Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 september 2023

Av Malin wiper - 16 september 2023 10:00



 

När man promenerar ner till ICA Ettan från vårt bostadsområde så  ser man denna pyntade balkong. Det känns lite party men numera använder man inte det ordet utan fest och balkonghäng. Jag säger hellre balkongmys. Jag har fotat den förut men nu blev det från kortsidan och jag beskar bilden lite   


Sätter in ytterligare ett inlägg som nästan var klart innan jag blev förkyld.                          

 

          

Vad passar väl inte bättre här än med låten Häng med på party med Haaks. Klicka här för att läsa om bandet Haaks 

 

                  

 

Klicka här för att höra orginallåten med Uffe Neidermar


 

Här ser man den lite mer framifrån


 

Det får mig att tänka på att vi köpte två kartonger med ljusslingor hos SØSTRENE GRENE på Erikslunds Shoppingcenter för några veckor sen


 

Så här ser ljusslingorna ut och dom skall ligga i en stor glasskål och stå på vår öltunna. Dom heter Led String lights kommer från Anna & Clara's


 

Detta kan man väl kalla partynjutning. När min man blev förkyld och jag fortfarande var frisk så var jag ner till centrum några gånger för att handla och även mysa. En av gångerna tog jag en fika på Bageri April och satt mig på deras uteplats. Valde denna godsak som hade lite citronsmak och på toppen en lite rinnande vätska med en citronblandning. Den var magiskt god


 

Det funkade så bra att äta den med sked för den hade ingen seghet i sig Så skeden kändes som en kniv som skar ner i godsaken. Jag satt länge där och bara njöt av vädret och stadens brus


 

Lekparks- dagis för vuxna, känns också lite party..  . När min son var här så tog vi även en tur till Vallby där dom har en fin park som vi besökt förut men då med min mans bror. Där har dom även denna stora fina lekpark som passar till "nästan" alla åldrar   

 

        

The Yardbirds med Heart full of soul från 1968. En musikgrupp från min ungdom och dom håller än i dag. Så häftiga dom såg ut på den tiden, känns också lite party från en svunnen tid som ändå känns lite tidlös och odödlig på nåt vis.

 

The Yardbirds är ett engelskt rockband som bildades i London 1963. Bandet startade karriärerna för tre av rockens mest kända gitarrister: Eric Clapton (1963-1965), Jeff Beck (1965-1966) och Jimmy Page (1966-1968). Alla dom rankades i topp fem av tidningen Rolling Stones lista över 100 bästa gitarrister. Klicka  här för att läsa mer om gruppen och dom andra medlemmarna

 

Påfört i dag:

 

Nu har jag inte rinnsnuva längre utan mer seg snuva men jag behöver inte snyta mig hela tiden som förut. I dag skall jag försöka gå ut en sväng men det blir nog bara runt husen här i området för orken finns inte. Solen skiner och vi har 14 grader varmt på morgonen. Ha nu en så bra lördag som möjligt mina kära besökare. Tack för att ni tittade in

 

                                                 

 

#balkong #Haaks #SØSTRENE #ljusslingorna #April #lekpark #Yardbirds 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards