Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2023

Frisör JM Hälla, Industriell utsmyckning, retro och Flash Mob Jazz

Av Malin wiper - 10 november 2023 09:30


 

Den 27 oktober  då vi var till Hälla Shopping för att handla så gick vi förbiFrisör JM som har en massa retrosaker på sin frisering. Fotade först denna filmprojektor och sen träffade jag frisören som gav mig tillåtelse att fota. Så fort jag kan klippa mig igen så skall jag gå dit och få det gjort. Nu är håret vildvuxet och behöver också klippas upp lite. Dom har fått höga betyg

 

 

Ett stålnät med retroskyltar som prydde en vägg. Där kan man se Route 66. Klicka här för att se ett klipp över Rout 66 historia


 

Sen dök denna sak upp på en vägg där man får en industriell känsla. Kugghjulen rörde på sig

 

         

Jag filmade den industriella utsmyckningen så ni får se hur den fungerar. En sån skulle jag vilja ha på en vägg hemma hos oss..  


 

Dom små barnen som klipper sig där eller följer med sina föräldrar måste ju bli jätteglada att få sitta i denna bil. Den är annorlunda än dom man sett på andra friseringar


 

En härlig sittplats fanns också på friseringen i form av framsidan på en gammal veteranbil 


 

På en hylla stod en gammal telefon och ett gammalt gevär var placerat framför telefonen. På den tiden dom hade såna telefoner så hade dom nog inte kunnat drömma om att vi nutida folk skulle ha dom till inredningsdetaljer, inte heller vad gäller geväret men dom var ju så mycket snyggare förr


 

På en vägg hängde denna fina klocka i trämaterial där det står Canada i mitten


 

På ett skåp med spegel framtill stod en gammal Engelsk telefonkiosk och bredvid en gammal bil 


 

Här en Barbershop skylt och lite annan utsmyckning. Det fanns ännu mer och det kan jag ju fota då jag går dit och klipper mig. Klicka här för att se ett klipp på en Barber Pole jag filmade 2022

 

                                                                 

Barberar stol från K Deckmans AB  

         

Flash Mob jazz med Mr Sandman


Tur att jag har lite bilder kvar sen förut så det kan bli lite inlägg. Vi som hade rätt mycket på agendan framöver med både att gå på föredrag med musikunderhållning och lite till. Nu får allt läggas på is tills nästa år för tiden går fort nu fram till jul och prio 1 är att hålla sig frisk. I går efter sitt arbete gick min mans bror till ICA Ettan för att handla lite till oss och det är vi jättetacksamma för. Nu klarar vi oss ett tag och det känns tryggt. Min man har heller ingen feber men har hosta, lite snuva och trötthet. För mig går det lite upp och ner men hostan och snuvan är nästan borta. Sover ändå urdåligt så jag har ingen ork att gå ut än. Nu har vi fredag igen och en helg som jag hoppas blir bra för er alla. Sköt om er

 

                                    

 

#Hälla #Frisör #retroskyltar  #Industriell #filmade #sittplats #telefon #klocka #skylt #Flash

 
 
Micke

Micke

10 november 2023 13:11

Allting var väl snyggare förr kan jag känna, jag med förresten. ;)
Alltid kul att se gamla saker och minnas hur det en gång var.

Ha det bäst Malin. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

10 november 2023 15:49

Det är verkligen kul och många yngre har ju hakat på den trenden genom veteranbilar och annat

Ha det bäst själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards