Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2024

Ekströms Konst, Lars Lerin, Bäddsoffa och Christer Wastesson

Av Malin wiper - Lördag 13 jan 15:00




                      

 

Jag älskar konst av många slag och gillar därför att gå förbi Ekströms Konst som ligger på en kullerstensgata med gamla fina stenhus. Nu har jag fotat lite konst igen genom skyltfönstret. Det är inte det lättaste i och med blänk i glaset men då fixar jag det som går i photoshop och beskär bilderna så gott det går. På bilden ovan ser man en gök


 

En snygg akvarell i form av en hare. Vi har fullt på våra väggar och har köpt till lite dom senaste åren. En del är av kända konstnärer och vi har en salig blandning


 

Gås och and i lite surrealistiskt stuk


 

Vintervitt landskap 


 

Den här gillade jag skarpt med en brygga ut med ekor och en eka på väg ut. Den mycket finare i verkligheten


 

Sen denna akvarell i höstens härliga tid. Jag är ju en älskare av hösten


 

Här en akvarell i lite murrigare gröna toner och ett skimrande vattendrag

 

Klicka här för att läsa om konstnären Gerd Göran som nu hunnit bli 105 år som nu akvarell debuterar. På sidan ser man henne med sin gode vän Lars Lerin. I går medverkade Lars Lerin och hans Junior i Talkshowen  Carina Bergfeldt i SVT Play

 

         

Utställning med Lars Lerin 2017


 

Vad detta är för djur kan jag inte utläsa men konstnären har satt en stickning i dess armar


 

Tre andra tavlor i lite mer abstrakt framtoning


 

Till sist en färggrann målning med motiv av olika djur. Tavlan heter Söker Glädje och kostar 15.000 kr


 

Nu har jag hittat på nätet vad vår nya bäddsoffa heter. Den heter Tiveden och har till och med från början kostat 4.499 men sen nedsatt till 3.500 kr. Vi hade tur att få köpa demoexemplaret för endast 1.800 kr. Klicka här för att komma in på sidan jag hittade. Nu har vi suttit i soffan några dagar och sett på lite tv och även fikat där. Vi är supernöjda och den är jättebra för våra ryggar och den är inte så låg som många andra soffor är numera. Nu ser det verkligen ut som ett fint och härligt rum. Soffan är tillfälligt slut men väntas komma hem igen 19 januari.

 

 

Nu har vi hittat en till kudde till vår nya bäddsoffa. Den är i grå toner och ett grafiskt mönster. Kostade 59 kr hos Myrornas second hand. Det känns lite som kudden i mitten inte passar in så bra nu så vi får se om vi hittar nån annan kudde där så småningom. Fast vi kan även sätta den nya kudden i mitten och dom två blå på sidorna. Vi får testa oss fram

 

       

 

I dag har vi promenerat 5,79 km men vi skall nog ut en gång till. Vi har nu minus 2 grader men rätt blåsigt och solfritt. Min man håller just nu på att baka en kaka så vi kan frysa in för att ha när vi får besök. Snart skall vi träffa min son igen och då gå på bio igen och då är det så kul att han också följer med. Det var ett tag sen vi var på bio tillsammans. Sist var det nog i Uppsala dit vi åkte med elbilen. Jag känner också för att baka nåt och då blir det nog kakor. 

 

                Nu önskar jag er en så härlig helg som möjligt kära besökare

 

   

      

Vilket fantastiskt naturklipp som gör att man längtar till vår och sommar. Christer Wastesson är en jättskicklig naturfilmare. Jag prenumererar på hans Youtubekanal 

 

#konst #akvarell #höstens #Gerd #Lerin #Glädje #bäddsoffa #kudde #Christer

 
 
Micke

Micke

Lördag 13 jan 15:44

Stort grattis till nya soffan, ett bra pris får jag också gratulera till, toppen.
Fin konst du visar upp här, gillade speciellt den med bryggan och ekorna, är ju öbo från början. 😁

Ha en fin afton. 🙏

http://htpp://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Lördag 13 jan 17:15

Tack snälla du. Det var verkligen ett fynd. Jag gillar också bäst bryggan med båtar. Kul att du varit öbo från början

Ha en fin afton själv

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Söndag 14 jan 09:17

Mycket trevlig och vacker konst. Liksom det blev för dig blev det för mig, jag gillar bryggan med båtarna. Jättefin! Jag gillar alla men det är favoriten för min del.
Ha en fin söndag!
Kram
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Söndag 14 jan 09:44

Ja du den tavlan kan man inte annat än gilla. Kul att det blev din favorit också

Ha en fin söndag själv
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards