Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 december 2023

Svartån animerad, Hallongrottor, Ernestine Anderson och The Rolling Stones

Av Malin wiper - 29 december 2023 14:15


 

Min son fotade Svartån också men han gjorde en häftig animering av den, som han mejlade över. Så kul!, tack för den

 

Det har varit fullmåne nu i några dagar och i natt har jag sovit uruselt och haft massor av konstiga drömmar. Vaknade inte förrens 09.30 och vi har nu nollgradigt men ännu mer snö. Det är ju väldigt vackert men ingen plogbil hörs därute. I dag skall jag baka Skrivmosters hallongrottor som jag gjort ett antal gånger genom åren och dom blir alltid lyckade. Hallongrotta är min favoritkaka

 

 

Så här ser receptet ut som jag fick för ett antal år sedan av min blogg och nätvän Skrivmoster. Vi har även träffats några gånger då vi bodde i Småland och det har blivit härliga minnen

 

Klicka här för att se när jag bakade hallongrottor första gången 2015

 

 

En översnöad bil i vårt område där dom fixat till ögon på framrutan, lite a'la Musse Pigg

 

                             

 

Här gick det bra att gå för det var både plogat och sandat. Vi kom i alla fall upp i 5 km promenadtid trots många oskottade trottoarer. 

 

        

Ernestine Anderson med I'm Walking.  Ernestine anderson var en amerikansk jazz- och bluessångerska. Hennes karriär sträckte sig över mer än sex decennier och hon hann spela in över 30 almbum. Hon nominerades fyra gånger till en Grammy Award. Hon dog 2016 i en ålder av 87 år. Det hade varit en höjdare att se henne live men jag får vara nöjd med dom jazz- och bluesmusiker jag sett live då jag bodde i Göteborg

 

 

Vi gick förbi en balkong som hade fint lysande ljusslingor i flera färger. Det såg lite "Party" ut

 

 

En balkong som satt så fint mot ett burspråk. Gillar när det ser lite grafiskt ut

 

 

Sen dök jag på en kälke i snön

 

          

The Rolling Stones med Winter 

 

Nu har jag fått pussla för att få ihop ett inlägg. Det händer inte så mycket här just nu men vi har hankat oss fram i snön och det är som att vara ute på äventyr. Det blev 3,47 i pormenadtid men det känns som vi gått det dubbla i kroppen. Vi var nere och handlade lite på ICA Ettan inför kommande besök.

 

                             

 

Nu har vi snart ett nytt år och man undrar hur det skall bli. Vi har ju en orolig värld vad gäller allt just nu. Tänk om bara alla slutade kriga, vilken önskedröm. Tänk om det skulle bli en rättvis fördelning så alla människor kunde leva ett fullvärdigt liv utan oro för morgondagen. Vi är ju djur och alla är inte goda utan det finns en viss själviskhet inbyggd. Vi skall ha demokrati som utjämnar dom sociala klyftorna så vi undviker konflikter. Vi får se vad som händer för nu är det ett oskrivet blad.

 

                      Sköt om er och ha några fina dagar innan nyårsafton

 

                                         

 

#animering #hallongrottor #plogat #Ernestine #ljusslingor #balkong #kälke #Rolling

 
 
Herbert

Herbert

29 december 2023 17:06

Ja Gunnar Wiklund,kallades ju också för Sveriges Jim Rives..Wiklund hade totalt 37 låtar på Svensktoppen mellan 1962 och 1978...Önskar dig ett gott slut på 2023 och ett Gott Nytt 2024..Haé Kram

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

29 december 2023 19:58

Det kom jag ihåg när du nämner det om Jim Reeves. Tänk att han hade så många låtar på Svensktoppen

Jag önskar dig också ett gott slut på året och ett Gott Nytt 2024. Kram

 
Micke

Micke

29 december 2023 18:04

Men visst kan det vara lite knepigt med sömnen vid fullmåne, det är vackert men ibland stör det verkligen sömnen av nån konstig anledning.
Ja tänk om alla kunde få ha det bra och slippa oroa sig för morgondagen....man önskar ju det för alla.

Tillönskar dig en fin afton Malin, ha det bäst.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

29 december 2023 19:56

Det är verkligen knepigt men intressant hur vi påverkas. En del känner inte av den alls.

Det hade verkligen varit underbart om vi hade slippat oroa oss och bara få leva

Jag tillönskar dig detsamma Micke, ha det bäst själv

 
Veiken

Veiken

30 december 2023 08:05

Åh, hallongrottor. Det bakade vi ofta på förskolan där jag arbetade. Mums!
Ojoj, så mycket snö ni har. Det gäller att hålla sig på benen.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

30 december 2023 08:12

Vad kul att ni bakade såna och dom är ju jättegoda

Det fortsätter snöa så vi lär inte bli av med snön på länge

Ha en fin lördag
Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

30 december 2023 14:56

Nu räcker det med snö, länge sedan det var så mycket. Men tröstar mig med att det blir ljusare in i januari.

Det blir ett lugnt Nyår. Maken har varit på lasarettet i omgångar och inte slut än så oron finns där.

Men julen var trevlig så det är man tacksam för. Fick en ny dator av sönerna i födelsedagspresent fast jag sagt inga presenter
Glad att de kommer det är det bästa men glad och tacksam är jag.

Tack för i År Malin för alla inlägg och allt arbete du lägger på det!

Får nu önska dig och Mr T ett riktigt Gott Nytt 2024!
Varma kramar!

Malin wiper

30 december 2023 17:30

Hej Gunilla!

Håller verkligen med dig vad gäller snön. Skönt att det nu blir ljusare.

Tråkigt att din man varit på sjukhus så många gånger. Då är det bra att ta det lugnt. Vi blir ensamma på nyårsafton och tar det också lugnt

Härligt att julen blev så bra för er. Det var verkligen en fin födelsedagspresent från dina era söner. Förstår att det varit kul att ha dom där.

Tack snälla för det du skrev om arbetet jag lägger ner på bloggen. Det är en hobby som jag har svårt att vara utan. Tack själv för att du besökt min blogg ett tag nu, det glädjer mig mycket.

Jag och Mr T önskar er båda detsamma

Ett riktigt Gott Nytt År

Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards