Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juni 2017

Fitness Center pass 3, Jazzens Museum och Carlsson på Kajen

Av Malin wiper - 30 juni 2017 12:15



 


I dag har jag tränat på Fitness Center för andra gången denna veckan. Mjukstartar och lägger på en dag om några månader. Jag har tränat på gåbandet, crosstrainer, roddmaskin, bollövningar, trx-band och balansplatta. Förra gången gick jag 15 minuter på bandet i 5,5 hastighet men nu ökade jag till 17 minuter på 5,7 hastighet och jag hade kunnat öka mer men vill inte ställa till det för jag fick en liten låsning i ländryggen som gjorde att jag tog till bindvävsmassage på den punkten. Då släppte det så det är tur att det sitter på ett ställe dit man når. 

                        

 


Jag har fått tag på en väska i lagom storlek till gymmet. Den kostade endast 35 kr på Läkarmissionens second hand och var helt oanvänd och ser lite lyxig ut så jag tror den varit dyr. Det ser ut som ett kinesiskt tecken mitt fram men det är nog märket på väskan. Det är satt en tryckknapp upptill som håller ihop remmarna och sen är det en lång rem så man kan ha den på axeln också och det går att koppla bort den långa remmen. En blixtlåsförsedd frontficka där kameran och extrabatterier ryms. Jag hade en bra Pumaväska som jag köpt på City Skor men den är lite för stor så den använder vi som extra väska när vi reser bort eller ligger över natten hos sonen eller nån annan.          



Doug Seeger med Gotta Catch That Train

 


Klicka här för att se vad mycket som händer i sommar på Jazzens Museum i Strömsholm.

 

Det är så mycket att göra här så man hinner inte med och vi skulle vilja se såna artister vi inte sett förut ex Lisa Nilsson 25 juli, Doug Seegers 17 augusti, The Boppers 4 augusti mfl. Vi skall kolla om det finns biljetter kvar till Doug Seegers. Min man mejlade dom och fick reda på att buffén kostar 395 kr/person  och skall man sen se underhållningen så får man betala 400 kr ytterligare och då går det på 800/person så det blir 1.600 kr för oss tillsammans. Det blev för dyrt så vi får avstå eftersom pengarna inte räcker till allt.                                     

 

 

Vi åker in till Västerås så vi är där vid Carlsson på Kajen redan 17.00 för att få bra plats så jag kan fota och även filma lite när Linda Gail Lewis uppträder. Hoppas nu bara allt går i lås för det blåser otroligt mycket här och det kan bli regn. Ha en fortsatt fin fredag

 

Jag har fått ändra i inläggen vad gäller Linda Gail Lewis. Jag hade skrivit Linda Gayle istället för Gail..  

 

 

 

#Ftiness #Jazzens #Doug #Carlssons #Linda 

 
 
Ingen bild

Pea/ Paula

30 juni 2017 12:31

Så fin väska du hittat och till ett så bra pris. Jag har tagit bort min blogg. Den funkade inte för mej. Men jag är glad att vi är vänner på facebook! Det ör snart 8 år sedan jag hittade din blogg. Snart kanske du finns på Instagram också ;)
Önskar er en fin dag. Kram ❤️

Malin wiper

30 juni 2017 14:18

Kul att du tycker det, konstig prissättning men jag blev ju glad ;)

Vad tråkigt att du slutar blogga. Tänk att vi varit bloggvänner så länge. Skönt ändå att du finns kvar på fb så jag kan hålla kontakten.

Jag har funderat på detta med Instagram men vet inte om jag orkar både blogga, fb och Instagram. Blir då sittande för länge och jag har lätt för att stressa upp mig efter detta med min svåra utmattningsdepression som gav skador och även nacken. Vad jag kan se så är det mest bilder som sätts in där och då blir det dubbelt upp. Jag skall ändå tänka på saken och hade detta varit innan mina krämpor så hade jag nog varit överallt ;)

Ha en skön helg vännen
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

30 juni 2017 20:07

Fint gym du tränar på nu, jag förstår du saknar din träningsväninna. Kan du inte få med dig Mr T. på gymmet..??

Fin behändig väska du hittade till gymmet, som det var väldigt bra pris på också.

Vilka bra artister de har på detta ställe ni är på ikväll, men det var ett jäkla pris att gå in på Doug Seegers.. :o((
Synd att allt sådant ska kosta skjortan,, för är man ett par så blir det ju så hiskligt dyrt.. :o((

Ha nu en riktigt trevlig söndag.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

1 juli 2017 09:13

Det är helt nyrenoverat med nya fräscha bra träningsmaskiner. Även omklädningsrummen är upprustade så det känns toppen. Jag trivs där men saknar A-G. Ja du den väskan måste ha kostat några hundra minst.

Dom kommer att ha bra artister hela sommarn men jag tror att det var höjdpunkten i går

Jazzens Museum är för dyrt för oss men om vi börjar spara till sånt och drar ner på fikat ute så funkar det. Vi har redan dragit ner på sånt och det märker man

Doug Seegers kan man se på andra ställen där det inte är så dyrt så vi skall hålla ögonen öppna

Ha en trevlig lördag kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards