Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Malin wiper - 4 oktober 2009 12:18


  

Min man skulle ha en skjorta på sig som krävde manschettknappar, tyvärr så hittade han inte dom få han har så vi hade sån tur när vi var på second hand sist. Han fick tag på dessa för 10:- med bild av FN=Förenta Nationerna Glad inte dåligt.


Här en sajt som heter Ateljé Johanna E som endast tillverkar herrsmycken.

 

      

Själv hade jag på mig smycken som Pisan tillverkat, både armband och halsband.

 

 Tyvärr böjar jag må lite dåligt och orkar inte gå in på era bloggar förrens senare i dag. Tror det blir en morgonrocksdag. Detta kommer surt efter men jag ångrar mig inte för vi hade ju så himla kul.

 

Hoppas ni alla får en skön söndag. Vädret varierar från regn, storm och sol. 


 

Av Malin wiper - 4 oktober 2009 11:22


  

Här sätter Lalla Hansson igång och spelar på allvar. Han har en fantastiskt bra röst och kan sjunga det mesta. Han sjöng både pop, rock och visor. Gitarren var tolvsträngad och han spelade som en gud på den. Det gick även bra att önska låtar av honom och jag drog till med coverlåten jag satt in här i går.

 

                                           

 

    

Det var full fart från start på dansgolvet och både min man och jag dansade med varandra och andra. Vi var ett gäng kvinnor ett tag som bara stod och rörde oss till musiken. Till slut blev det så trångt så Lalla var tvungen att säga till att dom inte fick ha med sig ölflaskor på dansgolvet för det var risk för att dom även ramlade in i hans anläggning som inte är billig. Några gånger så tappades det flaskor som gick sönder och all öl flöt ut på dansgolvet men inget allvarligt hände. Ägaren sopade upp allt direkt och dom lyssnade när han sa till.

 

       

 

En röd ros till Lalla Hansson som var en sympatisk och lättsam person. Nu måste jag ändå sätta in hans mest kända låt. Han sa att det är p.g av den han får vara ute så mycket. Hans röst passar även bra till countrymusik. 

           


  

Jag visar en liten bild över dansgolvet men har tagit bort deras ansikten. Alla utom ägaren som står till vänster. Han var själv ute på dansgolvet och pratade och dansade ett tag. Han var supertrevlig.

Av Malin wiper - 4 oktober 2009 10:51


     

Sen kom då Lalla Hansson som var klädd i regnkläder för det stod som spön i backen ute, det var nästan översvämningsvarning ett tag. Mr T och jag började prata med honom och jag tog en autograf direkt och även en till min väninna ia. Han var hur trevlig som helst. Tyvärr mådde han inte så bra utan hade haft en hemsk huvudvärk så han gick på medicin men skulle ändå försöka genomföra framträdandet. Han gick sen och la sig en stund.

 

   

Här är första bilden på honom. Man kan inte tro att han fyllt 65 år så ungdomlig som han var. Han hade sen fullt upp med att få in grejerna och sen sätta upp dom. Min man blev hans hantlangare ett tag och tog emot musikgrejer från ett fönstret.          

 

    

Jag fick fota honom hur mycket jag ville. Han hade full upp med sina högtalare och ljud och ljussättning.

 

   

 

    

Dom hade även en discokula i taket så det blev rätt häftigt när både den och hans ljusgrejer kom igång.

 

   

 

    

Här sätter han igång att repa lite innan han vilar och byter om.

 

    

Här ser ni hans autograf och den är jättesnygg.

 

    

Dom hade jätteroliga gamla hattformade lampor i baren men fotot blev tyvärr otydligt.


 

Fortsättning följer.............       

Av Malin wiper - 4 oktober 2009 10:00


  

         

Så här roligt hade jag i går Glad Jag mår jättebra i dag trots 2 glas rött vin och sen två drinkar i baren. Så här kul har jag inte haft på länge det är som att jag blev förflyttad 20 år tillbaka i tiden. Jag tror att Mr T kände samma sak. Sen att Restaurang Martini visade sig vara ett toppenställe gjorde inte saken sämre. Ägaren och personalen var så mån om sina gäster så dom var ute och var med i gemenskapen på ett sätt som jag inte sett på många år. Dom kom och frågad vid borde flera gånger under kvällen om allt var till belåtenhet och om vi trivdes. Ägaren har drivit detta ställe i 3 år utan att vi vetat nåt och dom har haft musik hela tiden men på sista tiden har lite kändare artister bokats dit. 

 

 

Detta är min mans mat som består av pasta Martine, oxfilé, svamp, vitlök mm. Den var hur god som helst sa min man. 


Vi var där redan kl 19.00 eftersom vi var rädda att inte få nåt bord och risken fanns ett tag när min man var ner och skulle försöka få ett bord. När vi kom så fick vi sitta rätt långt bak så jag var lite besviken ville helst sitta bredvid scenen. Helt plötsligt kommer en av dom gulliga och proffsiga servitriserna och frågar om vi inte ville ha ett bättre bord, jag sa vi snabbt.... Då blev vi hänvisat ett bord dom ställt upp alldeles bredvid scenen, vi kände oss som vip-gäster helt plötsligt.   


Kaffet fick man gratis bara att ta själv i en automat, dom hade både vanligt kaffe, cappuccino och latte. Det kallar jag service.


  

Jag glömde bort att fota min mat när den kom in så här är min halvätna portion och mitt var lika gott. Det bestod av fläskfilé, svamp, champinjoner, morot, sparris, crabfisch, berneassås. Som dekoration två olika sorters melon. Ägaren själv lagar all mat men har en annan kock som gör pizzorna. Alla som åt där njöt av maten och dom har plankstek med oxfilé som såg hur god ut som helst.

 

Mr T drack bara lättöl eftersom han skulle köra och var ändå inte i form att dricka nåt. Det var fullsatt och alla tycktes trivas. Vi träffade en del folk som vi kände och dom kom och pratade och satt sig med oss. En kille brukar gå förbi utanför vårt hus ofta och han kände ägaren till vårt hus så han hade varit här ofta. Han sa att han beundrade läget på huset och själv hade han ett hus en bit från vårt hus. Alla som var där höll igång och var i varierande åldrar. Vi var inte äldst.

 

Jag kan inte annat än ge Martini högsta betyg alltså 5 bestick av 5 möjliga. Både personal, mat och mysfaktor var på topp.

 

Här är adressen till Restaurang Martini jag kan inte hitta nån hemsida.

 

  

 

Tack all personal på Restaurang Martini för att ni gjorde vår kväll till en härlig musik och smakupplevelse Kyss

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards