Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 januari 2024

Klang Market, Asea Torget, Hotell Romantik och Lotta Ramel & Mikael Ramel

Av Malin wiper - Torsdag 25 jan 11:15

 

Jag var inomhus hela dan i går så det har inte hänt nåt här. Fast på lördag har vi hyrt elbilen och min son kommer hit. Så vi har nåt att se fram emot. Efter det så skall vi båda ta det senaste covidvaccinet. Vi fick ju inte ta det sist för vi hade haft covid så man måste vänta 3 månader i och med att man är skyddad den tiden efter covid. Efter det så har jag en tandläkartid och lite annat så det blir full rulle då. 

 

 

Så här mycket snö var det för några dagar sen men nu har vi lite mindre i och med att vi har nollgradigt och hade i går flera grader vamt. Vi verkar få samma väder som i går med sol och rätt vindstilla. Det vi skulle göra i går hemma blev inget av för vi var för trötta så vi gör det i dag istället. Sen skall vi ut och handla lite inför helgen och även ta en promenad. 

 

 

Inne i centrum och lite utanför som här på ASEA torget så har dom kvar all julbelysning. Dessa 4 träd var beklädda med ljusslingor. 

 

 


Här ser man ingången till Klang Market som är en restaurang vi inte besökt. Den har funnits sen våren 2023 och det är en restaurangkedja. Klicka här för att se deras meny. Vi äter inte lika mycket ute nu som förut utan det blir mest fika

 

 

ASEA huset har även såna här pampiga ingångar på två ställen och denna adress är Kopparbergsvägen 6. När man ser ingången med det snygga taket och pelarna framför så får man känslan av teater, ingång till konserthus eller hotell

 

 

Så här ser det ut från en annan vinkel

 

Nu blir det en ny omgång på SVT gällande Hotell Romantik och Lotta Ramel är en av deltagarna och hon är ju dotter till Povel Ramel. Hon har tydligen lessnat på Tinder där det bara är utseendet som gäller. Numera så träffas dom flesta på nätet men när jag var ung så träffades man när man var ute och roade sig eller när man var med i nåt annat sammanhang. Sen fanns det ju kontaktannonser i tidningar. Nu hör man att ingen träffas i sociala sammanhang och det låter väldigt märkligt. På Hotell Romantik hade dom i förra omgången jätteroligt med både dans, häftig musik och andra aktiviteter som samhället inte tror att äldre personer klarar av.

 

        

Lotta Ramel och Mikael Ramel, Povel Ramels barn framför här hans låt Naturbarn. Mikael Ramel bodde i närheten av Hällefors på 1990-talet där vi också befann oss då. Vi såg honom ett antal gånger i centrum. Sen har jag sett Povel Ramel i en föreställning som hette Kolla Klotet på Cirkus i Stockholm 1996-1997. Jag har även träffat honom live och fått hans autograf när jag smög in i hans loge då jag bodde i Göteborg. Klicka här för att läsa lite mer om Kolla Klotet. Jag tror att jag även har Mikael Ramels autograf så jag skall kolla i min samling. Lotta Ramel & Mikael Ramel har i omgångar varit ute och showat tillsammans så klicka här för att komma in på en sida ang detta

 

 

Här ser ni avutografen jag fick av Povel Ramel. Som ni ser så är det inte bara hans autograf utan han skrev lite roligt också som förgyllde autografen. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skriver om när vi var och såg Kolla Klotet 

      Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en härlig torsdag  

 

#elbilen #snö #Klang #pelarna #Romantik #Lotta #Mikael #Povel

 
 
Ingen bild

Gunilla

Torsdag 25 jan 13:59

Hej Malin!
Är nu inne hos dig och tittar och som vanligt mycket smått och gott.
Gillar konst jag med fast endast som amatör.Men titta på det vackra kan man.
Bra att du fick hjälp med ditt öga inte mycket behövs för att det skall göra ont.
Har fullt upp och har det väldigt ledsamt och nästa vecka är det besök på sjukhuset varje dag med maken som inte har det så bra. Men en dag i taget och försöker vara positiva.

En stor varm kram till er och allt gott!

Malin wiper

Torsdag 25 jan 15:14

Hej Gunilla!

Vad glad jag blir och jag har tänkt på dig och det senast i går. Kul att du också gillar konst. Det känns toppen att det inte var nåt värre med ögat.

Så tråkigt detta med din man. Förstår att det är ledsamt kan själv leva mig in i det i och med att min man haft både hjärtinfarkt, stroke och cancer. Man blir ju så orolig och ledsen när ens partner blir sjuk

Som du säger så är det lika bra att ta en dag i taget. Tänker på er båda och hoppas det blir bättre.

Tack för att du hörde av dig.

Sköt om dig nu

En stor varm kram till er båda också från oss



 
Micke

Micke

Torsdag 25 jan 15:22

Det gäller ju att hålla efter de där vaccinsprutorna, i vår situation så är det ju inget man vill chansa med.
Vi brukar som mest fika när vi är ute jag och frugan, middagar gör vi själva eller beställer hem.
Men visst är det gott med en kaffe och något gott till det, mums.

Povel är ju en riktig legend och fantastiskt kul med autografen där, bara att gratulera.

Ha nu en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Torsdag 25 jan 15:32

Vi fick ju inte ta våran sista spruta i och med att vi då nyss haft covid av en lindrigare sort utan feber. Nu får vi däremot ta den och vi har redan beställt tid.

Det låter bra för vi fikar lite för mycket ute men vi väljer numera billigare alternativ för det mesta. Vi lagar den mesta maten själva också hemma. Vi har inte råd att äta ute så ofta

Som du säger så är det gott att fika ute ;)

Povel är verkligen en legend och jag är så glad för autografen

Ha nu en fin kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards