Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Att vilja men inte kunna...

Av Malin wiper - 24 oktober 2009 10:04

  

Vi somnade tidigt och vaknade sent så nu skall man väl vara utvilad. Så här ser det ut utanför mitt vardagsrumsfönster. Lite grått men ändå fint. Vi kommer inte att göra nåt särskilt i dag heller utan ägna oss åt att fixa härhemma. Nu skall äntligen Mr T sätta upp lampa nr 2 ovanför rumsbordet. Vi har sånt litet kök så när vi har främmande på mat så måste vi sitta i vardagsrummet. Fast är man bara 4 st då kan man sitta i köket och dricka kaffe vid barbordet som min man fixade när vi reparerade köket.

 

   

Vi köpte en hel påse med avokado och som ni vet så är dom alltid hårda och mognar samtidigt..Tungan ute. Nu blir det till att äta avocado till allt eftersom vi bara är 2 personer. Kolla in smörgåsarna ovan som min man fixat åt mig till frukost. Jag blir så full i skratt av hur han skär både banan och avocado. Blir nästan lite rörd och det smakar alltid bättre när han gjort i ordning nåt Kyss Brödet ser lite blekt ut men det är för att det är glutenfritt men ack så gott ändå.

 

   

Jag letade efter recept så vi kan variera oss med alla våra avocadon så vi inte blir helt gröna som hulken Glad. Hittade ett på "Raringens vegetariska" se bilden ovan.

 

klicka här för att gå in och kolla receptet. Vi kommer i alla fall att testa  receptet.

 

   

 

I dag skall jag försöka klippa min man för vi skall spara in på en kostnad hos frissan Skrattande. När vi träffades så var vi bara vänner i början och han frågade mig om jag var duktig på att klippa hår. Eftersom jag var intresserad av honom så ville jag imponera men till saken hör att jag är helt värdelös när det gäller att klippa nån. Syrran däremot har gåva för detta och har klippt sin man många gånger genom åren. Jag sa ja till att klippa honom. Till saken hör att då hade han ännu tjockare hår än nu och det var helt spikrakt och lite sträft så det var ju inte det lättaste ens för proffs.   

 

Han satt sig och jag satt igång och kände genast efter första klippet att detta kommer att sluta i katastrof. Det blev ojämt så jag jämnade till hela tiden och till slut var jag tvungen att ge upp. Jag skämdes när han gick till spegeln och förstod att det inte fanns nån framtid för oss längre Skrikandes det var värre än punkfrisyr. Eftersom han är en cool och lugn person så tog han det med fattning och frågade om jag kunde ta fram telefonkatalogen. Vi fick ringa akut till frissan som förbarmade sig över honom men tyvärr så blev han nästan snaggad innan hon fick ordning på håret Glad. Nu har vi varit ihop i 19 år Förvånad. Att han låter mig göra detta igen förvånar Skrattande. Ni får kanske se resutltatet senare eller katastrofen....

 

   

 

Nu önskar jag er en härlig lördag ni goa därute Kyss

 

     

 
 
Berith

Berith

24 oktober 2009 10:42

Hahah...ja det var ju också ett sätt
att fånga en man på ;))
Det fungerade och det ärju det som är huvudsaken =))
Ha en skön lördag !
Kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

24 oktober 2009 11:48

Vilket bra sätt att fånga sin man på :)

Ha det bra och kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 12:31

Berith: Ja eller förlora honom på ;)

Ha en skön lördag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 12:42

-Nena- Ja eller dåligt =))

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

24 oktober 2009 14:08

Hihiihii va du e rolig..Du säger att jag skriver kul men det gör du med,,Guud va jag skrattat åt detta..För jag fångade visserligen ingen man pga av klippning,,Men däremot sa jag också att KLIPPA KLART JAG KAN!!
Och första gången blev halvbra,,Men en gång Blev det totatlt KATASTROF,,Jag klippte min man med både sax och sen en trimmer,,Men så gick trimmern sönder när jag bara klippt ena sidan hahahhaah,,vi skrattadde som sjutton åt det som tur var,,Men han hade kepsen nerdragen hela dagen på jobbet sen fick vi låna en trimmer så jag kunde klippa honom färdigt..För naturligtvis så hade vi inte råd att köpa nån ny heller precis då,,hahha...

Ja det var skönt att skriva av sej igår,,Tack för din kommentar om det,,
Ha en fortsatt bra Lördag du med min goa vän..

Rolig video också,,,Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 15:57

Lisa: Kul att du fick skratta lite åt mitt tok ;) Ja då har du varit med om nåt likande så du vet hur det är.
Tur att det finns mössor och keps.

Ha en bra lördag själv du goa vän ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

24 oktober 2009 17:39

Stackars man..*ler*han är lika snäl som min...Bara sitter där och ser söt ut och låter mig hållas gång på gång.Vi har varit gifta i 25 år..........och Gubben står ut.Men han säger
att med dig är ingen dag lik någon annan dag.....Han har nog rätt.
Ha en bra dag!

Kramar!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2009 18:47

lollo: Då har vi samma sorts män ;) Så säger min man om mig också ;). Då skall ni fira silverbröllop i år då?

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards