Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2023

La Perla Cioccolato Torino, Castello, rött vin, John Wilson Orchestra och Ahsoka

Av Malin wiper - 5 september 2023 18:00


 

Min son hade med sig 6 st La Perle Cioccolato Torino som vi skulle ha till kaffe. Det var en fröjd för tungan för chokladsmaken var helt underbar och saltet tog inte över utan både salt och chokladen var perfekt kombinerade. Vi skall köpa med oss lite såna när vi är hos min son nästa gång. 

 

                                

Fruugo 

  

Så här ser den ut utan papper och då undrar man ju hur den kan vara så god men skenet bedrar för när man tar första tuggan så är man såld. Dom är rätt dyra från 12 kr/st upp till 16 kr men det räcker med en till kaffet för dom är lite mättande. 

 

                     


 

Min son hade även med sig denna ost som var en Castello White with chili. Jag gillar inte när dom vräker på chili men det hade dom inte gjort i denna ost. Allt var lagomt så till och med jag kunde ta en bit. 

 

                               

Vi hade köpt hem Camp Cyrah  ett rött vin från 2020 som har 13,5 % i alkoholhalt. Det luktade jättegott och inte så starkt och min son tyckte det var jättegott. Klicka här för att läsa lite mer om vinet som är tappat på en klimatvänlig pet-flaska. Kul att det är en folkvagnsbuss på etiketten också

 

                                   

Köket 

      

John Wilson Orchestra med Days of wine and roses


 

Vi tillbringade ett antal timmar i tv rummet också med att kolla Disney Plus där vi såg serien Ahsoka från Star Wars. Jag har ju sett alla filmer och dom flesta serierna från Star Wars och denna föll mig ännu mer i smaken för den hade lite lägre tempo så man hann med att sätta sig in i handlingen

 

Jag ger den 4 Star wars light sablar i betyg av 5 möjliga

 

       

Star Wars butiken

          

Ahsoka trailern


 

På söndagen då vi skulle skjutsa hem min son så gick vi in en sväng på ICA Maxi Hälla i och med att min son tyckte om min jeanshatt jag köpt där. Han ville ha en också och det är nu halva priset på dessa  så dom kostar 50 kr och är väldigt välsydda så dom är inte sämre än dom som kostar flera hundra på andra butiker. Han höll upp en gullig hund som jag fotade. Visar jeanshatten senare 


 

Min man valde att hålla upp en räv

 

Det blev ett till inlägg i dag för jag måste göra mig av med lite bilder från helgens bravader. Jag har inlägg på kö just nu så jag får stilla mig lite i fotandet och jag har även rensat bort lite bilder. Vi har sommar här nu med strålande solsken och 22 grader varmt. Jag har varit ner till centrum och handlat lite och sen tog jag en kopp kaffe på Röda Korset och passade på att fota lite men det kommer i ett annat inlägg. 

 

                         

Roliga skyltar  

 

#Perle #Castello #vin #Wilson #Ahsoka #räv

 
 
Ingen bild

Gunilla

6 september 2023 12:39

Så mycket gott och trevligt ni hade tillsammans med sonen.
Fint ni dukat med alla gottigheter, och Castello är en god ost, kan inte äta chili tyvärr, för jag tappar andan.

Rara djur maken visar och räven ser så go ut. Jag blir så glad av att se alla rara djur. Det kan bero på att man behöver det för sitt mående när allt runt omkring blivit så osäkert.

Sol och fint så nu ut och tvätta bilen och få solen på mig så skönt.

Ha det gott!
Varma kramar!

Malin wiper

6 september 2023 12:56

Vi hade det toppen som vanligt och det kommer mer inlägg. Som du säger så är Castello väldigt god ost och dom överdriver inte kryddningen. Jag kan inte heller äta chili men tog en bit bara för att smaka och den var inte så stark

Räven var så fin så man ville bara köpa med sig den hem ;). Även hunden så det finns mycket att kolla in bland leksaker. Barnasinnet finns kvar ;). Det är nog som du säger att man behöver tröst nu när världen ser så skrämmande ut när det gäller nästan allt

Vad härligt att ni nu kan passa på att tvätta bilen. Solen skiner för fullt.

Ha en jättefin onsdag
Varma kramar från Malin

 
Åke

Åke

6 september 2023 23:03

La Perle Cioccolato Torino måste jag allt leta efter :) Undra vart han köpte dom?

http://https://nacka144.se

Malin wiper

7 september 2023 07:48

Dom var så goda så vi skall köpa fler. Dom finns att skicka efter över nätet också, så klicka på länken. Jag kom inte ihåg vart han köpte dom så jag skall fråga och återkommer till dig. Det var i alla fall en butik i Enköping. Dom finns i olika smaker

Ha det bra Åke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards