Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 december 2023

Bread & Sweets By Jennie i Västerås, Paul McCartney, Brand, Beth Hart & Joe Bonamassa

Av Malin wiper - 26 december 2023 08:15

 
Vi hade satt upp oss på elbilen från Move About redan i september. Vi skulle åka till min son på julafton men på grund av vissa omständigheter så kom han till oss istället och det dan före julafton och han åkte hem på julaftons kväll. Ingen av oss var i form men vi gjorde det bästa av situationen så vi hade det bra ändå, vi bara njöt i det lilla. Vi har inte ätit nån julmat förutom vörtbröd med skinka och andra pålägg och tillbehör. 


 

Min son ville bjuda oss på fika så vi valdet Bread and Sweets by Jennie. Jag råkade få med en hund på bilden utanför cafét och det var jättekul. Vi har inte varit dit på länge nu så det var på tiden


   

Jag fotade två av dom gulliga tjejerna som arbetar där. Dom hade så roliga diadem med tomtar

 

 

Min son och jag valde varsin julkula i form av prinsessbakelse och den var magiskt god

 

 

Min man valde en Creme Brulé/Choklad. Han tyckte den var helt fantastiskt god

 

        

Paul McCartney med Wonderful Christmastime

 

                                                

 

Jennie kom ut med en tårta som nån beställt. Den var till en kille som fyllde år, och tårtan var så läcker


 

Marängbakelse med stjärna på toppen 

                       

 

Godsaker med kaffe och hasselnöt


 

Lite av alla praliner som dom har där. Den i mitten är en trillingnöt


 

Detta är Eric Bäckström som jag fotat några gånger hos Bread and Sweets by Jennie. Han är konditorchef och pralinmakare där och nu har han vunnit silver i Pralin-SM. Klicka här för att läsa på en sida om detta. Han är en jättetrevlig man och pralinerna är ljuvligt goda

 

                                        

 

 

Vi köpte med oss en ask med 6 praliner

 

  

Så här ser dom ut i kartongen 


 

Det blev inga bra bilder på oss inne på cafét för jag hade lite för bråttomt. Här ser ni min son utanför cafét och vi har haft massor med snö och det fortsätter att snöa. 

 

                       

 

I går när vi var ute och promenerade så hörde vi flera brandbilar på full alarm åka förbi oss. När jag sen var ute och läste på nätet så hade ICA Haga satts i brand ca 2 km från oss. En 30-årig kvinna hade satt eld på byggnaden. Hon var nyss utsläppt från psyket och byggnaden gick inte att rädda. Klicka här för att läsa lite mer om detta. Vi har åkt förbi där några gånger och även varit inne och handlat. Psykvården fungerar dåligt och det finns knappt nån hjälp att få längre

 

                      

 

Händelse nr 2 är att det varit skottlossning på Pitcher's Pub dit vi varit ett antal gånger genom åren vi bott här. Det var en person som blev skjuten inne i puben och är nu allvarligt skadad. Folk fick gömma sig under borden. Det är en jättefin pub i lite gammal stil och i två våningar. Det känns så obehagligt att det händer så mycket av både skjutningar och eldsvådor. Klicka här för att läsa lite mer om detta

 

 

En cykel som var klädd med ljusslingor som stod lutad mot en vägg. Dan före julafton hade vi minus 11 grader och på julafton likadant. Juldagen var varmare med minus 1 grad. Tyvärr så hade vi hjärnsläpp alla tre så vi glömde ta bilder på oss tillsammans. Vi glömde till och med att tända fjärde adventsljuset på julafton..    . Fast vi skall snart träffas igen och då får ta lite mer bilder på oss tillsammans. Vi hade till och med selfiepinne med oss men glömde ändå. Vi var ute ett tag och såg oss omkring och sen åkte vi hem till oss och åt mat och tittade på film

 

       

Jag avslutar med nåt häftigt så man vaknar till. Beth Hart & Joe Bonamassa

 

                  Jag önskar er nu en God Fortsättning på julen  

 

#Move #Bread #prinsessbakelse #Cremé #tårta #praliner #Eric #son #cykel #Beth #Joe

 
 
Ingen bild

Bittan

26 december 2023 13:32

Hej Malin! God fortsättning på julen! Vi har haft en fin julhelg men bäst var julaftonen trots saknaden av sonen. Tyvärr blev min man sjuk igår men är frisk nu så igår blev en tv dag. Idag blir det mycket ishockey på tv
Usch så mycket det hänt i Västerås och även överallt. Det är en orolig värld vi har.
Här har vi ganska mycket snö och idag 2- men så halt så jag vågar inte gå på någon promenad.
Julhälsningar från Britt-Marie 🎄❤️

Malin wiper

26 december 2023 15:05

Hej Bittan!

Tack snälla du. Jag önskar också en God fortsättning på julen. Skönt att ni haft en fin julafton men jag förstår er så väl när det gäller sonen.

Skönt att din man blev bra igen. Ja du det händer så hemska saker nu så man blir rädd.

Vi var ju ute på en lång promenad men det var så jobbigt att ta sig fram när dom inte skottat trottoarerna ordentligt så jag har fått stora besvär från min nackskada nu. Tur att ländryggen är bättre. Min man har fått massera mig och jag sitter nu med kyla på nacken och har tagit värktabletter

Julhälsning tillbaka från Malin

 
Micke

Micke

26 december 2023 15:06

Jo, psykvården har brakat ihop fullständigt, arbetade på ett boende för många år sedan där vi förutom de boende hade många som bodde i eget boende som kom varje dag.
Gick inget vidare för en del av dem.

Fint julfirande ni fick där och praliner som är sååå gott. ❤️

Ha nu en fin annandag. 🙏

http://htpp://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

26 december 2023 15:30

Det har det verkligen tyvärr. Då vet du precis när du sett det på nära håll. Så tråkigt att dom inte får den hjälpen dom behöver

Det var jättemysigt och gott så vi hade det bra. Pralinerna var ljuvliga

Ha en in annandag själv Micke

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

26 december 2023 17:53

Många godsaker här...men också tråkigheter i samhället att läsa om. Myntet har två sidor som det heter.
Men ni fick en fin jul, bra så!
God fortsättning önskar Karin
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 december 2023 20:59

Ja du det gäller att njuta så länge man kan. Så är det

Vi fick en lugn och bra jul.

God fortsättning önskar jag dig också
Kramar

 
Maria

Maria

29 december 2023 10:39

Usch så mycket elände det är i världen nu, både utanför Sveriges gränser och innanför. Så ledsamt, var är världen på väg.
Vilka fina foton, hoppas ni haft en härlig helg!
Hälsar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

29 december 2023 10:45

Det ser verkligen inte ljust ut. Ja du man undrar vart vi är på väg. Det borde finnas en stoppknapp

Kul att du gillar fotona. Vi har haft en härlig helg.

Ha en härlig fredag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards