Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 maj 2024

Kråka, genväg, handla, tulpaner, sjukvården och Chad & Jeremy

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15


 

I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snabbt så den nästan nuddade min arm. Fast den flög inte långt utan bara en bit ifrån mig så jag kunde fota kråkan. Vi har ett sånt fågel och djurliv i vår närhet men med all teknik vi tror vi måste ägna oss åt ständigt så går mycket förlorat 

   

En bild på en välnärd kråka jag tog 2021

 

           

Ett berörande klipp på en kråka som blev räddad av en lärare och sen dess så träffas dom varje dag i hans trädgård


 

Denna gång tog vi en genväg genom skogen


 

Där såg vi lite hägg som blommar för fullt


 

Två trädstammar som låg där likt installationer med hägg som börjat växa fint över


 

Sen var vi då framme vid ICA Ettan som är en välbesökt butik för det är många nybyggen i närheten


 

Vi gick inte den vanliga vägen hem utan genade genom gångvägar förbi lekpark och hus. Allt står i blom nu så det är så vackert

 

 

I år ser man så mycket av tulpaner överallt och det gillar jag

 

 

 

Utanför en restaurang i centrum kunde man se en lång rad med såna här blomlåor. Det är så vackert och blomstrande ute nu så jag försöker filtrera bort allt elände som händer för man blir så arg på all dumhet, orättvisor och annat som är helt åt helsike. Tänk vad bra vi hade kunnat ha det i världen om det bara fanns goda människor. 

 

         

Chad & Jeremy med A Summer song. Chad Stuart (dog 2020 79 år), och Jeremy Clyde (lever, är 83 år) är en brittisk folkrockduo. Gruppen tillhör den så kallade brittiska vågen och var en av de många brittiska grupper som slog igenom i USA på 1960-talet. De blev mest kända för låten ovan och även för Yesterday's Gone. Duon upplöstes 1967, men återförenades 1983 och 2003

 

                               

Nu är det torsdag och snart helg igen. Hoppas vädret består veckan ut i alla fall än om vi till slut behöver lite regn. Hoppas ni har det bra kära besökare. Tack för att ni tittade in och ha en underbar torsdag 

 

 

Botaniska Trädgården Västerås

 

 

#kråka #genväg #hägg #tulpaner #Chad #Botaniska

 
 
Micke

Micke

Torsdag 16 maj 09:58

Men visst ska man fokusera på det goda, tar det andra över för mycket inom oss så är det ju bara jobbigt.
Fin kråka där, fina varelser även det.

Ha nu en fin torsdag. 🙏

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Torsdag 16 maj 14:19

Precis så känns det Micke. Ja du kråkor är också fina med sina mäktiga näbbar

Ha en fin torsdag du med Micke

 
Maria

Maria

Fredag 17 maj 23:00

Lövsprickningens tid är den bästa. Här har inte häggen slagit ut ännu, men jag såg gullvivor igår!
Precis såna blomlådor har jag på utsidan av mina stallfönster. Samma färger, t o m. Är man duktig att plocka bort vissnade blommor håller de hur länge som helst. Åtminstone så länge så det inte längre finns sommarblommor att få tag på :)

Kram,
Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Lördag 18 maj 07:06

Det har du så rätt i för färgerna är underbara nu. Vad härligt att gullvivorna kommit upp i alla fall, då är allt på väg

Vad häftigt att ha såna blommor och blomlådor utanför stallet. Som du säger så håller dom sig länge bara man plockar bort det vissna

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 29 juni 06:30

    Äntligen några bilder på veteranbilar, men jag har inte tagit dom själv. Min son såg denna bil utanför ICA Maxi i Enköping. Det är en Chevrolet  Del Ray Brookwood från 1958. Kul att få se en som inte än var helt upprustad. Gissar på att den ...

Av Malin wiper - Fredag 28 juni 09:00

  I går besökte vi Cityfestivalen och det var precis som förra året en massa marknadsstånd över hela stan. Jag börjar med Röda Korsets försäljning på Smedjegatan. Här ser ni Kelly som är chef för Röda korset i Västerås. En väldigt driftig, krea...

Av Malin wiper - Torsdag 27 juni 08:30

  Region Västmanland I går så hade min man en tid på Västerås sjukhus där dom skulle undersöka hans ögonbotten i och med att han har diabetes. Jag stannade hemma för jag är inte i form. Han satt där länge och när ingen ropade upp honom så kollade...

Av Malin wiper - Onsdag 26 juni 08:15

             Bild lånad från Håkans Pop   The Shanes var en popgrupp som jag lyssnade mycket på när jag var ung. Nu har deras basist Svante Elfgren gått ur tiden och det i  en ålder av 79 år. På bilden ovan står han som nr 2 från höger. Svant...

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards