Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2023

Parkoas, Dörrar, Joker, Seal och en nallekram

Av Malin wiper - 31 januari 2023 09:00

   

I lördags då jag var ute och promenerade lite utanför Västerås stadskärna så såg jag denna litlla parkosas. Man går igenom en lövad tunnel in till den lilla parken.


 

Det är bänkar runtom och nåt i mitten som jag tror varit en fontän. Eller så är den igensatt under vinterhalvåret med ett lock. Det kanske bara är några vattenstrålar. Jag skall kolla in denna lilla park på sommaren för då kan dom ha planterat blommor och annat. Nu såg det väldigt kalt ut men det var gångvägar tvärs över också och jag såg att många gick igenom där


      

En söndagspromenad i Västerås 1966. Dom ställen som visas har vi själva promenerat på under dessa 6 år och en del av stadsbilden är sig rätt lik än om det kommit till mycket.

 

Klicka här för att se ett klipp från Öster Mälarstrand en solig eftermiddag


 

Här kommer lite gamla portar på gamla stenhus i centrum

 

   

Nu ser man verkligen att det är en annan tid för kolla på höger sida under fönstret. Klottret har spridit sig och det är synd på så gamla hus och det kostar mycket att hela tiden måsta ta bort allt klotter. Det är ett nutida problem som bara verkar eskalera


    

  

 

Detta är cykelställ som går över hela husväggen och jag är så glad att det finns kvar fortfarande. Det är ju lite annorlunda och ibland har det varit fullt med cyklar där


 

På Stora torget såg jag en budbil som var motivlackad med Joker som är en av figurerna i Batman. På bakdörrarna fanns ännu fler motivmålningar av Joker men dörrarna stod öppna och dom höll på att lasta av så jag missade att fota. Jag fick ett dejavu att jag fotat denna bil förut men för länge sen

 

                                                     

           Clipart Library

          

Batman Forever. Kiss from a Rose med Seal. Ett av många soundstrack till dessa filmer

 

                                                     

I dag har vi sol igen och en grad kallt. Nu är vi på väg ut på en längre promenad. Det känns så segt att komma ur januari men nu närmar det sig och vi är inne i februari som jag längtat efter. Då går nog tiden lite fortare i och med att jag vill flytta nu!!!!!  . 


 

En stor nallebjörnkram från mig till er alla. Ha en skön tisdag


#tunnel #bänkar #söndagspromenad #portar #klotter #cykelställ #Joker #björnkram

 
 
Ingen bild

Gunilla

31 januari 2023 12:52

Förstår att ni vill flytta nu så att ni får komma i gång med att få ordning.
Västerås är en liten fin stad, så där blir det nog bra med att sitta i parken och gå på utfärder och promenader.
Fina fasader du fotat och visst är det tråkigt att dom skall förstöra med klotter.
Ha det så gott!

Skickar tillbaka en björnkram!

Malin wiper

31 januari 2023 12:59

Så känns det verkligen ;)

Västerås är verkligen en fin stad med mycket att upptäcka. Sen kan vi ta buss eller bil till närbelägna städer och på landsbygden som vi gjorde förut.

Det är verkligen tråkigt att fasaderna förstörs. Det finns ju för få vakter och poliser för att kolla upp vad en del sysslar med.

Hoppas du har det bra. Ha en skön tisdag
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards