Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Malin wiper - 2 februari 2022 17:30


 

I dag dök det upp en CHEVROLET BEL AIR från 1966. En ung kille hade köpt den för att reparera upp. Den var full av frost men såg annars jättefin ut


 

Man blir ju själaglad då det dyker upp en sån bil mitt i vintern. Hoppas det blir så pass bra till sommaren så Hallsta Qruising fungerar igen.

 

          

Billie Jo Spears med 57 Chevrolet. Billie Jo Spears var en amerikansk countrysångare. Hon nådde top 10 på den amerikanska countrusingellistan fem gånger mellan åren 1969 och 1977, med Blanket on the Ground från 1975 som enda listetta. Hon var känd för sin bluesröst. Hon dog 2011 i en ålder av 74 år

 

 

Här har den snart kommit ner från rampen


 

Det var Assistans Bolaget som stod för frakten


 

Tack syrran och svågern för denna fina uppvaktning på min födelsedag. Så snyggt ni har pyntat och jag vann 60 kr på en av lotterna.

 

                  

Party pack 

 

Kolla in ormen till vänster med tårtan, sånt gillas


 

Tack brorsan och svägerskan för uppvaktningen och det snygga konstkortet som svägerskan skapat. Tack även för alla trisslotter

 

                             

 

Fågelparet har fått en fågelunge, så gulligt. Klicka här för att komma in på svägerskans facebook där man kan se fler fågelkort och tavlor


 

Tack även till min blogg och nätvän Bittan med man för detta vackra kort med tulpanbukett. Jag älskar tulpaner. Tack även till min väninna A-G med man L-G, min son, min svägerska i Piteå, Lena och  Helena. Det känns nästan som att jag fyller jämna år. 

 

                            

I dag på promenaden kom jag upp i sammanlagt 8 km och det är jag nöjd med. Nu är det bara att ta det lugnt resten av dan och kvällen. Dagarna går så fort så snart är det helg igen. Ha det bra och sköt om er. 

 

         

Jag gillar verkligen panflöjt så här kommer två härliga musiker som är bra på detta. Wuauqukuna och dom gör en cover av Sound of silence. Sen gillar jag miljön och som man längtar till våren

 

#Chevrolet #Billie #Assistans #födelsedag #konstkortet #Bittan #Wuauqukuna

Av Malin wiper - 2 februari 2022 13:15



      

  

I går då vi var till Västerås och promenerade lite inne i centrum så blev vi sugna på en fika och gick in på Le Croissant som såg så inbjudande ut. Dessutom blev jag sugen på en croissant som är en favorit sen länge. Jag trodde vi hade varit där förut för jag kände ju igen möbler och annat. Men jag misstog mig

 

Klicka här för att se vad jag skrev när det hette Café Nero. Jag ser nu att dom bytt ut en del möbler och ändrat om sen dess.  


 

En lång rad med barstolar där man kan sitta och titta ut på stadslivet


 

Här satt vi men jag fick inte så bra bilder som jag ville men jag har försökt fixa lite i fotoprogrammet. Det är väldigt mysigt och snyggt därinne och väldigt bra, proffsigt och vänligt bemötade från dom som arbetar där. Ovanför där vi satt så fanns det bokhyllor som jag inte kunde fota för det satt folk en bit ifrån. Jag får fota mer en annan gång

 

                                                         

Vi fick en känsla av att vara i Frankrike för det strömmade ut fransk musik ur högtalarna med bland annat Charles Aznavour 

 

       

Vad passar väl inte bättre då än att sätta in en låt med Charles Aznavour. Det blir ett äldre klipp med låten Je t'attends. Charles Aznavour dog 2018 i en ålder av 94 år

 

            

Tenor

 

Vi valde varsin croissant utan fyllning eller annat och den var supergod precis som en croissant skall smaka. Till dess tog vi varsin cappuccino som också var jättegod med ett härligt skum och god kaffesmak

 

                     

Eskilstuna matsilver

 

Dom har även croissant med hallon och en sort med choklad så det är bara att välja.


 

Denna godbit såg också jättegod ut och är en cheescake med choklad & salt kola


 

Chokladruta med hallon & lakrits


 

Nu började tandvattnet rinna..  frestand profiterol Tart


 

Eller vad sägs om chokolate lovin Spoon cake. Den hade smörpapper emellan varje bit

 

                          

ArtGlassVista   

 

Till sist en Four High Carrot Cake


 

Dom har lite olika lokaler på cafét och även såna här långbord om man är en grupp människor


 

Det finns olika grupper som här om man bara är två sen finns det soffor med bord men det satt lite folk därinne så jag kunde inte fota som jag ville men det går fler tåg

 

Vår promenad i dag på förmiddagen blev 6,16 men det är jag inte nöjd med så jag skall gå några km till på eftermiddagen. Det är nu minus 4 grader kallt men vindstilla. Det är rätt halt igen så man får kämpa sig fram. Hoppas ni har det bra och får en så fin dag som möjligt mina härliga följare. Sköt om er

 

   

        

Här kommer lite 1980-tals- vibbar med Spandau Ballet och låten True. Spandau Ballet är en brittisk musikgrupp från London som bildades av Gary Kemp, Martin Kemp, John Keeble, Tony Hadley och Steve Norman 1979. Dom var ett av de ledande banden inom new romantic- genren och utvecklade senare en elegant och välpolerad soulpopstil. Bandet fick sitt namn efter ett förslag från journalisten Robert Elms. Han hde sett det klottrat på en toalettvägg i en nattklubb i Berlin. Spandau i namnet kommer från Spandau-fängelset 

 

#Croissant #vänligt #Charles #cappuccino #hallon #cake #långbord #promenad #Spandau 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards