Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2023

Nedskräpning på ett elskåp, City Skrädderi och Viktoria Tolstoy

Av Malin wiper - 1 augusti 2023 08:30


 

I går då vi var inne i centrala Västerås igen så såg jag detta elskåp som var fullt av skräp som lämnats kvar

 

Klicka här för att se lite nedskräpning jag skrivit om 2022


 

Ett paket med små shots stod där och allt var uppdrucket och bara kvarlämnat. Det stod en mugg där också plus en snusdosa längst ut som syns på första bilden. För ett antal årtionden sen så såg man sällan eller aldrig en sån nedskräpning som vi ser nu

 

                             

Shotsglas från Profile Express 

 

På en annan gata i centrum dök denna kundkorg upp som tagit sig ända från ICA Maxi Stormarknad i Hälla. Sen har nån bara ställt ifrån sig korgen. Den har nog vandrat runt i centrum ett tag

 

Klicka här för att se ett filmklipp med skräp som jag satt ihop 2020 på sånt jag såg utomhus. Allt är inte skräp utan några bilder är sånt som glömts utomhus eller tappats bort

 

   

Jag stod och tittade ut en morgon från tv rummets fönster och såg denna elsparkcykel stående på en av våra parkeringar. Nu bara en men sen kanske det blir fullt där. Nästa dag så stod en bil där men dom hade lyft upp cykeln på gräsmattan. 

 

                                                               

 

När vi gick omkring i centrum så föll min blick på denna slitna utsmyckning i form av en katt framför en portuppgång. Den var full av spindelnät och löv men jag fick bort rätt mycket i photoshop. Det dyker alltid upp nåt att fota om man ser sig omkring lite extra

 

        

Leonard Cohen med Here It Is


 

Kul skyltning med denna cykel där dom satt ett metspö och plastfisk längst fram. Den ser man i ett fönster hos Götmars/Hultcrantz Begravningsbyrå och Familjejuridik. Jag fick ett dejavu att jag fotat den förut


   

Vi gick förbi en butik som bistår med både kemtvätt, skrädderi, skomakeri och secondhand. Butiken heter City Skrädderi. Min man gick in dit och kollade runt och det fanns väldigt mycket av vintage och annat. Jag vill inte gå in när jag inte har råd att köpa nåt mer just nu för det har gått åt en del pengar i och med flytt och lite nytt som vi behövde införskaffa till nya hemmet. Skall gå in där en annan gång och fota

 

      

Viktoria Tolstoy med Kiss from a rose. Klicka här för att höra samma låt med Seal

 

Viktoria Tostoy är en svensk jazzsångeska. Jag gillar hennes röst som har en skön ton som passar både till jazz, pop och visa. Hon har dessutom en bra frasering

 

 

Här kommer en jättefin minnesbild på min son. Han hjälpte sin pappa som höll på att bygga en båt. Tyvärr hann hans pappa inte få färdigt båten helt innan han gick bort i cancer. Både min son och hans pappa  gillade båtar speciellt segelbåtar och var ofta ute och seglade tillsammans. Min son fick ta hand om båten som var halvklar och då fraktade han den till Enköpings båthamn. Det fattades inte så mycket att göra på båten men han var tvungen att sälja den till slut

 

Klicka här för att se vilken segelbåt min son hade 2015 som han sen sålde

 

 

I maj 2021 köpte min son denna motorbåt som han skulle åka inomskärs med. Det blev inte så långvarigt för har man seglat sen barnsben så är det segelbåtar som gäller

 

I går kom vi upp i 7 km på promenaden och det kändes toppen. Det var sån fin luft efter en regnskur så man slapp svettas. Nu går vi in i augusti och jag själv längtar till hösten då jag mår som bäst. Hög fin luft och vackra färger i naturen. Vi vaknade till sol och 15 grader varmt och en svag vind i träden utanför. I dag har Per namnsdag. Min pappa hette Per-Olof men kallades för Per och även P-O. Ha en fin första augustidag.

 

                             



#skräp #shots #elsparkcykel #utsmyckning #Leonard #skyltning #vintage #Viktoria

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 augusti 2023 14:53

Tittar in som hastigast och kollat lite men orkar inte just nu då jag mår så dåligt av mina revben som söker i hela kroppen. Har suttit och sovit, så inte mycket sömn inte så det surrar i huvudet.

Men bara vänta ut eländet. Men jag har inte trillat av pinn iallafall.

Ha det så gott så länge!

Varma kramar!

Malin wiper

1 augusti 2023 15:41

Hej Gunilla!

Så bra att du kunde titta in så jag vet hur du har det. Förstår att du inte orkar när du har sån värk. Känner så med dig för revben gör ju som du säger att hela kroppen blir i uppror

Jag vet hur det känns för jag är ofta yr från min nackskada. Förstår att sömnen blir lidande och då orkar man ju inget på dagarna heller

Hoppas du snart får må bättre och att du även får hjälp.

Tack för att du meddelade detta för jag har tänkt på dig

Sköt om dig och krya på dig

Stor varm kram

 
Kristine

Kristine

1 augusti 2023 17:59

Ja; det gjelder å se seg om litt ekstra!
Da får man øye på det utroligste, som den fine katten.

Ønsker deg en finfin tirsdagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

1 augusti 2023 21:25

Precis så är det Kristine.

Ha en härlig tisdagskväll själv
Hälsning från Malin

 
Micke

Micke

1 augusti 2023 20:09

Den där nedskräpningen vi ser idag fanns inte förr, varför kan man undra.
Hösten är väl redan här känns det som, vi hade väl sommar en eller två dagar i juli här. ;)

Ha det nu jättefint Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

1 augusti 2023 21:26

Jag funderar ofta på detta också. Vad kommer det sig att det blivit så.

Dom gick ut med att sommaren skulle bli som 2018 men det blev tvärtom.

Ha en jättefin kväll Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards