar i Vaggeryd! Jag gillar idén med repstumpen som kan bytas ut mot kaffe och bulle - kapperep, med andra ord =D
Vi åker upp till Idre Fjäll några dagar och hoppas att det blir så fint väder som SMHI spår.
Ha det gott!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2011 22:44

Ja du jag trivs så bra här och folk är så vänliga och gillar när det händer saker. Detta med kafferepet är roligt och påhittigt.Dom har förut haft nåt som dom kallat Hjulafton med egen valuta.

Vad härligt att ni åker till fjälls.

Ha det toppen båda två
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards