Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 september 2023

Röda Korset second hand Västerås, Röda korsets historia och Pink Floyd

Av Malin wiper - 13 september 2023 14:00


  

Jag kände för att skriva ett litet inlägg trots min förkylning. Skriver det i omgångar. Ovan ser ni Röda Korsets second hand i Västerås. Jag gillar verkligen deras second hand som sprudlar av liv och dom gör nåt gott för samhället genom att hjälpa folk som har det svårt. Dom gör allt från att hjälpa katastrofområden till att hjälpa folk tillrätta på sjukhus och mycket mer.

 

Klicka här för att komma in till Röda Korset second hand i Västerås nya Instagram

 

Dessutom har dom verkligen jobbat med sin butik så folk som kommer in trivs och känner sig välkomna av den trevliga personalen. Sen är det så härligt att dom har ett sånt fint café som lockar folk och i somras hade dom även glassförsäljning. Dom har väldigt gott kaffe och även kaffebröd och en kaffe med bröd kostar bara 30 kr/person 

                                                                                           

Det strömmar in med folk hela tiden i alla åldrar som både lämnar saker och även köper saker för det finns nåt för alla och prissättningen är väldigt bra. Det är en sån trivsel där så folk återkommer. Dom är dom enda som behållit sitt café efter covid gällande andra second hand butiker. Det finns tre stora runda bord så det ryms många. Vi har också lämnat in saker där och hittat flera fynd.  

 

Klicka här för att se när vi var till Röda Korset i juli 2019

 

        

Svenska Röda Korsets historia. Klicka här för att komma in på Svenska Röda Korsets hemsida. Just nu är det kris i Libyen och Marocko


 

En bild från 14 juni 2019 då vi besökte Röda Korset second hand. Då hade dom cafét längre in i lokalen och vi bodde då i Hallstahammar men var in dit ibland när vi var inne i Västerås.

 

                                     

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev då vi var till Röda Korset 6 september i år.

 

 

Vi köpte 6 såna här fina stolar på Röda korset som är i massiv ek för endast 150 kr/st. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då. Vi är supernöjda med stolarna som passar våra skadade ryggar och dynorna vi köpte till är riktiga höjdare

 

Jag kommer in till era bloggar så fort förkylningen släppt sitt grepp lite mer. För nu blir jag helt slut jättefort när jag försöker göra nåt. Jag har noll tålamod så jag vill snart kunna ge mig ut igen på mina behövliga promenader och även ta mig in till centrum. Hoppas ni har det bra kära besökare. Njut av sista sommarvärmen

 

       

Pink Floyd med Hey you

 

#Röda #Instagram #stolar #Pink 

 
 
Micke

Micke

13 september 2023 21:03

Röda korset har jag ju besökt ett par ggr för att leta begagnade filmer mm.
De gör ju en fin sak för de som har det svårt, all heder åt de som lägger sin tid där som tex volontärer.

Krya på dig nu Malin och ha det så bäst du kan.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

13 september 2023 21:41

Jag har också köpt filmer på Röda Korset då vi bodde i Småland. Dom gör verkligen en fin sak som du säger.

Tack snälla du, jag bara tar det lugnt så det ebbar ut till slut. Krya på dig du också Micke.

Sov Gott

 
Ingen bild

Bittan

14 september 2023 17:53

Hej! Så bra att du är lite bättre. Krya på dig!❤️
Idag är barnbarnen här då vi skall se på ishockey på tv och nu ätit deras älsklingsmat som är makaroner och min köttfärssås.
Idag har vi växlande väder och endast 16+.
Jag har sån värk nu i mina axlar, nacke och huvudvärk.
Kram från Britt-Marie 🌷

Malin wiper

14 september 2023 19:55

Jag har inte ont i halsen längre men är väldigt snuvig. Vad kul att ni har barnbarnen hos er. Härligt att dom får sin favoritmat. Förstår att dom gillar er för ni verkar vara så snälla och fina.

Vi har bara 12 grader här nu. Trist med ständig värk, känner med dig. Jag har ju själv nackskada och vet hur det känns. Jag får ta till allt och nu när jag inte kan promenera så blir det värre

Krya på dig vännen

Varma kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

15 september 2023 18:33

Krya på dig Malin,inte kul med förkylning när man inte orkar med sig själv knapp, men önskar er en fin helg trots det.

Här är det grått både inne och ute så kanske inte skriver så ofta, om jag inte orkar. Så vet du det om du undrar är det för det är så mycket att tänka på och tankarna far runt.

Må så gott!
Varma kramar.

Malin wiper

16 september 2023 08:10

God morgon!

Tack för omtanken. Jag kommer nog att få dras med denna förkylning ett tag till. Så fort man tror man börjar bli bra så kommer nåt annat.

Då har vi olika väder för här skiner solen men i går kom lite regn.

Jag förstår dig så väl för mår man inte bra och även går omkring och tänker på saker så måste man vila från allt annat brus. Bra att du talar om det för mig, gulligt av dig

Sköt om dig nu och ha en sån bra helg som möjligt

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards