Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2024

Cadillac De Ville, Fiat Ducato Fendt, Victory motorcykel och The Beatles

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15


 

Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar komma ut på vägarna igen.

 

                                                 


 

Här åker den välskötta bilen iväg


 

Så häftiga bilar man växt upp med för numera så ser dom flesta likadana ut med övervägande vit, svart eller grå färg. Ibland dyker det upp nån som sticker ut lite och det känns uppiggande. 

 

       

Vindsnurra i form av en röd truck


  

  

Sen dök denna husbil upp av märket Fiat Ducato Fendt från 1990. Det årtiondet börjar bli veteran också. Jag önskade att vi hade köpt husbil istället för husvagnar då vi arbetade och hade bättre ställt. Man gör sina misstag och  dumheter genom livet

 

   

Nu börjar det dyka upp motorcyklar på Stora torget, och då vet man att det är vår. Denna häftiga motorcykel är en Victory från 2015.


 

I går gick vi in en sväng till Röda Korset och då såg jag en kille som var klädd väldigt personligt och häftigt. Frågade om jag fick fota honom till bloggen, och det gick bra. Tyvärr fick jag bara denna bild som blev visningsbar. När jag såg honom så tänkte jag på The Beatles med låten Sgt. Pepper's lonley club band

 

          

Då passar det ju bra att sätta in denna låt med The Beatles


 

Röda Korset gick min blick till denna läkarväska för barn. Jag blev väldigt nostalgisk för en sån väska i samma form och storlek fick min son av mig som barn. Det var ingen läkarväska utan en som man kan ha lego och andra leksaker i. Han tror han har kvar den väskan


 

I går var det helt underbart väder och 13 grader varmt mitt på dan. Vi satt oss på en bänk vid Kraftverksdammen på andra sidan av Stadsparken. Där tog vi en selfie 

 

 

Det var denna utsikt vi hade från parkbänken mot slottet och Turbinhuset


 

Våren bara öppnade sig för oss i går, precis som denna vackra tulpan jag fotade från en plantering

 

                Njut nu av en förhoppningsvis solig helg mina kära besökare

 

#Cadillac #Vindsnurra #husbil #motorcykel #Röda #personligt #Beatles #läkarväska #Kraftverksdammen #tulpan

 
 
Veiken

Veiken

Lördag 11 maj 12:15

Du är så duktig när det gäller bilar och andra motorfordon. Jag är helt värdelös, men ser att det är sk amerikanare som man sa. Visst uppskattar jag dom, men är totalt okunnig!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

Lördag 11 maj 12:31

Tack snälla du. Du är ju själv en höjdare på att ta bilder på allt vackert och sevärt. Jag har lärt mig genom andra och att besöka qruising.

Ha en toppenfin helg
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 29 juni 06:30

    Äntligen några bilder på veteranbilar, men jag har inte tagit dom själv. Min son såg denna bil utanför ICA Maxi i Enköping. Det är en Chevrolet  Del Ray Brookwood från 1958. Kul att få se en som inte än var helt upprustad. Gissar på att den ...

Av Malin wiper - Fredag 28 juni 09:00

  I går besökte vi Cityfestivalen och det var precis som förra året en massa marknadsstånd över hela stan. Jag börjar med Röda Korsets försäljning på Smedjegatan. Här ser ni Kelly som är chef för Röda korset i Västerås. En väldigt driftig, krea...

Av Malin wiper - Torsdag 27 juni 08:30

  Region Västmanland I går så hade min man en tid på Västerås sjukhus där dom skulle undersöka hans ögonbotten i och med att han har diabetes. Jag stannade hemma för jag är inte i form. Han satt där länge och när ingen ropade upp honom så kollade...

Av Malin wiper - Onsdag 26 juni 08:15

             Bild lånad från Håkans Pop   The Shanes var en popgrupp som jag lyssnade mycket på när jag var ung. Nu har deras basist Svante Elfgren gått ur tiden och det i  en ålder av 79 år. På bilden ovan står han som nr 2 från höger. Svant...

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards