Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Malin wiper - 30 oktober 2009 15:54

  

Nu låser vi dörren och ger oss av till grannarna. Ha en fortsatt scary halloween Tungan uteKyss



Av Malin wiper - 30 oktober 2009 14:57


        

Syrran med man har varit på pappas grav och gjort halloweenfint. En jättefin blomgrupp bakom stenen. Det är en natursten och pappa ligger på en skogskyrkogård som är väldigt idyllisk och fin. Den är ganska ny och på bara fyra år så har den fyllts på med massor av gravar. På andra sidan vägen finns en hästhage men fina hästar och min pappa älskade hästar så det passar så bra.

 

                       

 

Saknaden går aldrig över men man lär sig leva med den eftersom man måste.

 

   

Fia-Lotta fick följa med till graven också. Hon är så fin och jag tycker så mycket om henne.

 

   

Tack snälla syrran och svågern för att ni gjorde så fint på pappas grav Kyss.

 


Detta roliga pumpaformade bröd köpte vi på Ritz och skall ge våra grannar istället för flyttgröt plus kaffe. Avtackat dom från huset har vi redan gjort. 

Av Malin wiper - 30 oktober 2009 13:31

  

Kolla in datumet på affischen så ser ni vilken tabbe vi gjort...Foten i munnen. Vi åkte ner till samhället för att ta en fika och fråga på Martini när vi bör vara där för att få bord i kväll. Då såg hon som jobbar där ut som ett frågetecken och sa: du menar väl i morgon...Glad. Det är ju den 30/10 i dag och nu känner jag mig så dum Skrattande fast å andra sidan så blir vi ute på galej i två dagar istället för en eftersom vi skall till grannarna i dag.

 

   

Sen gick vi in på Cafè Ritz och tog oss varsin cappuccino och endast en smörgås med skinka. Vi motstod alla frestelser som lyste lystet mot oss och bara ville bli uppätna Skrattande. 

 

   

Även helt underbara mazariner men det mesta var redan utsålt och jag fick ingen bild på deras specialtårtor som skulle vara nåt alldeles extra.

 

   

Det fanns en liten pumpatårta kvar och den var rätt fin.

 

Utanför fiket så har dom ett litet torgstånd med grönsaker och en del blommor och då tror man att det är närproducerade grönsaker och lite extra fina. Det visade sig att dom kom från Skåne där många affärer beställer sina grönsaker. Då finns det ju ingen mening med att köpa på torget kan lika bra gå till ICA.

 

   

Här står min man och kollar in läget. 

 


Av Malin wiper - 30 oktober 2009 10:24

   

Tant Agda tog hissen i ett köpcenter då en snygg fotomodell klev på. Hon doftade mycket gott. Hon tittade ner på tant Agda och sa:
- Ralph Lauren, 800 kr droppen.
 

På nästa våning steg om möjligt en ännu vackrare modell på och hon doftade ljuvligt. Hon vände sig till de andra och sa självsäkert:
- Chanel, 1500 kr droppen.

 

Vid nästa våning skulle tant Agda gå av. Precis innan hon lämnade hissen släppte hon en riktig brakare, vände sig till modellerna och sa:
- Broccoli, 17 kr Lidl.

 

                                 

 

I natt har jag inte drömt en enda mardröm konstigt nog. Ute ser det ut som en vanlig höstdag förutom att rönnen mist alla sin blad och ser rätt naken ut med bara sina rönnbär. Vi tar det lite lungt på morgonen och ser fram emot en härlig dag.

 

    

På eftermiddagen skall vi träffa ett grannpar som flyttat från sitt hus som låg snett mittemot vårat. Dom har flyttat in till rätt nya hus i samhället. Dom bor nära restaurang Martini dit vi skall gå sen och se Jan Johansen 21.00 Vi får se om dom följer med dit. Antar att Mr k och Mr T kommer att ta en whiskypinne ihop och Mrs R och jag ett glas vitt vin.  

 

    

Mina skräcktändare får vara med på ett hörn i dag. Har visat dom förut, inga nya alltså.


 

Jag önkar er alla goa bloggvänner och läsare en härlig Halloweendag Kyss. 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards