Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Malin wiper - 24 september 2011 14:17



  Jag har gjort ett bildspel över lite höstnytt från Mimmis Magasin. Allt fick inte plats så jag har lite mer att visa. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin



Dessa mattor från "Horredsmattan" är gjorda av både plast och stickat. Det blir en härlig känsla och jag skulle själv vilja ha en sån matta när vi flyttar så småningom. Dom är helt giftfria och det är mycket värt när man är allergiker. Dom finns att beställa i flera olika storlekar och färger


       

 


Mimmis skinnimitationstyger finns i många färger. Även giftgrönt, vitt, rött, brunt mm



Garn finns det hur mycket som helst av och här ser ni lite angoraliknande  



En fin katt som vi mötte på vår långpromenad. Fick zooma rätt rejält


Detta är en smyckehållare som bara kostade 135 kr så jag köpte den själv. Har länge tänkt göra en egen men denna var så kul och kommer från "Annorlunda design". Min man har nu satt upp den på väggen så ni får se den igen när jag fyllt den med smycken. Den är rätt stor.

 


Av Malin wiper - 24 september 2011 09:27

Torghandel i Vaggeryd


I dag har vi sovit ut och skall bara slappa. Fast en långpromenad står på schemat varje dag och det känns skönt i kroppen när döfläsket får röra på sig....   Det blir ytterligare en husvisning på måndag så vi kan inte ta upp mer än nödvändigt från källaren. Vi får i alla fall motion i vår källartrapp...  Klockan är så mycket nu så jag hinner inte komma in på era bloggar förrens senare i dag



Vi besökte flera second hand i går men det fanns inte så mycket som det brukade av fynd och fina saker. Här är i alla fall en helt nystickad pläd som låg på en gammal karmstol. Den var rätt tjock och fin men färgerna tilltalade inte mig.



Här hittade jag nåt roligt i alla fall...  



Såna här träbrickor med reseetiketter från resor såg jag ibland hos gamla släktingar när jag var barn. Den är av trä och glas. Den såg väldigt välbevarad ut.



En temugg med Marilyn Monroe och en med Ingrid Bergman och Humphrey Bogart. Har ni tänkt på en sak att går man på Gallerix så är det mest affischer och tavlor som föreställer skådisar och musiker från förr. 

 


Inför visningen så har jag haft snittblommor på både köksbord och vårt skoskåp i yttre lilla hallen. Eftersom vi har så mycket nerpackat så hittade jag ingen liten vas. Då tog jag detta stora drinkglas  i kristall med gravyr av en älg som jag har 6 st av och är köpta på trädgårdsloppis. Fast glaset är lite för brett ovanpå vårt skoskåp när blommorna breder ut sig.



Hittade denna fina lilla handblåsta vas som säljs av Åhlens men nu fanns den på second hand för endast 10 kr. När jag hade diskat den så blev vasen som ny. 

   


På vårt torg så står bänkarna kvar fortfarande och blommorna är så levande i sina rabatter.       

 


    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards