Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Malin wiper - 25 oktober 2009 18:16

 

 

Kören som sjunger en Beatleslåt heter "The Kennedy choir of Buenos Aires"

 


   iper önskar er alla en skön kväll och en god natts sömn Kyss

Av Malin wiper - 25 oktober 2009 14:34

                                          


Jag beundrar dom pensionärer som nu är ute och demonstrerar mot folksams (Folkskams) beteende. Det är ju bara dom pigga som orkar med att göra nåt för att visa sitt missnöje. Jag skulle själv vilja gå med i ett tåg för min mammas och alla andras skull som nu mister minst 9.000:- i sin försäkring för begravningskassan. Det är verkligen civilkurage och mod. Det är så skamligt att behandla folk på detta sätt som betalat en försäkring i decennium för att trygga sig sjäv vid bortgång och få en värdigt avslut på sitt liv. Att inte hela styrelsen får gå är skandal när dom har spekulerat bort pengarna. Dom tycker inte heller att dom gjort nåt fel utan står som frågetecken. Tyvärr går det konstigt nog inte att hitta bilder från pensionärernas demonstration och bara det....

 

                                                                

 

Jag blev påmind om detta när jag fick ett mejl från min bror i dag. Han berättade att vår mamma som är försäkrad i Folksam kommer att gå från en summa på 21.200:- till 12.000:- Det är rena stölden. Jag undrar vad som komma skall nästa gång. Jag måste fråga min svärmor om hon också har sitt i Folksam.

 

             

 

Snart tornar fattigkyrkogårdar upp sig för såna som blivit bestulna och där läggs man ner i en tillsnyggad konsumkasse...Foten i munnen för att hårddra detta och dramatisera lite...

 

   

Nu när min man är arbetslös så ser vi hur mycket han förlorar och vi blir bestörta. Tänk att dom har utarmat våra försäkringar på detta sätt Rynkar på näsan. Här har vi betalt in massor i skatt för att få en trygghet och allt verkar bara rinna bort som en flodvåg. När kommer nästa smäll?. Jag vet att jag tjatat om detta flera gånger. Nu menar regeringen på att folket har ju fått en rejäl skattesänkning så vi ska ju kunna betala våra försäkringar själva...Rynkar på näsan av dom pengarna blev det +-0. Sjuka och arbetslösa får dessutom ingen skattelättnad trots mindre ersättning och dyrare omkostnader. Jag är så uppretad nu så det är dags att sluta.. 


Av Malin wiper - 25 oktober 2009 11:43

     


Ja då har jag äntligen satt saxen i min mans hår än om det inte är dom exklusiva frisörsaxarna som ovan som kostar över 1000:-/st. Jag tog inte så mycket utan han får gå och klippa sig hos en sin vanliga frissa nästa månad.

 

  

 

Här ovan ser ni nu det färdiga resultatet

 

 

Jag bara skojade Skrattande

 

   

Så här ser det färdiga resultatet ut från sidan och jag är förvånad över att jag lyckades så bra. Jag har aldrig kunnat klippa nån förr med undantag av mamma som är lättklippt. Min mans hår är rätt sträft.

 

När jag träffade min man så var han blondin men numera är det både blonda, svarta och massor av gråa strån i håret.

 

    

Så här ser det ut framtill och han verkar nöjd än om han ville ha det lite kortare.

 

   

 

Så här ser håret ut bakifrån. Det blev lite för mycket hår kvar så det ser lite kompakt ut men jag tordes inte ta mer just nu. Ville inte riskera samma katastrof som för 19 år sedan då jag misslyckades så kapitalt Tungan ute.

 

Det finns en herrfriseringssalong i Göteborg som heter "Karlsson´s" Det är den äldsta i stan och öppnade sina portar redan 1929. Som ni ser på bilden så har dom bevarat mycket av det gamla och numera tycker man det ser charmigt ut. 

 


Av Malin wiper - 25 oktober 2009 10:35

  

 

Ett av Vivaldis stycken i rockversion. Rätt häftigt Glad.


Klicka härför att gå in på gruppen "Funtwos" hemsida. 

 

Klicka här för att läsa om Antonio Vivaldi.  


 

Av Malin wiper - 25 oktober 2009 09:30

   

Jättetråkigt att Carolines kör åkte ut i går. Dom var ju fantastiska, tyvärr så finns inte klippet från i går på Youtube än vad jag kan se så jag får ta ett gammalt.  

 

Blev också imponerad av Olas kör i går som fick mig att få gåshud. En manskör kan vara så mäktig och vacker när den är som bäst. Ett minne dök upp i mitt huvud när jag hörde dom. När jag var tonåring så dog en person i vår släkt och på begravningen  i kyrkan så uppenbarade sig en jättelik manskör på läktaren. 

 

Det var en kör som var medlemmar i en loge som hette W:6. När dom började sjunga så var det så mäktigt så jag började gråta automatiskt eftersom jag aldrig hört nåt så vackert varken före eller efter detta. Dom var så samspelta och stämmorna var tajta och satt som ett smäck. Känslan spred sig i hela kroppen som en löpeld, det var helt enkelt enormt och jag glömmer det aldrig

 

Av Malin wiper - 25 oktober 2009 08:56

  


Vi vaknade för en stund sen och jag sa "Nej" :( nu har vi sovit för länge igen kl är ju 09.30 sen satt jag igång datan och blev jätteglad för att klockan bara var 08.30 vi tjänar nu en timme Glad. Sen är jag så glad att det funkar härinne igen. Nena var in på morgonen och hon talade om detta för mig. Det var alltså bloggvärdeslänken som sackade datan. Jag rensade bort lite andra länkar sen också som jag inte behövde utan kunde spara ner och gå in på ändå om jag ville.

 


 

Är det nån som vet vart programmet "Halv åtta hos mig" har tagit iväg?. Nu har det varit "Postkodsmiljonären" hela veckan och jag har fått abstinens. Jag är helt såld på det programmet och Helge Skogs speakerröst är obetalbar. Syrran har läst ljudböcker som han varit uppläsare för och hon säger att han är jättebra på sånt också. Jag har gjort i ordning papper som jag skall skicka iväg till Helge Skog för jag vill ha hans autograf Glad.

 

   

Jag gillade honom i Parlamentet också så han är verkligen saknad.

Han är en skådespelare som är född 1938 i Borås.

 

Klicka här så kan ni läsa lite mer om Helge Skog

 

   

Här har jag lite autografpapper med hög kvalitet. Vet inte om jag skall ta ett blad ur mitt block eller lösa blad. Autografen ni ser i blocket är Anders Eljas från Povel Ramels "Kolla klotet" som min man och jag såg i Stockholm på 90-talet. Då tog jag alla musiker också trots att jag inte visste vem dom var. söker man på Youtube efter Anders Eljas så kommer både ABBA, Kristina från Duvemåla mfl upp. Han har jobbat med hur många som helst.

 

   

Anders Eljas är en Svensk kompositör, arrangör, acompanjatör och kapellmästare. 1987 gjorde han musiken till filmen "Mio min Mio". Han är född 1953 i Stockholm. Numera bor han mest i Norge med sin sambo Whenche Myhre som nog alla vet vem hon är. 

 

Jag hoppas ni får en fin söndag Kyss  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards