Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 mars 2024

Mel's Garage Enköping del 1 och Matchbox och Retro Fashion

Av Malin wiper - Torsdag 7 mars 09:45

 

Vi besökte även Mel's Garage när vi träffade min son sist. Det ligger i Enköping där min son bor. Här ser man en blå lång skönhet till bil

 

                                    

Min bloggvän Veiken har vänner som driver en nätbutik som heter. Glinder Retro fashon Hon tipsade mig om denna och dom har så snygga kläder och annat i Retro 50 Tal Rockabilly. Det är inte så dyrt heller utan rimliga priser. 


 

Så här ser det ut i framsältet på bilen

 

 

Lite nostalgisaker i form av en gammal kassaapparat mm.


 

Detta är första gången jag ser en gammal husvagn där, så det var kul


 

Jag ville ju fota insidan också men det fanns ingen trappstege så jag böjde mig in för att få lite av insidan. Jag fick beskära bilden kraftigt för det var saker i vägen på höger sida


 

Detta är en Chevrolet. Klicka här för att se ett bildspel jag skapade 27/12 2021 med bilder från Mel's. Klicka här för att se ett annat av mina bildspel och det är från 2020. Klicka här för att se ytterligare ett bildspel från Mel's


 

En tjusig bil som redan är såld och dom säljer verkligen många av sina bilar. Jag tror detta är en Chevrolet Bel Air


 

Denna svarta mäktiga bil är en Plymouth 4D Touring från 1938

 

           

Ett klipp på Plymouth från 1938


 

En av många fina ställen dom har där för att sitta och njuta av deras goda fika

 

        

Rockabilly Rebel med bandet Matchbox


Min son vid ingången till Mel's Garage

 

I dag skiner solen för fullt men vi har minus 1 grad kallt. I går kom vi upp i 6 km gångtid och i dag hoppas jag på minst 7 km. Ha nu en skön torsdag då vi snart har en helg igen!!!!!

 

                                                 

#Mel's #Retro #husvagn #Matchbox #son 

 
 
Maria

Maria

Torsdag 7 mars 11:04

Ja, vilken fantastisk dag! Livsandarna vaknar verkligen när solen skiner (här har vi inte sett solen på jättelänge)! Och så jobbar man. Men jag ska strax gå ut på lunchpromenad med jyckarna, och sen får man gå ut när man slutar jobba igen, så man får njuta lite av solen live också, inte bara genom fönstret.

Ha en fin dag, och promenera lugnt!
Hälsar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Torsdag 7 mars 12:32

Nu har vi fått 6 grader varmt och strålande sol. Härligt att det är så hos dig också. Jag är ju så mycket äldre så jag arbetar inte längre och kan njuta längre stunder. Härligt att gå ut med hundarna i detta väder

Vi kom nyss hem från en promenad och skall ut igen sen. Vi har en rätt hög hastighet och nu är det ju inga hinder med snö och is längre.

tack för omtanken

Ha en fin dag själv
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards