Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juni 2021

Under Stora Eken del 1, Vindskulptur och Kansas

Av Malin wiper - 30 juni 2021 13:00


 

Vi dök på ett idylliskt ställe som heter Under Stora Eken. Det ligger bara ett stenkast från Västerås. Vi bestämde oss för att ta en fika där för det såg så fint ut. Dom har även många parkeringsplatser 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook


  

Utemöblerna är utspridda över hela området med olika konstellationer. Här ett exempel på dom man kan sitta ensamma i en egen liten dunge med träd omkring 

       

 

Här fick jag med nästan hela byggnaden


 

På lite närmare håll och där ser man att man kan sitta framför huset också.


 

Max 1 person åt gången får gå in där sen har dom handsprit hängande på dörren också


  

Brödet tar man här och vi valde en morotskaka men min man kunde inte få i sig allt men den var jättegod. Hade jag vetat att det fanns smörgåsar också så hade jag tagit det för jag vill inte äta sött så ofta nu i och med omläggning av kosten. Jag hade lite för bråttomt som vanligt


 

Det var så pyntat och fint därinne med allt möjlig dekoration. Sångaren Lasse Dahlquist kunde man se inramad till höger på väggen. Han var Göteborgare och föddes i Örgryte och han gick ur tiden redan 1979 och det i en ålder av 69 år

 

Klicka här för att höra hur Lasse Dahlquist lät


 

Vi valde detta bord där man kan se hängmattor bakom oss

 

                               

Bukowskis

 

Dom hade även Öppen Scen så det är bara att prata med personalen om man vill komma dit och uppträda

 

       

Vindskulptur 

 

 

Det finns saker att göra där för både barn och vuxna men resten får komma i nästa inlägg

 

 

Det finns verkligen hur många sittplatsen som helst och dom är verkligen utspridda över ett stort område

 

 

En liten sittgrupp vid en dunge

 

  

En skulptur på två höga stubbar

 

 

På ett ställe ner mot en skog har dom en "Stolkyrkogård"och nåt sånt har jag nog aldrig sett förut 

 

                                                                     

fg-a.com 

Jag har bilder för minst 2 inlägg till i och med att det fanns hur mycket som helst att fota där. I detta inlägg ryms inga fler bilder 

 

Fortsättning följer med del 2.........................................

 

     

Kansas med Dust In the wind. När vi gick ner mot centrum i dag för några ärenden så var det lite svalare och vinden hade ökat. Det var jätteskönt att slippa svetten i ansiktet. Det har regnat i natt och även lite på morgonen. Nu har vi fullt pådrag med fläktarna men tyvärr så tål jag drag dåligt och har alltid gjort så jag blir torr i halsen och får sveda i ögonen. Så vid min datorplats har jag en liten fläkt och den stänger jag av när det blir tillräckligt svalt. I dag skall vi förbereda oss inför bilfärden till min son i morgon. Det skall bli så härligt att få träffa honom igen och hitta på lite kul. Hoppas ni har det bra och får en fin onsdag.

 

#Eken #Utemöblerna #Dörren #Morotskaka  #Lasse #Hängmattor #Scen #Vindskulptur #Skulptur #Stolkyrkogård #Kansas

 
 
Ingen bild

Gunilla

30 juni 2021 16:53

Ni hittar verkligen fina ställen när ni är ute, och där maken sitter och fikar kan man sitta länge och bara vara.
Gillar Kansas som sjunger med röst som jag gillar.
Må gott!
kram!

Malin wiper

30 juni 2021 17:02

Detta ställe har vi aldrig hört talas om utan vi dök bara på det då vi åkte på en mindre väg. Ja du där får man sitta hur länge man vill.

Kul att du också gillar Kansas. Sångaren har verkligen en fin röst

Ha en skön eftermiddag och kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards