Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Malin wiper - 23 oktober 2009 19:50

  


Ja då var det dags att titta på IDOL om det inte finns nåt bättre program men jag måste se hur det går för min favorit. Här har det inte hänt mycket i dag. Vi kommer bara att vara hemma och mysa och ta det lugnt. Nästa fredag så skall vi ev gå och se Jan Johansen på Martini här i samhället.

 

  

 

Jag har inte så mycket att säga eftersom ingenting har hänt och det kan vara skönt det också. Blev påmind när jag var in på Lollos sida att det var länge sen jag lyssnade på Scorpions. Dom får avsluta min bloggdag.

 

  

 

Sköt om er och ha en häftig kväll Kyss     

 

 

Av Malin wiper - 23 oktober 2009 14:05

   

Lite från wipers tändarsamling. Alla i denna serien är lite kopparfärgade.

 

   

Denna har jag fått från en väninna för några år sedan. Det är ett lejon som sitter på en jordglob. För att tända den så trycker man ner svansen och en låga kommer ur munnen plus att ögonen lyser gröna.

 

   

Denna hästtändare köpte jag på Tradera för ett tag sen. För att få låga så trycker man ner spaken bakom huvudet så lågan kommer upp mellan öronen. Den andra är en vanlig tändare men med lite pärlemorskimmer.

 

   

Tennisracket tänds genom att dra bak spaken på sidan och då kommer lågan upp ur skaftet längst upp. Roboten har jag fått av min son för massor av år sedan. Höger arm trycks ner och då kommer lågan upp i huvudet.  

 

   

Damhuvudet har jag fått av min mans bror Mr J. Man tänder genom att dra bak spaken som sitter som ett hår bakpå huvudet. Lågan tänds uppepå huvudet. För att tända skiftnyckeln så trycker man ner den räfflade kanten och lågan kommer ut längst upp. 

   

Ödlan tänds genom att man trycker ner höger arm då kommer lågan ut ur mun och ögonen lyser gröna. Handen som håller kortleken är en jättestor nyckelring som ingen skulle vilja bära omkring på...Glad.

Den tänds genom att man drar bak spaken vid nyckelringen, då kommer ett extrakort ut samtidigt som lågan tänds uppepå ett av korten. Den lilla tekannan köpte jag i Borås för säkert 9 år sedan. För att få eld så trycker man på lockknoppen och då kommer lågan ut ur pipen.

 

Nu när man inte kan köpa så mycket så har jag hittat två tändare på Tradera som jag skulle vilja ha men vi får se om jag kan tömma en av mina spargrisar...Skrattande.

 

    

Denna är ju bara för läcker och lite retro. Budet som är lagt hittills är 31:- Auktionen slutar 25/10 och många lägger bud i sista minuten. 

 

   

Denna ser ju också jättefin ut och den kommer från Skultuna och är i mässing. Den kommer nog att bli dyr. Numera har jag utökat samlingen så jag har inte bara roliga tändare utan: snygga ovanliga, tändstickor, askfat, piphållare mm. Budet på denna är 71:- och slutdatum 25/10. Jag kan ändå inte skaffa fler förrens jag har ett större skåp. Då blir det som ett litet uställningsglasmonter av nåt slag så alla syns väl.

 

Klicka härså kan ni se guldtändaren på tradera om ni vill kolla lite mer. 

 

Av Malin wiper - 23 oktober 2009 11:19

  

Hamnade på en sida där jag hittade en liknande sköterska som jag syr. Denna är i minimodell för barn att ha saker i. Den kostar 159:-.

Min är en större modell och jag har både designat och sytt den själv. Kul att se en annan variant. Denna är lite modernare och jättefin. 

 

Klicka här och gå in på sajten som säljer denna och även annat till barn.

 

    

Min ser ju ut så här som ni vet. Under förklädet finns förvaringen och även i ringning och på sidor. Min är mer som en påse medans den ovan är en riktig klänning med ärmar och allt. Nu går jag igång och skulle vilja sy en sån också Glad. 

 

Av Malin wiper - 23 oktober 2009 09:16

  



Ebba Forsberg är sångerska och skådespelare.

klicka här och läs mer om henne.



Av Malin wiper - 23 oktober 2009 08:47

  


Ja då var det fredag...igen Förvånad hur fort går tiden egentligen?. Stoppa tiden jag vill hoppa av som en musikal från förr hette Glad(stoppa världen hette den nog). Mr T har varit och tagit Varanprov på vårdcentralen. Han har tur och varanvärdet har legat konstant och bra. Det finns en del som inte får riktigt ordning på detta utan det pendlar upp och ner.

 

  

 

Så var det då detta med vaccinationen. På tisdag är det dags för riskgrupperna här att få vaccinet och min man är ju tvungen men jag måste ta ett beslut och det har jag inte lyckats med. Kollade på debatt i går och det blir man inte klokare av. Forskare och läkare är oense så vem kan man lita på?. Jag är själv lite känslig när det gäller medicin och har ångest varje gång jag måste ta nåt nytt. Enligt debatten i går så framhöll vissa att det är som ett vanligt förkylningsvirusvaccin. Min man säger att han inte skulle ta det i min situation och inte är i riskgruppen. Jag har haft två allvarliga influensor för 10 och 5 år sen och inget mer efter det. Ett beslut måste ju tas och jag hoppas på att det blir det rätta. 

 

  

 

Det har regnat i natt och snön lyser med sin frånvaro. I dag är jag mycket piggare så nu blir det en promenad för min del. Vi har ju köpstopp och då är det ingen idé att åka in till storstan om man inte kan låta bli att shoppa. Vi har ju lite att pyssla med hemma. Den andra rumslampan skall upp och gardiner skall sys.  

 

 Jag Önskar er alla en härlig fredag vad ni än hittar på Kyss

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards