Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2011

Av Malin wiper - 14 april 2011 13:24

 


  Här kommer ett klipp från dagens promenad och jag vill gärna skämta till det lite...    Nu har dom kommit en bit på vårt tunnelbygge under järnvägen och det är full rulle på dom som jobbar där.

 

 

 

Klicka bara på mitten av bilden eller längst ner på bilden så kommer filmen fram 

  HÄR FÖLJER LITE BILDER SOM JAG TOG RUNT OMKRING TUNNELARBETSPLATSEN

 

  

 

   

 

 

 

   

 

  

 

           

 

  

 

      

 

 

 

   

 

 

 

   

 

Klicka här för att kolla skyddshjälmar 

 

  

 

   

 

  

 

  


 

Av Malin wiper - 14 april 2011 09:14

 

 

Klicka här för att komma in på Barry Whites hemsida. Jag lyssnade en del på Barry White på 70-80-talet han har en mörk härlig personlig röst. Han föddes 1944 i Los Angeles, Kalifornien och var en amerikansk musikproducent, sångare och låtskrivare som skapade ett flertal soul- och discohitar. Han dog tyvärr redan 2003 i en ålder av 59 år. Hans musik har sålts i över 100 miljoner exemplar.

 

    


  


Av Malin wiper - 14 april 2011 07:57

 


Det var så dråpligt i går för precis när min man steg ur bilen så kom posten med detta vykort som Mr T skickade till mig i går från Ädelfors folkhögskola...  Inte dumt att få två glada händelser på en och samma gång...  Jag har saknat min man väldigt mycket trots att han bara varit borta en natt. Vi är så tajta och har upplevts så mycket tillsammas av både glädje och sorg. Jag är så lycklig att min man varit så pass frisk dom senaste åren efter både hjärtinfarkt och stroke mm. Det är nu 6 år sedan min man blev bypassopererad i Linköping. Där upptäckte dom även att han gått med ett hål i hjärtan sen födseln och det hade han kunnat dött av men nu fick han det lagat också. Först var han i Värnamo och jag har åkt med bilen som en skottspole och hälsat på honom.

 

    

 

I Linköping hade dom ett sjukhushotell som jag låg på för att vara nära honom. Sen kom stroken för några år sedan som tack och lov var mild och inte gett några synliga men. Han mår rätt bra just nu och trivs med det han sysslar med och har fått flera goda vänner. Vi träffades sent i livet då vi redan var medelålders så jag är glad för varje dag vi får tillsammans. Han blev inte hemma länge för just nu är han på ett möte och jag skall ta mig en härlig frukost och bara mysa.

 

  

 

Ha en jättefin dag alla min läsare som jag uppskattar till max...    

 

  

Bilden kommer från bij Leeuwke 


Klicka här för att läsa i en jättebra blogg som heter "Ett hjärta rött" länken fick jag av min bloggvän Maya.  Klicka här för att läsa inlägget jag skrev i går som härrör lite till detta.  

 

Av Malin wiper - 13 april 2011 13:37

 


Sist jag var in till Mimmis Magasin så hade dom fått hem en massa nya fina vaxdukar. Det fanns ännu fler och för allas smaker.


 


 


 


          



    
  

 


 

Klicka här för att komma in på en kul blogg 


 


                


 

   

 

  Klicka här för att komma in på Lady Antebellums hemsida. I dag är det bra mycket kallare än det varit dom sista dagarna och jag var tvungen att ta på mig både vantar och halsduk när jag gick ut.

 

FRÅN WIKIPEDIA: 


Lady Antebellum är en amerikansk countrygrupp som bildades i Nashville, Tennessee 2006. Gruppen består av Charles Kelley (sång), Dave Haywood (gitarr, piano, mandolin) och Hillary Scott . Gruppen gjorde sin debut 2007 som gästgrupp på Jim Brickmans singel Never Alone. Innan de skrev skivkontrakt med Capitol Records i Nashville släppte de singeln Love Don't Live Here. Gruppens första album, Lady Antebellum, innehåller singlar som Lookin' for a good time och I Run To You, som blev gruppens första listetta i juli 2009. Deras andra album Need You Now släpptes i januari 2010.


 


Av Malin wiper - 13 april 2011 10:45

 


Jag satt i rummet och drack mitt morgon (förmiddagskaffe) och kollade lite på "Efter tio" med Malou. Ser sen att det är en repris....  Jag gillar att dricka mitt kaffe i koppen jag fick av Helene som har "Sisters gifs" hon bor i USA. Klicka här för att komma in på "Sisters Gifts"

 

    

 

Kollar man på nyheterna så blir man lite uppretad. Nu skall dom sänka skatterna igen för dom som arbetar och dom som har det bäst ställt får den högsta skattesänkningen...  Själv fick jag efterskatt trots att jag inte har ett öre mer i plånboken. Då ringde jag till F-kassan så att dom får dra några hundra till i månaden. Då visar det sig att jag helt plötsligt med den höjningen har ramlat tillbaka på vad jag hade 2008 och då fick jag tillbaka på skatten...  Här har man jobbat hårt hela livet och får inte ta del av det man betalt in i höga skatter genom åren för att få en trygghet om nåt händer. Sjuka och arbetslösa står på samma nivå. Det känns som man både blir bestulen och förödmjukad. En del kommer med argument som: det fuskas så mycket...  då kan dom lätt leta upp dessa fuskare som inte är många till antal. Vi som sköter oss skall inte straffas hela tiden (kollektiv bestraffning)...  Detta är nog den moderna tidens häxjakt. Som ni ser så är jag på krigsstigen...  Det finns mycket att skriva om detta men jag känner mig lite för negativ nu så jag sätter punkt för denna gång. Nu börjar det dock bli kärvare och man önskar att man kunde resa bort nån gång och ha lite reserver som tagit slut dessa år. Tyvärr så blev det sämre när min man miste sitt jobb och är nu nere på 65% av sin lön. En gamling får inte nåt nytt jobb och allrahelst om man inte är helt kurant, då är det helt stopp.

    

  

Klicka här för att komma in på Mark Knoflers hemsida. Dire Straits var en brittisk rockgrupp som var aktiv 1977 och 1995.


 

 

Av Malin wiper - 13 april 2011 10:20

 

Mimmis Magasin "Cult design",  konstgjord blomma från Amalia´s blomsterhandel i Råslätt.


God morgon gott folk...  I natt har jag sovit ensam för min man kommer inte hem förrens sent i eftermiddag. Dom verkar ha haft det toppen och lärt sig mycket bra saker som dom kommer att ha nytta av i sitt stundande företag. Därför har jag haft lite sovmorgon och måste nog lägga mig en stund på dan också. Det är mycket kallare ute i dag så det var bara 16 grader varmt i huset när jag vaknade eftersom jag stängde värmen i går.


 

Häromdan hade vi folk på kaffe och då invigde jag mitt fina brödfat som jag vann hos anitabirgitta. Nästa gång skall jag ha lite mindre kakor på fatet så ser det ännu finare ut. Fast detta bröd som jag köpt på Ritz Konditori är väldigt gott. Helst dessa hallongrottor som dom gör på ett annorlunda vis, lite högre och med smörpapper runt. Dom är supergoda.

       

Klicka här för att se lite mer av det fina kakfatet i ett inlägg jag skrev när jag fick mitt vinstpaket 

 

 

I går satt jag in såna här tyglådinsatser (olika storlekar) i min byrå så nu kommer det att bli mer ordning än om allt ligger löst i lådorna. Vi har köpt såna på IKEA för ett tag sen men dom har blivit liggande. Man får 6 lådkorgar för ca 75kr. Dom var hopfällda när man köpte dom och det är bara att dra igen ett blixtlås i botten så blir det en liten låda. Min byrå heter "Malm" och finns fortfarande på IKEA för dom är så tidlösa utan krusiduller.

 

Dom här oäkta camebroschen köpte jag sist jag var på second hand. Dom skall sitta på nån klädnypeklänning var för sig eller på nåt annat.

  

Detta är ett äkta Camébrosch som dom säljer på Tradera. Det är i 18k och det gick för 420kr. Klicka här för att komma in på Tradera där detta såldes. Klicka här för att kolla på ett ovanligt camébrosch. Jag hade en period som ung då jag gillade dessa broscher. Då hade Camésmycken lite dåligt rykte och man skulle få otur om man bar ett. Kan inte hitta nåt om den skrönan på google.

       

Nu känner jag att jag är sugen på min sena frukost så jag önskar er alla en fin dag...     

   
 

Av Malin wiper - 12 april 2011 16:46

 


Den här filmen såg jag för ett tag sen och det är ett thriller/drama men jag tycker att det är ett drama enbart. Den stora behållningen av denna film är skådespelarna som är helt suveräna. Robert De NiroMilla Jovovich och Edward Norton. Man blev helt trollbunden av deras skådespelarinsatser. Filmen är från 2010 i regi av John Curran

 

       

 

Klicka här för att läsa en recension. Fast jag håller inte med om att den bara skulle vara värd en tvåa i betyg.

 

    

 

HANDLINGEN 

 

Jack Mabry är en övervakare i pensionsåldern som alltid skött sitt jobb exemplariskt och eftersträvat att vara en god medborgare. Men under ytan kämpar han för att hålla tillbaka den vrede som gjort både honom och hans fru till fångar i ett kärlekslöst äktenskap. När han får i uppdrag att utvärdera mordbrännaren Gerald ”Stone” Creeson för villkorlig frigivning, blir han indragen i ett manipulativt triangeldrama som hotar att rasera murarna och frigöra Jacks inre demoner.


 


Av mig får filmen 4 filmprojektorer av 5 möjliga och mest för att skådespeleriet var på topp och att den var rätt fängslande och kändes inte så förutsägbar utan det låg ett nervpirrande hot i luften som gjorde att man inte visste hur den skulle sluta.


 

           


Här kommer trailern till Stone  


Av Malin wiper - 12 april 2011 11:55

  

Framsidan av Café Skrädderiet.

 

       

 

Klicka här för att komma in på Café Skrädderiet i Kinna. Dit kommer sångerskan Louise hoffsten 28/5 20.00 Syrran och svågern skall gå dit och vi kommer nog också att boka biljetter för jag har alltid gillat henne. Hon har en härlig röst som både passar till rock, blues visor, mm. Klicka här för att läsa om musikevenemanget. Skrädderiet är utbyggt och har både en gammal och ny del. Deras uteservering på sommaren är jättefin och stället är välbesökt. Vi har fikat där många gånger genom åren och även haft med oss mamma dit när hon var lite bättre och orkade.

 

 

 

Klicka här för att läsa vad jag skrivit om detta Café förut i bloggen. 

  

  

 

Klicka här för att komma in på Louise Hoffstens hemsida

 

     Klicka här för att läsa om kristaller

 

Här en visa med henne som heter "Kristallen den fina" och är en gammal låt som jag själv spelat på altsaxofon när jag testade det instrumentet på 80-talet. Det är en folkvisa från Skattungbyn i Dalarna

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards